در رقابت میان مراکز صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی در امر انتخابات سال 96 و حضور در جشنواره های بین المللی، مراکز خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری، گوی سبقت را از دیگر مراکز ربودند.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۳۲
مراکز برتر صدا و سیما در اطلاع رسانی انتخابات معرفی شدند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، مراسم تجلیل برترین های مراکز استان ها در جشنواره های بین المللی و انتخابات دیشب با حضور رئیس و معونان و مدیران رسانه ملی برگزار شد و برترین مراکز و آثاری که در جشنواره های مختلف حائز رتبه شده بودند معرفی شدند.

سید عباس فاطمی، دبیر ستاد انتخابات مراکز استان های رسانه ملی در این مراسم با ارائه گزارشی از روند فعالیت های این معاونت در ستاد انتخابات گفت: معاونت امور استان ها با حضور مدیران و صاحب نظران رسانه در 30 جلسه راهبردهای اصلی را یش از انتخابات تدوین کرد.

وی افزود: با بهره گیری از نشست ها و جلساتی که با مدیران و کارشناسان داشتیم توانستیم در عین بی طرفی، برنامه های چالشی و روشنگرانه در رابطه با انتخابات روی آنتن ببریم. در این برنامه ها، نگاه ما به این سو بود که مخاطب احساس کند مطالباتش مطرح می شود و رسانه با او همراه است. از این رو تمرکز ما بر برنامه هایی بود که پاسخگوی نیازهای استان بودند.

فاطمی گفت: از لحاظ محتوایی هم کمترین مشکل را داشتیم و 10 روز مانده به انتخابات حضور مؤثری را در شبکه های سراسری از جمله شبکه یک داشتیم و برای اولین بار ارتباط های 25 قاب از 25 نقطه را تجربه کردیم، استفاده از زیرنویس به عنوان رسانه مکمل از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم.

وی ادامه داد: برنامه های انتخاباتی در حوزه تهییجی و تشریحی را در ساعات پرمخاطب ادامه دادیم و با بهره گیری از تجهیزات فنی و حرکتی چیزی حدود 10 هزار و 500 ساعت برنامه تولید کردیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره های مختلف بین المللی و برترین های برنامه های انتخاباتی تقدیر شد. مراکز خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری عنوان در حوزه برنامه های انتخاباتی عنوان اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

برگزیدگانی که در این مراسم جوایز خود را دریافت کردند به شرح زیر معرفی می شوند:

محسن اولیائی کارگردان مستند «هبوط» از مرکز البرز . این مستند در جشنواره سوچی روسیه جایزه بهترین اثر با موضوع طبیعت را کسب کرده. در جشنواره سن‏لورنز پاراگوئه بهترین مستند شناخته شده و در جشنواره فیلم و عکس 5 قاره در کشور ونزوئلا جایزه بهترین مستند و بهترین تصویربرداری را کسب کرده است.

مهدی حیدری کارگردان فیلم کوتاه «آق‏گول» از مرکز آذربایجان‏غربی که در جشنواره بین‏المللی فیلم کشور آذربایجان و جشنواره اوزارک امریکا جایزه بهترین فیلم و منتخب منتقدین را کسب کرده است.

رامتین بالف کارگردان مستند «رودخانه لیان» از مرکز بوشهر که جایزه ویژه وزارت فرهنگ و گردشگری روسیه را از جشنواره فیلم اوبنینک روسیه کسب کرده است.

حسن آخوندپور کارگردان تله‏ فیلم «فرشته» از مرکز خراسان‏ رضوی که در جشنواره‏ های ماریلای اسپانیا – سندلوئیس آمریکا – سینه‏ پلی آمریکا و مدیترانه کن ترکیه جایزه‏ های بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داده است.

سید مرتضی سبزه قبا کارگردان فیلم «ازما» از مرکز خوزستان که در جشنواره ملی فیلم پرتقال جایزه بهترین فیلم کوتاه را به خود اختصاص داده است.

فتح‏ الله امیری کارگردان مستند «تنهاوش» از مرکز سمنان که در جشنواره حیات‏ وحش نیویورک جایزه بهترین کارگردانی را کسب کرده است.

یاسر طالبی کارگردان تله‏ فیلم «جاده» از مرکز سمنان که در چهار جشنواره بین‏ المللی از جمله کارولینای جنوبی و فستیوال فیلم چراغ‏ های هندوستان جایزه بهترین کارگردانی، بهترین درام و برگزیده ویژه را به خود اختصاص داده است.

کیوان مجیدی کارگردان فیلم‏ های «فرشته هزار سنگ»، «سگ‏ ها تروریست نیستند» از مرکز کردستان که در چهار جشنواره فیلم آمریکا، فیلم چک، فارکومی پرتغال و پروموفت اسپانیا جایزه بهترین مستند و بهترین فیلم کوتاه را به خود اختصاص داده است.

ادریس سامانی کارگردان انیمیشن «ناگهان باد بر می‏خیزد» از مرکز مهاباد که در چهار جشنواره بین‏ المللی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، فنلاند و فرانسه جایزه بهترین انیمیشن را به خود اختصاص داده است.

یاسر طالبی کارگردان تله‏ فیلم «فرزندان» و تله‏ فیلم «آسمان خالی نیست» از مرکز مازندران که در 15 جشنواره بین‏ المللی از کشورهای امریکا، آلمان، اسپانیا، اندونزی، ایتالیا، انگلستان و هند جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داده است.

مهدی آذری تهیه‏ کننده برنامه‏ های رادیویی «ارتعاش»، «من آشغال دریا» از مرکز گیلان که در جشنواره‏ های رویای خزر روسیه و ABU در اندونزی، جایزه برترین اثر و برترین تهیه‏ کننده را به خود اختصاص داده است. خانم کبری اجدادی از مرکز گیلان که به خاطر «گزارش خبری» بررسی دلائل انقراض فوک خزری از جشنواره رویای خزر آستارا خان که لوح تقدیر گزارش برتر را کسب کرده است.

عابدین محمدی از مرکز کرمانشاه که با اثر خود به نام «بوران در کوهستان» مقام اول چهاردهمین جشنواره بین ‏المللی JMS را به خود اختصاص داده است.

خانم سیما ثبوتی از مرکز زنجان که با برنامه رادیویی «شب یلدا» جایزه برتر جشنواره IBU را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها