جمعه ساعت 11 صبح بود که علیرضا جلالی تماس گرفت و خبر فوت حمید آخوندی را به من داد و با گریه و بی‌تابی گفت که کمرم شکست.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۴۰
مردی با دغدغه‌های بزرگ

وی متولد 1340 در تهران و دارای مدرک دیپلم ریاضی فیزیک بود. در سال‌های 55 و 56، نفر اول نمایشنامه‌نویسی در شهر تهران شد و در سال 66 کار مطبوعاتی و فرهنگی خود را در روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرد و از سال 69 کار سینمایی خود را در فیلم‌هایی مانند لبه تیغ، باشگاه سری، سفر به چزابه، پناهنده، ماهور، چاقی و پایان خدمت به عنوان تهیه‌کننده، نویسنده، دستیار کارگردان، مشاور و بازیگر ادامه داد.

حمید آخوندی پس از یک دوره بیماری به رحمت ایزدی پیوست. مردی که جانباز، ایثارگر، هنرمند، تهیه‌کننده و از فعالان و خیرین پیشگام بود. او و علیرضا جلالی موسسه خیریه روز سوم را راه‌اندازی کرده بودند و من مطلع هستم که برای ایتام و مستمندان، البسه و وسایل مورد نیازشان را در شب‌های عید تهیه می‌کردند و در شب‌های ماه مبارک رمضان در جنوب تهران به افراد کم‌بضاعت، افطاری می‌دادند.

همین هفته قبل بود که مطلع شدم حمید آخوندی در بیمارستان است، زنگ زدم حالش را بپرسم و علاقه داشتم که به عیادتش بروم، اما اجازه نداد و گفت: در حال مرخص شدن از بیمارستان هستم و حالم بهتر است. قرار شد بعد از ترخیص همدیگر را ببینیم... که نشد! او و جلالی چند سال قبل، فیلم سینمایی «روز سوم» را ساختند که برنده جشنواره فجر شد و گویا دست تقدیر این بود که در همین ایام فتح خرمشهر این جانباز و رزمنده مخلص، به قرب الهی بپیوندد. دغدغه کارهای بزرگ داشت.

او و جلالی مستند «حقیقت یاب» را که بیش از 70 قسمت است و به تاریخچه، جنایات و خیانت‌های سازمان مجاهدین خلق یا همین منافقین می‌پردازد، چند سال است در سازمان صداوسیما در دست تولید دارند که مراحل پایانی‌اش را طی می‌کند و بی‌شک بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کار در حوزه شناسایی منافقین و سازمان مجاهدین خلق خواهد بود. برنامه گفت‌وگومحور، جذاب و تاثیرگذار «صندلی داغ» از کارهای به‌یاد ماندنی این برنامه‌ساز تلویزیونی است.

دکتر علی دارابی - معاون استان های رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها