رسانه ملی به‌رغم این‌که در سال‌های اخیر رقبایی مثل ماهواره و رسانه‌های نوین دارد و با توجه به خصوصیت این رسانه‌ها که از طریق تلفن همراه، مردم راحت‌تر و سریع‌تر در جریان اخبار، رویدادها، اتفاقات از طریق فیلم، تصویر و صدا قرار می‌گیرند، اما با این همه همچنان توفیقات زیادی داشته و در حوزه جذب، رضایت و اعتماد مخاطب موفق است.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۹۹
اعتماد مردم به رسانه ملی

نتیجه تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در انتخابات باشکوهی که امسال داشتیم، رسانه ملی مرجع اول برای اطلاع‌رسانی و کسب اخبار درباره انتخابات بود، اما مخالفان کشور و دشمنان پیشرفت ایران تحمل این موفقیت‌ها را ندارند، به همین دلیل هر روز برای ایجاد بی‌ثباتی، بی‌نظمی و تزلزل در رسانه ملی، شایعاتی را مطرح می‌کنند.

با همه اینها رسانه ملی در ماه رمضان امسال موفقیت‌های بسیار خوبی داشته است. شبکه سه با برنامه‌هایی مثل سمت خدا، ویژه سحر، سخنرانی‌های مذهبی، برنامه شب‌های قدر، پخش مسابقات فوتبال و والیبال، سریال نفس و از همه مهم‌تر برنامه ویژه افطار ماه عسل، توانسته اعتماد و رضایت مردم را جذب کند.

ماه عسل جزو برنامه‌های قدیمی شبکه سه است که بیش از ده سال روی آنتن همین شبکه می‌‌رود. این برنامه از ابتدای شروع فراز و نشیب‌هایی داشت، اما در چند سال اخیر در جذب و اعتماد مخاطبان بسیار موفق عمل کرده است. همچنین در چند سال اخیر به کارهای خیرخواهانه روی آورده و توانسته جای خودش را در بین مردم نیکوکار باز کند.

از سه سال پیش طرح محسنین در این برنامه اجرا شده و خوشبختانه بسیار هم موفق بوده است. طرح محسنین اختصاص به پذیرش سرپرستی بچه‌های بدسرپرست و بی سرپرست دارد که با همکاری کمیته امداد انجام شده است. خوشبختانه این طرح امسال هم بسیار موفق بوده و توانسته‌ایم مشارکت مردم را جلب کنیم.

از دیگر اتفاقات خوبی که در برنامه ماه عسل امسال رخ داده، مشارکت مردمی برای آزادی زندانیان است که تاکنون نزدیک به ده میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان ماه رمضان این مبلغ افزایش یابد. همچنین تا به امروز به واسطه حمایت و کمک‌های مردمی به برنامه ماه عسل یکهزار زندانی مربوط به جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند. برخی از این زندانیان به واسطه مبالغ ناچیز و ناخواسته در زندان بودند. این مساله نشان می‌دهد مردم به رسانه ملی اعتماد زیادی دارند و به عنوان یک مرجع به این رسانه نگاه می‌کنند.

همچنین امسال 400 هزار نفر داوطلب برای طرح محسنین از طریق برنامه ماه عسل برای پذیرش سرپرستی بچه‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست ثبت‌نام کرده‌اند. در واقع برنامه ماه عسل یک موجی از همدلی، نیکوکاری و نوعدوستی در میان مردم ایجاد کرده است. در قرآن کریم هم آیات بسیاری آمده که به مسلمانان تاکید شده به فکر مسلمانان دیگر باشند و همنوع خودشان را دریابند. بنابراین بارها در آیات قرآن و احادیث به انفاق، نیکوکاری و تعاون تاکید شده است.

شبکه سه برای ایام تابستان هم برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را در نظر گرفته است. سریال پنچری به کارگردانی برزو نیک‌نژاد بعد از ماه رمضان از شبکه سه پخش می‌شود. برنامه «هواتو دارم» ویژه نوجوانان، برنامه «نون جوانی» ویژه جوانان، سری جدید مسابقه صدای جادو، سری جدید برنامه هفت، برنامه‌های ورزشی همچون رویداد، دره‌نوردان، کوه‌سیما، مفاخر زن در ورزش ایران، مدار ورزش، سه گام، برای فردا و سر حد توان، تابستان روی آنتن می‌روند. همچنین برنامه«دین دات‌آی‌آر» با محوریت شبهات دینی، برنامه تلالو با موضع انتقال تجربه‌های دینی، برنامه در باد افتاده با محوریت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و برنامه جوان در خانواده هم در تابستان پیش رو پخش خواهند شد.

البته ما برنامه‌های زیادی هم داریم که به‌دلیل کمبود بودجه و عدم نقدینگی بلاتکلیف هستند.

دکتر علی‌اصغر پورمحمدی

مدیر شبکه سه سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها