انتشار روزنوشت‌های خبرنگار صداوسیما در اروپا

۹۷۶ روز در فرنگ؛ کتاب خاطرات محمد دلاوری +عکس

محمد دلاوری خاطرات و روزنوشت‌های سه سال اقامت و فعالیت خبری‌اش در اروپا را در کتابی منتشر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۹۵
۹۷۶ روز در فرنگ؛ کتاب خاطرات محمد دلاوری +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، کتاب «۹۷۶ روز در پس کوچه‌های اروپا» شامل خاطرات محمد دلاوری خبرنگار سابق واحد مرکزی خبر سازمان صدا و سیما منتشر شد.

دلاوری درباره این کتاب عنوان کرد: این کتاب حاصل سه سال زندگی من در اروپاست. در متن آن به بهانه پرداختن به اتفاقات روزانه که از قضا هر روز به صورت یادداشت آنها را می‌نوشتم، به زندگی و موضوعاتی از این دست در کشور بلژیک و برخی دیگر از کشورهای اروپایی که به آن سفر کردم، پرداخته شده است.

وی افزود: در این کتاب و در خلال بازگویی اتفاقات روزانه که با چاشی طنز نیز همراه است سعی کردم بگویم که مردم اروپا چگونه فکر می‌کنند و جامعه، اقتصاد و سیاست در آن کشور چگونه سامان یافته است. سعی کردم شرح دهم که چه اتفاقی در اروپا رخ داده که آنها در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفتند و امروز به طور عمده کشورهایی همراه با بحران اقتصادی به شمار می‌روند.

به گفته دلاوری، آرمان‌شهر بودن اروپا و چرایی ایجاد این تصور از آن و چرایی ایجاد این حس در ذهن بسیاری از مردم مبنی بر اینکه اروپا سرزمین موعود برای زندگی است، از دیگر موضوعاتی است که در این یادداشت‌ها به آن توجه شده است.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: یادداشت‌ها و روزنوشت‌هایی که منجر به نگارش این کتاب شد را پیش از این در زمان اقامت می‌نوشتم و در دو سالی که پس از بازگشت از اروپا از کار خبر خارج شدم آنها را تنظیم کردم که حاصل آن در قالب این کتاب از سوی نشر قدیانی منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها