مستند راه بی عبور از تولیدات صدا و سیما در جشنواره یاهورینای کشور بوسنی موفقیت کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۵۱
درخشش مستند ایرانی در جشنواره یاهورینای بوسنی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، از میان آثار ارسالی امور جشنواره های بین المللی اداره کل بین الملل رسانه ملی به جشنواره Jahorina Film Festival، مستند «راه بی عبور» ساخته محمدرضا حافظی تولید صدا و سیمای مرکز لرستان موفق شد جایزه اصلی (افرای طلایی) بخش مستند یازدهمین جشنواره «Jahorina 2017» بوسنی و هرزگوین را از آن خود کند.

مستند 37 دقیقه ای «راه بی عبور»، درباره معلم فداکاری به نام «عزیز» است که حضورش در یک منطقه صعب العبور استان لرستان باعث تغییرات بزرگی می شود. تلاش های صادقانه و بی توقع این معلم برای فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای بچه های برخی از عشایر غیورکشورمان در این مستند به تصویر کشیده شده است.

مستند راه بی عبور تاکنون توانسته است در جشنواره های سینما حقیقت، نوزدهمین جشنواره رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها و جشنواره فیلم های دینی رویش به عنوان «فیلم برتر» معرفی شود و تندیس این جشنواره ها را به خود اختصاص دهد.

محمدرضا حافظی متولد سال 1351 خرم‌آباد و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما در کارنامه‌ فیلمسازی خود، ساخت آثاری چون: بال کاغذی، نقش بر دیوار، یک قربانی بزرگ و لیر، به چشم می‌خورد.

جشنواره Jahorina با موضوع محیط زیست، توریسم و اکولوژی، امسال 29 شهریور تا 2 مهرماه در شهر Pale بوسنی و هزرگوین در دو بخش داخلی و بین الملل برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها