دکتر علی‌عسکری در نشست سراسری مدیران مراکز تاکید کرد

عزم جدی رسانه ملی برای انعکاس دستاوردهای نظام

رئیس رسانه ملی در نشست سراسری مدیران مراکز صداوسیما با اشاره به عزم کشور برای پیشرفت همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف، وظیفه مراکز استانی در این خصوص را تعیین‌کننده دانست.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۵۵
عزم جدی رسانه ملی برای انعکاس دستاوردهای نظام

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در ابتدای سخنان خود با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در موصل اظهار کرد: این پیروزی دارای ابعاد مهم و تأثیرگذاری است که هم‌اکنون فقط بخش کوچکی از آن بیان شده است و در آینده نتایج بزرگی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: داعش به عنوان یک گروه تروریستی زاده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی بوده و آنها قصد داشتند تا با به وجود آوردن این گروه خشن که بویی از انسانیت نبرده، در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی با قدرت نوظهور مبتنی بر اسلام ناب محمدی مقابله کنند و آن را تحت‌تأثیر قرار دهند که با تلاش جبهه مقاومت ناکام ماندند.

تعامل مراکز استانی با قوای سه‌گانه

رئیس رسانه ملی در ادامه با تاکید بر تعامل موثر مدیران مراکز استانی با قوای سه‌گانه کشور تاکید کرد: صداوسیما به عنوان یک سازمان فراقوه‌ای، کمک به تمامی بخش‌های اجرایی، نظارتی و قضایی کشور را وظیفه خود می‌داند و معتقد است پیشبرد اهداف نظام در سایه همدلی، همکاری و همفکری همه جریانات درون نظام امکان‌پذیر است.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه ایجاد شغل در استان‌ها، اظهار کرد: رصد و گزارش میزان ایجاد شغل پایدار در استان‌ها به مردم در دستور کار صداوسیمای مراکز استانی قرار دارد. وی ادامه داد: اهمیت موضوع اشتغال در کشور ایجاب می‌کند تا همه بخش‌های رسانه‌ملی با پوشش اخبار اقدامات انجام گرفته در این خصوص، زمینه نشاط و شادابی جامعه را فراهم کنند.

نقش مراکز در توسعه منطقه‌ای

رئیس رسانه ملی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش صداوسیمای مراکز در توسعه منطقه‌ای گفت: مراکز صداوسیما باید شناخت علمی و دقیق خود را از مناطق تحت مأموریت افزایش دهند تا در تولید محتوای اثرگذار به موفقیت دست یابند.

وی تصریح کرد: صداوسیمای هر استان باید با تشکیل کانون‌های اندیشه، با حضور اساتید و نخبگان استان‌ها، برنامه‌های خود را بیش از پیش به خواست و ذائقه مردم نزدیک کند تا اثرگذاری برنامه‌ها افزایش یابد.

دکتر علی‌عسکری در ادامه با بیان این مطلب که رسانه ملی باید برنامه‌هایی خاص برای آشنایی جوانان و نوجوانان با حِرف و مشاغل مختلف، تولید و پخش کند، یادآور شد: در گذشته فرهنگ یادگیری شاگرد از استاد وجود داشت که نقش مهمی را در ایجاد شغل ایفا می‌کرد که متأسفانه این فرهنگ به فراموشی سپرده شده است و لذا صداوسیما ضمن پرداختن به چنین فرهنگ‌هایی، زمینه معرفی مشاغل گوناگون را به مردم و بخصوص جوانان فراهم کند.

اهتمام ویژه در معرفی نخبگان مناطق

رئیس صداوسیما تصریح کرد: صداوسیمای مراکز استان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای در معرفی الگوها و اسوه‌های تلاش و نخبگان مناطق خود که ممکن است مغفول مانده باشند، داشته باشند و هر مرکز باید متناسب با ویژگی‌های منحصر به فرد خود با تولید برنامه‌های جدید، مشاغل مختلف را در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نوجوانان و جوانان آموزش دهد.

دکتر علی‌عسکری همچنین معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه‌اندازی شبکه ایران کالا طرح مهم و بزرگ رسانه ملی در مسیر سرنوشت‌ساز اقتصاد مقاومتی است و باید با کمک مؤثر مراکز استانی، این شبکه به آئینه‌ای برای نمایش سازندگی و تولید در کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر این‌که فعال شدن همه نهادهای فرهنگی یکی از ضروریات کشور برای پرداختن به موضوع فرهنگ و فرهنگ‌سازی است، گفت: صداوسیما خود را در این ارتباط پیشقدم می‌داند و تلاش می‌کند با تولید برنامه‌هایی ویژه به اصلاح برخی رفتارها از جمله تغییر راهبرد مصرفی جامعه بپردازد.

برنامه‌ریزی‌ها در حوزه فضای مجازی

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های رسانه ملی در حوزه فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: این فضا در سهولت زندگی مردم و حوزه رسانه‌ای و فرهنگی اثرات مهم و عمیقی دارد که بی‌توجهی به آن به معنای بی‌توجهی به ذائقه امروز مخاطبان است و به‌همین دلیل رسانه ملی در صدد است با قوت در این عرصه حضوری مؤثر داشته باشد.

رئیس سازمان صداوسیما به نقش ویژه مراکز استان‌ها در تولید محتوا برای فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: صداوسیمای مراکز استانی موظف هستند در یک سال آینده ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی منطقه، برای کسب جایگاه نخست در حوزه فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی تلاش کنند.

وی افزود: گسترش شبکه‌های موبایلی در فضای رسانه‌ای کشور و استقبال مخاطبان از فضای مجازی ایجاب می‌کند که بخش‌های مختلف رسانه ملی، تولید محتوای با کیفیت و با ضریب نفوذ بالا متناسب با نیاز مخاطبان را در اولویت خود قرار دهند.

پیش از سخنان دکتر علی‌عسکری، دکتر علی دارابی، معاون استان‌های رسانه ملی گزارشی از تلاش‌های یک سال گذشته مدیران استان‌ها ارائه کرد و گفت: در این نشست که با شعار «مدیریت کارآمد و رسانه روزآمد» برگزار می‌شود، نقشه راه آینده مراکز استانی صدا و سیما ترسیم خواهد شد.

در این نشست که با حضور مدیران کل مراکز استانی در مشهد مقدس برگزار شد، سیاست‌‌های کلی سالانه مراکز صداوسیما اعلام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها