برنامه خندوانه شب گذشته با حضور دکتر محمد نامی متخصص مغز و اعصاب به روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴۱
آزمایش نقشه‌برداری مغز تماشاگران ! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، برنامه «خندوانه» شب گذشته پس از چند روز وقفه به مناسبت شهادت امام علی (ع)، با حضور دکتر محمد نامی متخصص مغز و اعصاب و همچنین کمدین محمد نادری به روی آنتن رفت.

برنامه تلویزیونی «خندوانه» بعد از اجرای بخش قرعه‌کشی بین تماشاگران، گزارشی از ضیافت افطاری کمک به کودکان بی‌بضاعت را به نمایش گذاشت.

جوان پس از یک رفت و برگشت رسانه‌ای، با دکتر محمد نامی به گفت‌وگو پرداخت و در خصوص موضوع تأثیرات خنده به روی سیستم عصبی و بدن صحبت کردند.

نامی ابتدا از حال و هوای شهر شیراز گفت و «جوان» به نحوه آشنایی خود با دکتر نامی در پرواز تهران- شیراز اشاره کرد.

نامی در ادامه به شروع فعالیت خود در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اشاره کرد و گفت: بعد از رسیدن به تخصص، وارد تحصیل در رشته علوم اعصاب شناختی شدم تا بیش از گذشته با دنیای پیچیده مغز آشنا شوم و در حال حاضر مشغول کار در دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز هستم و جدیدا با همکاری دوستانم بر روی نقشه‌برداری مغز انسان کار می‌کنیم.

وی با اجرای قطعه آوازی کوتاه، به فعالیت خود در عرصه موسیقی اشاره کرد و ابراز داشت: در دوران نوجوانی بر حسب علاقه پیگیر موسیقی شدم و در روز، ساعت‌ها تمرین آواز می‌کردم و بعدها که وارد رشته مغز و اعصاب شدم متوجه رابطه مستقیم موسیقی با جان و روح شدم.

نامی در ادامه با اشاره به تحقیقات خود در زمینه خواب و تأثیرات آن، پیرامون موضوع خنده و مسری بودن آن، افزود: خنده گذرگاه ورود به دنیای شادی است و خنده از لحاظ ساز و کار با مغز و جسم انسان رابطه مستقیم دارد. زندگی ما دقیقا یک اکشن است که بین دو سکوت قرار دارد و ما باید از لحظه، لحظه‌های آن لذت ببریم.

وی به تأثیر خنده مسری در جامعه اشاره کرد و (با خنده) در خصوص آزمایش نقشه‌برداری مغز توضیح داد و به همراهی یکی از تماشاگران این آزمایش انجام شد.

همچنین پس از آن دکتر نامی با ثبت لبخند ۲۰ ثانیه‌ای خود، قول داد تا با تمام تلاشش خنده را به زندگی یکی از مراجعه کننده‌هایش ‌برگرداند.

گفتنی است؛ در پایان خندوانه گزارشی از بازگشایی ساختمان انجمن اوتیسم به همراهی اشکان خطیبی به نمایش درآمد و پس از آن تماشاگران حاضر در استودیو، قطعه موسیقی (دوو.دووو) را با هم اجرا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها