رسانه تلویزیون هم مثل سینما توجه زیادی به استفن کینگ و داستان‌های ترسناک و دلهره‌آور او دارد. در چند سال گذشته، این دو رسانه رقابت سختی برای کسب امتیاز برگردان تصویری نوشته‌های این نویسنده جنجالی داشته‌اند. در تازه‌ترین رقابت بین صنعت سینما و قاب کوچک، جدیدترین نوول کینگ به نام «زیبایی‌های خفته» تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۰۳
زیبای خفته «استفن کینگ» در تلویزیون

نکته جالب این که، این نوول هنوز منتشر نشده و قرار است ماه سپتامبر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گیرد! نکته جالب دیگر این که زیبایی‌های خفته را سلطان دنیای ترس با همکاری پسر جوان خود اوئن نوشته است. داستان نوول کینگ در آینده‌ای نه چندان دور رخ می‌دهد و یک زندان زنان، مکان اصلی رخدادهای آن است. در شهر خیالی که ماجراها در آن اتفاق می‌افتد، با فرارسیدن شب و به خواب رفتن مردم، اتفاق عجیب و غریبی رخ می‌دهد. در حقیقت، دانشمندان روی آدم‌های به خواب رفته، آزمایش‌های علمی و محرمانه انجام می‌دهند. اگر کسی در جریان این خواب و انجام آزمایش‌ها از خواب بیدار شود، آینده‌ای نامعلوم و خشن خواهد داشت. در این میان برای این که داستان وارد مرحله پیش‌بینی‌نشده‌ای بشود، یکی از اهالی شهر نسبت به داروی بیهوشی ایمن می‌شود و خوابش نمی‌برد! این آدم مرموز که ایوی نام دارد، شهر را به هم می‌ریزد و مردم عادی را نسبت به یک واقعیت هولناک آشنا می‌کند.

استفن کینگ و پسرش مدیر تولید مجموعه تلویزیونی زیبایی‌های خفته هم هستند. شبکه تلویزیونی معتبر نتفلیکس، این درام آینده‌نگرانه علمی‌ ـ ‌تخیلی را با هزینه 9 میلیون دلاری جلوی دوربین می‌برد. هنوز معلوم نیست استفن کینگ در کار نگارش فیلمنامه هم با این مجموعه همکاری خواهد داشت یا خیر.

شنیده می‌شود اوئن کینگ قرار است مدیریت و هدایت گروه نویسندگان فیلمنامه را به عهده بگیرد. این گروه باید فیلمنامه‌ای دوازده قسمتی از داستان نوول کینگ را بنویسند. لوکیشن‌های مختلف شهر نیویورک، مکان اصلی فیلمبرداری زیبایی‌های خفته هستند. مدیران نتفلیکس گفته‌اند برای کارگردانی اپیزودهای مختلف مجموعه، قصد دارند از تعدادی فیلم‌ساز مطرح سینما دعوت به همکاری کنند. هر یک از این فیلم‌سازان سرشناس، حداقل دو اپیزود مجموعه را کارگردانی خواهند کرد. کلید فیلمبرداری زیبایی‌های خفته تا قبل از پایان فصل تابستان جاری زده می‌شود و تا آن زمان، بازیگر نقش اصلی آن هم انتخاب شده است. شبکه نتفلیکس قصد دارد درام علمی ـ تخیلی و ترسناک تازه خود را برای بهار سال 2018 روی آنتن بفرستد.

نوول زیبایی‌های خفته استفن کینگ در حالی تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی می‌شود که چند کمپانی بزرگ فیلمسازی تلاش داشتند امتیاز برگردان سینمایی آن را خریداری کنند. شنیده می‌شود آنها حتی قصد داشتند داستان این نوول را تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی کنند. تلاش رسانه‌ها برای گفت‌و‌گو با استفن کینگ و شنیدن دلایل او برای واگذاری امتیاز تولید داستان به یک کار تلویزیونی، بی‌نتیجه مانده است.

منبع: اسکرین اینترنشنال

مترجم: کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها