رئیس رسانه ملی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران رسانه ملی در سطوح استانی، ملی و بین المللی، گفت: صدا و سیما کانون رسانه‌های مقاومت در جنگ رسانه‌ای علیه استکبار جهانی است.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۹۴
صدا و سیما کانون رسانه‌های مقاومت در جنگ رسانه‌ای علیه استکبار است +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی عسکری در «آیین نکوداشت روز خبرنگار» که با حضور جمع زیادی از اهالی خبر رسانه ملی از معاونت‌های سیاسی و برون مرزی در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: باید چابک و قوی به عنوان رسانه برتر در کشور، منطقه و جهان بدرخشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از بزرگترین تولیدکنندگان خبر در جهان باشیم، گفت: رسانه ملی دارای عِده و عُده خوبی است که می‌تواند کانون مقاومت را سامان دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: رسانه ملی، رسانه مقاوم و قدرتمند است که جبهه مقاومت را شکل داده و همه شجاعت‌ها، شهامت‌ها و شهادت‌های اهالی این رسانه به خاطر تاسی از انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهیدان و قهرمانان این کشور به ویژه در عرصه رسانه است.

دکتر علی عسکری تصریح کرد: امروز روز جنگ رسانه‌هاست و در این جنگ خبرنگاران خط الراس و قله مقاومت هستند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه شغل خبرنگاری سخت، زیبا و تعیین کننده است، گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، افرادی توانمند هستند که اقتضائات روز را می‌شناسند و درک بالایی از تحولات اجتماعی دارند.

دکتر علی عسکری افزود: خبرنگاران برای تهیه یک خبر نافذ باید با درک بالا از مخاطبان، به کلمات و واژگان تسلط داشته باشند و با تبحر زیبایی شناسی تصویری، بتواند در سطوح جامعه نفوذ کند.

رئیس صدا و سیما سرعت، دقت، صحت و شناخت ذی نفعان را بخش دیگری از ویژگی‌های یک خبرنگار برشمرد و گفت: خبر باید سازنده و در جهت پیشرفت و تزریق امید در کشور باشد و البته نقد منصفانه و سازنده نیز از وظایف رسانه ملی است.

دکتر علی عسکری افزود: در شرایط تکثّر، هیاهو و جنجال رسانه‌ای اگر خبر یک خبرنگار جوهر نداشته باشد، بی اثر خواهد شد و خبرنگار باید به این مسایل آگاه باشد.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: اگر خبرنگار در مرز واقعیت حرکت نکند نمی‌تواند صداقت را با خود همراه کند و میزان اعتماد به رسانه افت می‌کند، این در شرایطی است که امروز اعتماد به رسانه مهم است و شاخص ما میزان اعتماد به حوزه خبر است و این اعتماد است که رسانه را حفظ و بالا می‌برد.

دکتر علی عسکری گفت: در جنگ رسانه‌ای که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با هزینه‌های هنگفت بیش از ۲۶۰ ماهواره علیه ما راه اندازی کرده است و از طرفی شاهد گسترش بدون مرز فضای مجازی هستیم، تصریح کرد: برغم این تلاش دشمنان، براساس تازه‌ترین و دقیق‌ترین نظرسنجی‌ها میزان اعتماد مخاطبان به رسانه ملی به بالای 81.7 درصد افزایش یافته و این برای رسانه ملی افتخار است و این افتخار به برکت فعالیت چرخه خبر صدا و سیما بوده است.

رئیس صدا و سیما افزود: اگر توان، غیرت، تخصص، صداقت و اخلاق حرفه‌ای خبرنگاران رسانه ملی نبود این موفقیت حاصل نمی‌شد.

دکتر علی عسکری با تاکید بر اهمیت نوآوری و خلاقیت در شغل خبرنگاری و نیاز به درک قوی و نگاه پرنفوذ به رویدادها، تاکید کرد: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای ملت هستند.

رئیس رسانه ملی درک بالا و عالمانه را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران بیان کرد و گفت: خبرنگاران به عنوان قشری شجاع در رسانه ملی هستند که در قله صداقت قرار دارند.

دکتر علی عسکری خاطرنشان کرد: خبرنگاران نشان‌های (برندهای) رسانه ملی هستند که زمانه خود را به خوبی می‌شناسند و متعهدانه و مسئولانه به وظایف خود در قبال جامعه عمل می‌کنند.

رئیس صدا و سیما با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای است، گفت: جنگ رسانه جنگی است که اهالی رسانه میدان دار آن هستند و خبرنگاران در قله این جنگ قرار دارند.

دکتر علی عسکری افزود: در شرایطی که از آسمان و زمین در رقابت با رسانه ملی هستند به برکت حضور خبرنگاران، صدا و سیما روی پای خود ایستاده است و امروز در اوج قرار داریم.

در این آیین مجید آخوندی معاون سیاسی و پیمان جبلی معاون برون مرزی طی سخنانی با برشمردن موفقیت‌های رسانه ملی در عرصه‌های استانی، ملی و بین المللی گزارشی از عملکرد زیرمجموعه‌های این معاونت‌ها ارایه کردند.

همچنین در این آیین از خبرنگاران برگزیده خبرگزاری صدا و سیما در سطوح استانی، ملی و بین المللی، خبرنگاران برگزیده شبکه خبر، خبرنگاران برگزیده خبر رادیو، خبرنگاران برگزیده باشگاه خبرنگاران جوان و همچنین خبرنگاران برگزیده شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما تقدیر شد.

تقدیر از خانواده‌های شهدای خبرنگار رسانه ملی از دیگر برنامه‌های آیین نکوداشت روز خبرنگار در رسانه ملی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها