با حضور معاونت صدای رسانه ملی برگزار شد

تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقه استاد امیر نوری

همزمان با چهارم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس رادیو، شبکه رادیویی ایران آیین پایانی اولین دوره مسابقه استاد امیر نوری را برگزار کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۵۲
تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقه استاد امیر نوری

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، همزمان با چهارم اردیبهشت سالروز رادیو ،شبکه رادیویی ایران در کنار جشن رادیو آیین پایانی اولین دوره مسابقه استاد امیر نوری را با حضور نسرین آبروانی معاون صدا، بهنام احمدپور، مدیران رادیو ایران و جمعی از پیشکسوتان این رسانه برگزار کرد.

آبروانی معاون صدای رسانه ملی گفت: در آخرین نظرسنجی که روز شنبه به دست من رسید، رادیو حدود 30.06 درصد مخاطب دارد که از سال 89 به بعد بی‌سابقه است.

وی افزود: به رغم انبوه رسانه‌ها و فضای مجازی و مشکلات مالی، ما برنامه تولید می‌کنیم؛ چراکه همچنان رادیو ماندگار است.

وی در خصوص استاد نوری عنوان کرد: پیوستگی ایشان با حوزه ادبیات نا گسستنی است. حفظ و تقویت زبان فارسی مهم است. در ساخت برنامهٔ‌ها باید به زبان فارسی توجه کرد. رسانه باید معرف میراث فرهنگی و آموزگار ارزش‌ها باشند.

مدیرشبکه رادیوایران درباره مسابقه استاد نوری گفت: این دوره مسابقه به دلیل مجبوبیت و سابقه ای که استاد نوری در بین برنامه سازان و پیشکسوتان رادیو داشت ،برگزار شد که امیدوارم در دوره های بعدی با برنامه ریزی بهتر کار را طوری پیگیری کنیم که با فشردگی آخر سال مواجه نشویم.

بهنام احمدپور افزود: در این دوره همکاران رادیو ایران کنار هم بودند و اتفاقات خوبی رخ داد. چراکه توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را در برنامه سازی داشته باشیم و با برنامه ریزی بتوانیم برنامه های خوبی تهیه کنیم.

وی عنوان کرد: در این دوره مسابقه تجربیات انتقال پیدا کرد البته آثار این دوره با استاندارد های بین المللی ساخته شد.تا جایی که تمامی بخش های این مسابقه با جشنواره abuبرابری می کرد.

مدیر رادیو ایران درباره برنامه های انتخابات ضمن بیان نکات مهم ، بر عادلانه و منصفانه بودن برنامه های انتخابات تاکید کرد.

دبیر اولین دوره مسابقه استاد امیر نوری نیز گفت: در مدت مقرر 77 اثر از 41 برنامه ساز رادیو ایران به این مسابقه رسیده است که برنامه سازان رادیو ایران با ساخت برنامه هایی در 6 قالب برنامه سازی گزارش خبری، مستند تعاملی، خلاقانه، نمایش و psa با هم رقابت کردند.

مهدی زریباف تصریح کرد:این آثار در دو مرحله توسط استادان رادیو و به مدیریت استاد امیر نوری، رییس هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت که در هر بخش سه اثر کاندیدای دریافت تندیس زرین شدند و در هر بخش یک نفر صاحب تندیس اولین دوره مسابقه برنامه سازی استاد نوری شد.

در پایان از برگزیدگان بخش مشاغل و اصلی تقدیر شد. در بخش مشاغل در رشته گزارشگری به طور مشترک از عباس سنجری به خاطر گزارش «خط سفید» و نوید دانشور به خاطر «خاص باشید» در بخش نویسندگی از مرضیه طبرستانی به خاطر برنامه «کوراوغلو»، گویندگی از فاطمه آل عباس به خاطر برنامه برنامه «یک، دو صدا»، تهیه کنندگی به خاطر برنامه «یک روز یک رادیویی» از عاطفه بنایی تقدیر شد.

در بخش اصلی تعدادی از برنامه سازان موفق به دریافت تندیس زرین اولین مسابقه برنامه سازی استاد نوری شدند.

از مهدی ساعی در بخش تعاملی برنامه «یک ،دو ،صدا»،ساجد قدوسیان بخش مبتکرانه «برسان سلام مارا»، کیاناز کاوه، و محمد اسماعیل پور به خاطر نمایش «روایت های نا تمام »تقدیر شد.

در بخش مستند و گزارش خبری هیچ اثری شایسته دریافت تندیس نشد اما در بخش مستند از مریم بانو فطرتی برای مستند «شهامت و آرامش » و بخش گزارش خبری از مهدیه پهلوانی به خاطر گزارش «نان» تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها