گفت‌وگو با روشنک گرامی، بازیگر مجموعه «گمشدگان»

از معروف شدن می‌ترسم!

مساله استعدادیابی و توجه به کشف استعدادها و قابلیت‌های نسل جدید و جوان، از جمله موضوعاتی است که در چند سال اخیر جای خود را در برنامه‌سازی رسانه‌های مختلف در سراسر دنیا باز کرده و شبکه‌های مختلف جهانی نسبت به ساخت برنامه‌هایی با موضوع استعدادیابی در موضوعات مختلف اقبال نشان داده‌اند؛ برنامه‌هایی که اتفاقا در مواردی بشدت پربیننده شده و آوازه هم یافته‌ است.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۰۸
دیده شدن جوانان در خندوانه

این برنامه‌ها از جوانان و علاقه‌مندان مستعد در زمینه‌های خاص از موسیقی و آواز گرفته تا ورزش و بازیگری و موارد دیگر دعوت می‌کنند و همچنین چهره‌هایی سرشناس از ستارگان آن حیطه خاص هم به عنوان داوران برنامه برگزیده می‌شوند.

در ایران هم چند سالی است که این موضوع به شکلی جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته و شاهد برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون استعدادیابی از جوانان بوده‌ایم؛ مسابقه‌هایی چون «جادوی صدا» با موضوع صداسازی و دوبله، «شب کوک» با محوریت خوانندگی و «دستپخت» در زمینه انتخاب سرآشپز از جمله نمونه‌های این برنامه‌ها هستند.

حالا مدتی است که خندوانه هم‌سو با شعار نشاط‌بخشی این برنامه و نیز شعار کلی شبکه نسیم، دست به ابتکاری جدید زده؛ کشف استعدادهای طنز و کمدی و به‌کارگیری استعدادهای این جوانان برای بهتر دیده شدن خندوانه.

عاملی که از طرفی شاید به این معناست که عوامل ساخت این برنامه دیگر خود به تنهایی از پس موضوع‌سازی و جذابیت‌آفرینی در برنامه‌شان برنمی‌آیند و پس از دعوت از بین چهره‌های شاخص طنز کشور و آزمودن مسابقه‌ها و خلاقیت‌های گوناگون، این بار تصمیم گرفته‌اند چهره‌هایی جدید را در این برنامه به‌کار گیرند و بر همین اساس، اخیرا شاهد مسابقه‌ای با نام «خنداننده برتر» در خندوانه بودیم.

مسابقه‌ای که در وهله اول برای جذب شرکت‌کنندگانی که تصور می‌کردند صاحب قریحه‌ای در زمینه اجرای طنز و استندآپ هستند فراخوان داد، در مرحله بعد با حضور سه نفر از بزرگان سینما و تلویزیون کشور (آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش و کمال تبریزی) توانایی این جوانان به داوری گذاشته شد و حاصل انتخاب نهایی‌شان را در قالب شرکت‌کننده‌هایی با استعداد دیدیم که در برنامه حضور یافتند و با اجراهای گوناگونشان خود را در معرض رای و نظر مردم گذاشتند.

خندوانه البته چون دیگر برنامه‌ها و مسابقات استعدادیابی سراسر دنیا، تنها به استودیو محدود نمانده و با به تصویر کشیدن آیتم‌هایی از فضای پشت صحنه و گاها رفاقت‌ها و زندگی عادی این شرکت‌کنندگان، کوشید با تحریک احساسات بینندگان آنها را به‌طور جدی‌تر به تماشای مسابقه نشانده و در شادی‌ها و شکست‌های این جوانان دخیل کند.

در هفته‌ای که گذشت، فینال نهایی این مسابقات در خندوانه برگزار شد و قرار است برنده اصلی مسابقات با رای مردم برگزیده ‌ شود اما این واقعه نه برای برنده مسابقه و نه بازندگان و حذف‌شدگان آن به معنای پایان راه نیست.

رسانه ملی در مدت پنج ماهه برگزاری این مسابقات با شماری استعدادهای بالقوه، پویا و خلاق و جوان مواجه شده که قطعا حرف‌هایی برای گفتن دارند و گرچه فعلا در ابتدای راه هستند، اما در صورت پرورش و هدایت درست به چهره‌های محبوب عرصه کمدی و طنز کشور تبدیل خواهند شد.

حیف است این استعدادهای تازه پیدا شده را براحتی از دست بدهیم و این بهترین فرصت برای پرورش و استفاده از این چهره‌های جوان در ساخت برنامه‌هایی پرمخاطب و جذاب است. این جوان‌ها را دریابیم.

زهرا غفاری - رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها