صدا وسیما در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ شوالیه طلایی روسیه موفقیت جدیدی کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۷۷
افتخار آفرینی سنجاب های ایرانی در جشنواره شوالیه طلایی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، از میان 6 اثر ارسالی واحد جشنواره‌های بین‌المللی اداره کل امور بین الملل به بخش نهایی جشنواره شوالیه طلایی، مستند «در پناه بلوط» برنده دیپلم افتخار از این جشنواره شد.

مستند 55 دقیقه ای «در پناه بلوط» (Sheltered In Oaks) به تهیه کنندگی صدیقه خدایی و مهدی نورمحمدی در بیست و ششمین جشنواره فیلم‌ شوالیه طلایی به خاطر نگاه مفهومی‌ اش به مساله ورود تمدن به طبیعت و تخریب آن به دست نوع بشر، تحسین شد.

«در پناه بلوط» درباره زندگی سنجاب ایرانی است با هدف معرفی و نشان دادن همزیستی آنها با درخت بلوط که در صدا وسیمای مرکز ایلام تولید شده است و تاکنون توانسته، جوایزی از معتبرترین جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به دست آورد.

سال گذشته نیز این مستند به علت ساختار و روایت جذابش برنده «جایزه بهترین فیلم» جشنواره طبیعت نامور بلژیک شد که از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره های اروپا در زمینه‌ طبیعت است.

جشنواره شوالیه طلایی (Golden knight) با شعار«آرمان‌های اخلاقی، ارتقای روح بشر است»، خرداد ماه سالجاری در کریمه روسیه برگزار شد.

در بخش فیلم‌های بلند مستند، 38 فیلم از 13 کشور شرکت داشتند. رقبای «در پناه بلوط» از روسیه، بلغارستان، سوئد،آمریکا، لهستان، فرانسه، اتریش، گرجستان و لیتوانی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها