گزارش از پشت صحنه برنامه رادیویی اینجا تهران است

صدایی که صدای شماست

گزارشی از پشت صحنه یک برنامه رادیویی

زندگی را سخت نگیریم

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌شود زندگی دیگری داشت، آدم دیگری شد، رفتاری متفاوت تر از گذشته داشت و افکار جدیدی را شکل داد تا روزگار بهتری را سپری کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۲۲
زندگی را سخت نگیریم

رادیو تهران با برنامه «به همین راحتی» مردم را به مهربانی بیشتر دعوت می‌کند تا شهروندان‌مان لحظه‌های خوب، روزهای بهتر و فردایی زیباتر را برای خود، خانواده و جامعه‌شان بسازند.

پروانه طهماسبی که تهیه‌کنندگی این برنامه را به‌عهده دارد، می‌گوید: برنامه به همین راحتی از چهاردهم مهر1394 و بعد از ساعت‌ها گفت‌وگو و همفکری با سه محور اصلی کلید خورد و تا به امروز روی آنتن رفته است که این سه محور خلق شخصیتی به‌نام چلنچو، راه‌اندازی اولین کمپین رادیویی به‌منظور تعامل بیشتر با مخاطب و ترویج نگرش راحت‌تر زندگی کردن است.

از عوامل موفقیت این برنامه عوامل برنامه‌سازی بودند که در این برنامه دور هم نشستند، افرادی با انگیزه و آگاه به هدف برنامه. آقایان کلاته و احدی خالق نوشتاری چلنچو بودند و بعد از یک‌سال خانم فرازمند به این جمع اضافه شد. انگیزه و توانایی آقای غفاریان در ارائه شخصیت چلنچو و حضور پر رنگ خانم شوقی به‌عنوان گرداننده استودیو و کمپین و همفکری و همکاری مهدی مجنونی از این برنامه یک برنامه متفاوت ساخت. امیدوارم تعاملی که ما هر روز شاهد آن هستیم و انرژی‌ای که با سلام‌های اعضای کمپین شروع می‌شود و تا پایان برنامه ما را همراهی می‌کند برای مخاطب هم دلپذیر و نشاط‌آور باشد.

به همین راحتی می‌تونی همراه ما باشی

«به همین راحتی» کاری از گروه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری رادیو تهران است که شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 10 و 25دقیقه روی آنتن می‌رود.

آرم برنامه این گونه پخش می‌شود: به‌همین راحتی می‌تونی همراه ما باشی و پخش صداهای مردمی که خاطراتی از مهربانی‌هایی را که دیده‌اند بیان می‌کنند و در نهایت ختم می‌شود به این جمله: «تو می‌تونی به همین راحتی زندگی کنی».

الهام شوقی، گوینده این برنامه صحبت‌هایش را آغاز می‌کند: سلام، صبح اعضای کمپین تهرونی‌های مهربون بخیر، سلام به همه کسانی که ایمان دارند خدمت خالصانه به مردم نزد خداوند فراموش نمی‌شود و زندگی همیشه حکایت شیرین از این دست دادن و از آن دست گرفتن است. سلام به همه کسانی که در روزگار جوانی‌شان از سالمندان اطرافشان غافل نمی‌شوند و می‌دانند دیر یا زود خودشان هم به حمایت اطرافیان نیاز خواهند داشت، مثل کریم رمضانی و دوستانش محسن، مصطفی و رضا که همه عضو کمپین ما هستند و جمعه‌هایشان را در خانه سالمندان می‌گذرانند.

امروز به احترام مردم سیل‌زده از مخاطبان خواستیم همه کسانی که به هر طریقی احساس همدلی می‌کنند، عضو کمپین ما شوند.

در ادامه برنامه، پیامک‌های همدردی اعضای کمپین به مردم سیل‌زده شمال‌غرب خوانده می‌شود و تماس‌های مردمی که ابراز همدلی و همدردی با بازماندگان می‌کنند، پخش می‌شود.

دعوت از اعضای کمپین

مهدی مجنونی یکی از تهیه‌کننده‌های این برنامه است. او درباره کمپین برنامه به همین راحتی می‌گوید: عنوان این کمپین، تهرونی‌های مهربون است و ما موضوع‌های روزانه خودمان را براساس موضوعات مرتبط با محیط‌زیست، سلامت، اقتصاد و موارد اجتماعی انتخاب می‌کنیم و از بین کسانی که علاقه‌مندند عضو می‌گیریم. آنچه در این کمپین حائز اهمیت است، این است که به‌همین راحتی می‌توان با رعایت مسائل کوچک و به ظاهر پیش‌پا‌افتاده و اغلب فراموش‌شده مهربان بود و یک جامعه مهربان داشت، به‌همین راحتی می‌توانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم با حداقل استرس و دغدغه‌های گوناگون.

او درباره نحوه عضویت در این کمپین هم می‌گوید: بنا بر موضوع‌های روزانه افراد مختلفی عضو این کمپین می‌شوند، ما مخاطبانی از اقشار گوناگونی داریم از خانم‌های خانه‌دار گرفته تا افراد شاغل از جمله کارمندان، رانندگان اتوبوس و تاکسی و صاحبان مشاغل آزاد؛ از هر سن و سالی عضو این کمپین هستند، دانش‌آموزان و دانشجویان و افراد میانسال و حتی افرادی با سن و سال بالا.

اعضای این کمپین در مواردی مهربانی را به‌صورت عملی نشان می‌دهند، مثلا در روز درختکاری جمعی از کارکنان شبکه رادیویی تهران، پیشکسوتان و اعضای کمپین تهرونی‌های مهربان در پارک ملت درخت دوستی کاشتند یا در کمپین اهدای خون و اهدای کتاب شرکت کردند و در چند نوبت در محل آسایشگاه سالمندان کهریزک و به همراه عوامل برنامه حاضر شدند. مجنونی به ویژگی‌های دیگر این برنامه اشاره می‌کند و می‌گوید: ما با انتخاب موضوع‌های روزانه برای این کمپین، از مخاطبان می‌خواهیم صفات و ویژگی‌هایی را در خودشان جست‌وجو کنند، اگر شخصی این شاخصه‌ها را داشته باشد، عضو کمپین می‌شود و کسی هم که نداشته باشد، می‌تواند تلنگری باشد تا ترغیب شود که با این رفتار می‌تواند با خود و با دیگران مهربان‌تر باشد، چون مهم‌ترین هدف برنامه مهربانی با یکدیگر و سخت نگرفتن زندگی است.

تازه‌های روز

در ادامه برنامه با سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور گفت‌وگو می‌شود تا از وضعیت مناطق سیل‌زده شمال‌غرب کشور اطلاعات تازه کسب شود.

بخشی از برنامه هم با دکتر شریفی‌یزدی، روان‌شناس اجتماعی صحبت می‌شود درباره این‌که ما با ابراز همدلی چه کارهایی می‌توانیم برای خودمان و شهروندان‌مان انجام دهیم و...

گوینده برنامه ادامه می‌دهد: تهرونی‌های مهربونی که وقت حوادث طبیعی با هموطنان‌شان همدردی می‌کنند و از فکر آنها غافل نیستند و برای شادی و آرامش آنها حاضرند خیلی از کارها را انجام دهند می‌توانند عضو کمپین ما شوند.

مریم کریمی - ضمیمه قاب کوچک جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها