رئیس صدا و سیما در اختتامیه طرح بشارت 1451:

اهل قرآن اهل مقاومت و پایداری هستند

رئیس رسانه ملی در آیین اختتامیه طرح قرآنی بشارت 1451 با اشاره به ضرورت توسل به قرآن و آموزه های قرآنی در جنگ رسانه ای و فرهنگی امروز گفت : اهالی قرآن،اهل مقاومت و پایداری هستند و آنهایی که با قرآن انس و الفت دارند می توانند در مقابل این جنگ رسانه ای و فرهنگی، جبهه مقاومت تشکیل داده و در برابر شبیخون های فرهنگی بایستند.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۱
اهل قرآن اهل مقاومت و پایداری هستند

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این مراسم که در مرقد مطهر امام خمینی(ره) سخن می گفت، افزود: ما در یک رویارویی نابرابر فرهنگی و در یک جنگ فرهنگی و رسانه ای زیست می کنیم و رسانه ملی قرارگاه جنگ نرم در مقابل دشمنان است.

رئیس سازمان صداوسیما توسل همزمان به قرآن و عترت را موثر دانست و تصریح کرد: جامعه ای که قرآن و عترت را با هم داشته باشد قطعا می تواند در مقابل توطئه ها بایستد و خود را ایمن کند.

دکتر علی عسکری با تشکر از برگزارکنندگان طرح قرآنی بشارت،از همه نهادها و مراکز قرآنی و فرهنگی که با رسانه ملی در برگزاری این طرح همکاری کردند قدردانی کردو گفت: حقیقتا تلاش این مراکز بود که در کنار رسانه ملی به بار نشست و 15 میلیون نفر از طریق این رسانه توانستند با این برنامه و قرآن به ویژه دو سوره مبارکه واقعه و ملک ارتباط برقرار کنند. وی افزود: همچنین از طریق فضای مجازی 15 میلیون نفر با طرح بشارت ارتباط برقرار و در مسیر قرآن حرکت کردند که این افتخاری برای رسانه ملی است.

عسکری اظهارداشت : قرآن معجزه ای الهی و پدیده ای بی نظیر و بدیع در عالم برای هدایت انسان ها است وباید توجه داشته باشیم انس با آیات قرآن، انس با کتاب و آیاتی است که بر قلب نورانی پیامبر نازل شده است .

وی با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: خود خداوند در قرآن می فرماید که اگر قرآن را بر کوه نازل می کردیم از خشوع و خضوع از هم می پاشید و سپس به انسان ها هشدار می دهد که آیا شما هم خاشع هستید و آیا به سمت خدا حرکت می کنیدودر واقع این سرزنش محترمانه خدا برای ماست تا به راه راست هدایت شویم.

رئیس رسانه ملی افزود: امیدوارم به قرآن اینگونه نگاه کنیم که در ما حرکت ایجاد کند و ما راتکان داده و اصلاح کندچرا که قرآن ما را به پایدارترین مفاهیم والا و انسانی هدایت می کند و آنچه برای جامعه وخانواده سازنده و راهگشاه است در این کتاب آسمانی آورده شده است .

علی عسکری تاکید کرد: قرآن سد آهنین بزرگی در مقابل مطامع جهان خواران است و ما در شرایط خاص تاریخی قرار داریم و قرآن می تواند سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی افزود : مساجد و مراکز مذهبی ما در طول تاریخ،نقش تمدن ساز داشتند اما در دنیای مدرن که انقلاب ارتباطات اتفاق افتاد، دشمنان تلاش کردند تا به تدریج بر ما سلطه فرهنگی بیابند .

دکتر عسکری اظهار داشت: جبهه دیگر آنها فضای مجازی است که اگرچه خوبی هایی دارد اما مضرات فراوانی هم دارد و تسلط نظام سلطه به زیر ساخت های فضای مجازی موجب شده تا این فضا اثرات مخربی را برای نسل جوان داشته باشدما باید در این جبهه نیز با توکل به قرآن و عترت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

عسکری افزود: ما در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم و امروز در جنگ رسانه ای که جنگ دوم ماست و یک جنگ هویتی است هم باید پیروز شویم و مقاومت کنیم. موفقیت در این جنگ فرهنگی، نقطه عطفی برای ملت ایران در سطح منطقه و جهان خواهد بود بر این اساس ما باید در این جهاد رسانه ای و فرهنگی موفق شویم .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز با تشکر از صداوسیما و رئیس رسانه ملی برای برگزاری چنین مراسم با شکوه و موثری گفت: اینکه در ظرف سه ماه بیش از 15 میلیون نفر جذب قرآن و فعالیت های قرآنی می شوند حاصل تلاش های شماست و البته به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت اهل بیت (ع) و پیامبر اسلام است، افزود: بیش از انقلاب اسلامی چنین انس و الفتی با قرآن وجود نداشت و ما بعد از انقلاب به برکت رهبری امام خمینی(ره) که همه عمر به دنبال یک هدف بود و آن جلب رضای خدا و احیای کلمه حق، به این مسیر الهی دست یافتیم و باید با قدرت آن را ادامه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها