شبکه آموزش با ویژه برنامه‌ای سه روزه همراه دانش آموزان و دانشجویان و پخش کارتون‌های خاطره‌انگیز به استقبال سال جدید آموزشی می‌رود.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۵۵
شبکه آموزش به استقبال ماه مهر می‌رود

شبکه آموزش به بهانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در روزهای پایانی شهریور و نیز روز اول مهر، چند ویژه برنامه به مخاطبان خود ارائه می‌کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ویژه‌برنامه «فرصت برابر» اشاره کرد.

حامد مخبر، مدیر گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش ضمن اشاره به این‌که تقریبا تمام برنامه‌های شبکه آموزش به‌مناسبت بازگشایی مدارس رنگ و بوی تازه می‌گیرد از تغییر رویکرد برنامه‌هایی مانند صبحی دیگر، دوربین هفت و دکتر سلام خبر داد.

مخبر درباره ویژه برنامه‌های ماه مهر به جام‌جم گفت: از 20 شهریور برنامه «دوربین7» با حضور در بازار لوازم‌التحریر، مدارس، دانشگاه‌ها وحوزه‌های علمیه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، جنب و جوش‌ و پویایی این فضاها را به نمایش گذاشته و با سال‌اولی‌ها گفت‌وگو کرده است. همچنین هفته گذشته برنامه «پرسشگر» میزبان تعدادی از وزرا و معاونان سابق و فعلی وزارت آموزش و پرورش برای بررسی نحوه حضور در سال جدید تحصیلی بود.

وی درباره ویژه‌برنامه فرصت برابر توضیح داد: تمام برنامه‌ها، آیتم‌ها و هر آنچه شبکه آموزش برای سال تحصیلی جدید تدارک دیده است، طی روزهای 30 و 31شهریور و اول مهر تحت عنوان فرصت برابر که از صبح آغاز می‌شود و تا شب ادامه دارد به مخاطبان شبکه آموزش ارائه خواهد شد. بر اساس توضیحات مدیر گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش، در این سه روز همه برنامه‌های این شبکه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها معطوف می‌شود. مخبر درباره آیتم‌ها و بخش‌های مختلف این ویژه برنامه گفت: کیفیت‌بخشی به آموزش، بررسی مدارس مناطق محروم، برگزاری جشن عاطفه‌ها و گزارش‌هایی از آماده‌سازی فضای مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، تحلیل شرایط کلاس‌اولی‌ها و ترم‌اولی‌ها، ثبت‌نام و دریافت خوابگاه، توجه به چاپ کتب درسی و اطلاع‌رسانی درباره تغییرات کتاب‌های درسی پایه‌های آموزش و پرورش با حضور کارشناسان، ارائه مشاوره به اولیای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان مدارس در زمینه ایجاد انگیزه برای حضور بچه‌ها در مدارس، روانشناسی کودکان در مدارس، تغذیه دانش‌آموزان و نوشت‌افزارها از جمله موضوعاتی است که در این ویژه‌برنامه به آنها توجه خواهد شد.

وی دعوت از کارشناسان، مشاوران و مسئولان آموزش و پرورش و دیگر مسئولان مرتبط با آموزش و پرورش و همین طور مسئولان نظام آموزش عالی را از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه فرصت برابر به مناسب بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برشمرد.

مخبر درباره نهضت استفاده از نوشت‌افزار ایرانی نیز تاکید کرد: چند سالی است که این نهضت در کشور به راه افتاده و امسال به دلیل آن‌که از سوی رهبر معظم انقلاب،سال اقتصاد مقاومتی: تولید، اشتغال نامگذاری شده، با تاکید و توجه بیشتری به این امر می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم بچه‌های ایران از طریق نوشت‌افزار با فرهنگ ایرانی اسلامی نیز آشنا شوند.

از دیگر اقدامات شبکه آموزش در روزهای پایانی فصل تابستان و روز بازگشایی مدارس، اطلاع‌رسانی درباره ترافیک این روزهاست. به گفته مخبر، کارشناسانی از اداره راهنمایی و رانندگی پلیس در این شبکه حضور خواهند داشت تا اولیا، دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس را راهنمایی کنند که جشن آغاز سال تحصیلی هر چه باشکوه‌تر و با مشکلات کمتر برگزار شود.

مدیر گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش در پایان اظهار کرد: همه تلاش ما این است که از زوایای مختلف به آغاز سال جدید تحصیلی توجه کنیم و به همه نیازهای مردم در هر موردی که با این مساله ارتباط دارد، پاسخ بدهیم.

وی تاکید کرد: شبکه آموزش در سایر برنامه‌هایش نیز به آغاز سال تحصیلی توجه خواهد کرد و حتی به این منظور تامین برنامه شبکه آموزش، برنامه‌های نمایشی و کارتون‌هایی مانند مدرسه موش‌ها، قصه‌های مجید، بچه‌های مدرسه والت و سریال معلم را برای این ایام در نظر گرفته است.

ام‌البنین دیوسالار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها