شبکه رادیویی تهران امشب از برنامه «گفتاورد» زندگینامه شهید دکترمصطفی چمران را از زبان برادر ایشان تقدیم فرهیختگان می کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۵۱
زندگینامه شهید مصطفی چمران از رادیو تهران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، علیرضا حبیبی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران با بیان این خبر گفت: همزمان با سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، گفتاورد شبکه رادیویی تهران امشب زندگینامه این شهید گرانقدر را تقدیم مخاطبان می کند.

این برنامه در گفت وگو با مهدی چمران، برادر کوچکتر ایشان تهیه شده و گوشه ای از زندگی او از زمان تولد، تحصیلات، ازدواج و خانواده، فعالیت های سیاسی، حضورش در آمریکا، مصر و لبنان تا شهادت اوست.

وی با اشاره به بخش های این ویژه برنامه افزود: این ویژه برنامه رادیویی در سه نگاه تهیه شده است؛ بحث زندگی شخصی مصطفی چمران، مباحث علمی و مبارزات او در شکل گیری انقلاب اسلامی، لبنان و دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

حبیبی یادآور شد: گفتاورد برنامه ای گفت وگو محور است که با حضور فرهیختگان، صاحبنظران و اندیشمندان کشور برای تبیین موضوع های فرهنگی و اندیشه ای طراحی شده است.

علیرضا محمدی در گفت وگو با مهدی چمران و فهیمه تهرانی تهیه کننده، برنامه گفتاورد امشب را از ساعت 22 و 30 دقیقه تقدیم مخاطبان می کنند.

بنا بر این گزارش؛ مصطفی چمران فیزیک‌دان، فعال سیاسی، از اعضای نهضت آزادی ایران، وزیر دفاع دولت مهدی بازرگان، از همراهان موسی صدر در تشکیل جنبش امل (لبنان)، وزیر دفاع ایران، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق و بنیان‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جریان جنگ ایران و عراق بود.

مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها