آیت الله مکارم شیرازی:

استقلال صدا و سیما به نفع همه است

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای خراسان رضوی، بر حضور فعال رسانه ملی در عرصه های مختلف اطلاع رسانی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۷
استقلال صدا و سیما به نفع همه است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر استقلال صدا و سیما اظهارداشت: اخیرا شنیده شده است برخی تمایل دارند تا رسانه ملی دولتی شود، در حالی که این نه به مصلحت آنها و نه به مصلحت جامعه است؛ چرا که اگر رسانه ملی در دست دولت قرار بگیرد؛ تنها به بیان نقاط مثبت خواهد پرداخت و از بیان نقاط ضعف چشم پوشی خواهد کرد.

وی افزود: رسانه ملی باید نگاه فراجناحی داشته باشد، زیرا صدا و سیما به جناح یا گروه خاصی تعلق ندارد بلکه متعلق به همه مردم جامعه و نظام است. بسیاری از مسائل و ضعف ها وقتی از رسانه ملی به درستی نقد می شود، مسؤولان به دنبال حل آن می روند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که تمام برنامه های این رسانه باید هدف دار باشد، افزود: برخلاف فرهنگ رسانه غرب، ما می گوییم سرگرمی ها هم باید درونش هدف داشته باشد، هیچ مانعی ندارد که یک برنامه ای سرگرم کننده باشد اما در درون به طور غیرمستقیم یا مستقیم اهدافی را دنبال کند و جامعه را ارتقاء بدهد.

آیت الله مکارم شیرازی نیاز به جاذبه در برنامه ها را ضروری دانست و گفت: رسانه باید برنامه هایش جاذبه داشته باشد، اگر خشک، بی روح و بی جاذبه باشد؛ مخاطب پیدا نمی کند، البته توجه داشته باشید که جاذبه نباید خط قرمزها را بشکند. گاهی برخی، بعضی از مسائل، خط قرمز را فدای ایجاد جاذبه می کنند. رسانه غربی ممکن است این کار را انجام دهد اما ما این نگاه را قبول نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها