گزارشی از پشت صحنه برنامه انتخاباتی افق

ما هم رای می‌دهیم

یکی از برنامه‌های جدید رادیو تهران که به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مخاطبان از مباحث و مسائل انتخابات پیش رو تهیه شده برنامه زنده « افق » است. این برنامه کاری از گروه مدیریت و برنامه‌ریزی رادیو تهران است که تا زمان برگزاری انتخابات پنجشنبه‌ها از ساعت 11 روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۷
ما هم رای می‌دهیم

افق برنامه‌ای تبیینی و توصیفی است که به نقش انتخابات در تقویت اقتدار ملی و روابط خارجی فعال می‌پردازد، تثبیت قانون اساسی و نفی تفکر لیبرالیسم و بررسی اخبار انتخاباتی از موضوعاتی است که با حضور کارشناسان به آنها پرداخته می‌شود.

وظیفه ما آگاهی بخشی است

فهیمه تهرانی تهیه‌کننده این برنامه می‌گوید: ما در این برنامه بیشتر بر روابط بین‌الملل و مسائل سیاسی متمرکز می‌شویم و به بررسی و نقش انتخابات در روابط بین‌الملل می‌پردازیم. تبیین و توصیف برگزاری انتخابات سال‌های گذشته و پخش بیانات مقام معظم رهبری و گزارش‌های مردمی هم در این برنامه گنجانده شده است.

وی می‌افزاید: زمانی که مردم در یک حرکت جمعی شرکت می‌کنند، این حرکت اجتماعی است؛ اجتماع هم مجموعه‌ای از تمام عوامل را دربرمی‌گیرد، از سیاست، بهداشت، تغذیه گرفته تا شهر نشینی، روستا نشینی و هر آنچه که مردم در زندگی به آنها احتیاج دارند. در برنامه افق زمانی که به تمام موارد توجه می‌کنیم، می‌بینیم مردم از همه چیز مهم‌تر هستند. این مردم هستند که با آگاهی و بصیرت انتخاب می‌کنند. پس نظر مردم را در قالب گزارش‌ها جمع می‌کنیم و از طرفی هم در جایگاه رسانه وظیفه ما آگاهی بخشی است. رسانه هیچ‌وقت نمی‌گوید، چه کسی را انتخاب کنید، ولی می‌گوید چه مشخصه‌هایی لازم است که یک فرد انتخاب شود. ما وظیفه داریم راه‌های شناخت بهترین انتخاب را معرفی کنیم. راه‌های بهترین شناخت را از طریق کارشناس‌هایی که دعوت می‌کنیم انجام می‌دهیم و تمام تلاش ما این است که تمام دیدگاه‌ها را کارشناسان مطرح کنند تا مردم به شناخت بهتری برسند.

گفت‌وگوی کاندیداها را رصد می‌کنیم

تهرانی می‌افزاید: ما قبل از شروع برنامه فهرستی از کارشناسان را تهیه کردیم که با صحبت‌هایشان مردم را راهنمایی کنند. ما از مراحل تبیینی و تشریحی انتخابات گذر کردیم تا به این برهه رسیدیم. روزهای پایانی را می‌گذرانیم و در فضایی هستیم که مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت رسمی می‌کنیم. ما این روزها بیشتر بر منش کاندیداها متمرکز هستیم و پیش زمینه‌ها را برای حضور مردم فراهم می‌کنیم.

این تهیه‌کننده به دیگر بخش‌های برنامه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: موضوعات، اخبار انتخاباتی را از منابع معتبر و از سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر دنبال می‌کنیم و گفت‌وگوهای کاندیداها را رصد می‌کنیم و بر مبنای آن سوالات را طراحی می‌کنیم و در اختیار کارشناسان قرار می‌دهیم. از جمله محاسن برنامه‌های انتخاباتی زنده یا کلا برنامه‌های زنده، نقش مردم است که حضور مستقیم دارند. زمانی که کارشناس برنامه صحبت می‌کند، این مردم هستند که با تماس‌ها و پیامک‌های خود در مباحث مشارکت دارند و این بسیار راهگشاست و ما در لحظه متوجه می‌شویم که آنها چه دیدگاه و نگاهی دارند.

انتخابات پدیده‌ای مردمی در عرصه سیاسی است

بخش آغازین برنامه با آهنگی از سالار عقیلی آغاز می‌شود؛ ای ایران …فدای اشک و خنده تو، دل پر و تپنده تو، فدای حسرت و امیدت،رهایی رمنده تو، رهایی رمنده تو و...

آوید بزرگی، مجری برنامه است. او می‌گوید: شمارش معکوس آغاز شده و تا روز برگزاری انتخابات زمان زیادی نمانده است؛‌ انتخاباتی که نه‌فقط سرنوشت چهار سال آینده کشور به نوعی مشخص می‌شود و بی‌گمان هر رئیس دولتی می‌تواند در سرنوشت سال‌های پس از حضورش بسیار تاثیرگذار باشد. امروز قصد داریم همراه با مهمان برنامه گفت و شنودی درباره انتخابات، وعده‌های انتخاباتی و انتظارات مردم داشته باشیم. ما امروز میزبان سیدابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین هستیم.

مریم کریمی - ضمیمه قاب کوچک جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها