پخش فصل دوم برنامه «پیاده آمده‌ایم» از چندی پیش از شبکه یک شروع شده است. این برنامه شب‌های پنجشنبه حوالی ساعت 24 با حضور سه کارشناس مذهبی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، حجت‌الاسلام شهاب مرادی و حجت‌الاسلام علی سرلک با ساختاری کاملا متفاوت و به صورت زنده از کربلا روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۴۲
پیاده آمده‌ایم؛ برنامه‌ای متفاوت برای خانواده‌ها

محور اصلی برنامه، خانواده است و از زاویه‌ای تازه به این مبحث پرداخته می‌شود. محبت، تعهد و مسئولیت‌پذیری در خانواده، گفت‌وگو و تعامل با خانواده و... مباحث این برنامه را شکل می‌دهد. به همین دلیل با عوامل برنامه به گفت‌وگو نشستیم.

بازخورد خوب مردمی

امیر شکرچی‌زاده، تهیه‌کنندگی و مجری طرح برنامه را به عهده دارد. وی درباره ویژگی‌های فصل دوم پیاده آمده‌ایم نسبت به فصل اول آن به جام‌جم گفت: فصل اول برنامه اختصاص به اربعین و پیاده‌روی مردم در این ایام داشت. با توجه به استقبال مردم، سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصمیم گرفت تولید این برنامه را ادامه دهد و هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت 24 از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: تعداد پیامک‌هایی که از سوی مردم برایمان ارسال می‌شود، قابل تصور نیست. در هر قسمت 60 هزار پیامک ارسال می‌شود و گاهی به 70 تا 80 هزار هم رسیده است. به مرور زمان تعداد پیامک‌ها افزایش پیدا کرده که برای یک برنامه هفتگی بی سابقه است.

شکرچی‌زاده درباره پخش زنده این برنامه از کربلا و دشواری‌های تولید عنوان کرد: طبیعی است وقتی برنامه‌ای خارج از ایران تولید و زنده پخش شود، دشواری‌های خودش را به لحاظ هماهنگی و... دارد و ما هم مستثنا از این قضیه نیستیم، اما برای این که مشکلات را در این مسیر کمتر کنیم، قبل از تولید به عراق رفتیم و گروه‌های برنامه‌سازی را در این کشور مورد رصد قرار دادیم. بعد از مدتی تحقیق، یک گروه برنامه‌ساز عراقی را انتخاب کردیم و هر هفته شش نفر از ایران به این کشور سفر می‌کنند که شامل تهیه‌کننده، مجری، کارگردان، کارشناس و... است و بقیه عوامل از تصویربردار گرفته تا صدابردار و بخش‌های فنی عراقی هستند. در واقع 80درصد عوامل برنامه پیاده آمده‌ایم، عراقی هستند.

وی ادامه داد: همان طور که مطلع هستید در کشور عراق قوانین خاص حاکم است، اما خدا را شاکریم که یک استودیوی خوب برای برنامه پیاده آمده‌ایم طراحی شده و هر هفته برنامه با کیفیت بالا روی آنتن شبکه یک می‌رود. ضمن این که هر هفته مخاطبان شاهد یک اتفاق جدید در برنامه هستند. به‌عنوان مثال دوربین‌ها را گسترش داده‌ایم تا تصاویر بهتری از بین‌الحرمین و گنبد حضرت ابوالفضل(ع) داشته باشیم. استودیوی اصلی نزدیک به حرم امام حسین(ع) و مقابل باب قاضی‌الحاجت است و تلاش می‌کنیم نماهای مختلف در برنامه داشته باشیم.

این تهیه‌کننده درباره این که چطور شد موضوع خانواده را انتخاب کردید و کارشناسان به صورت زنده از کربلا درباره این مبحث صحبت می‌کنند، توضیح داد: دلیل انتخاب موضوع خانواده این است که برای حل مشکلات و معضلات خانواده به حضرت سیدالشهدا(ع) توسل کرده‌ایم.

برکت سیدالشهدا

هادی نعمت‌اللهی، کارگردان درباره تولید برنامه پیاده آمده‌ایم گفت: فصل اول این برنامه در ده قسمت با موضوع حمایت و دفاع از دین و حال و هوای پیاده‌روی مردم در اربعین تولید و روی آنتن رفت. تلاش شد تا یک کار متفاوت برای اربعین مخاطبان پخش شود. همچنین استودیویی استاندارد برای این برنامه ساخته شد. فصل یک این برنامه، هم مورد استقبال زائرانی قرار گرفت که به سمت حرم امام حسین(ع) پیاده‌روی کرده بودند و هم مردمی که نتوانسته بودند در این پیاده‌روی شرکت کنند. با توجه به این اقبال، تصمیم به تولید فصل دوم گرفته شد و خوشبختانه فصل دوم به لطف سیدالشهدا مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: بدون شک این هنر ما نیست، بلکه لطف امام حسین(ع) نسبت به برنامه است. فصل دوم برنامه به مبحث خانواده می‌پردازد. شاید در ابتدا برای برخی این سوال ایجاد شود که وقتی برنامه از کربلا پخش می‌شود، حتما باید درباره زیارت و روایات امام حسین(ع) و مباحثی در این رابطه صحبت شود، اما ما با انتخاب موضوع خانواده به حضرت سیدالشهدا توسل کرده‌ایم. در هر قسمت 60 تا 70 هزار پیامک و 2000 پیام صوتی ارسال می‌شود و مردم بی‌واسطه از طریق این برنامه با امام حسین(ع) حرف می‌زنند و همین برای ما به عنوان برنامه‌ساز، خیلی جذابیت دارد.

این کارگردان با اشاره به پیام مخاطبان خارج از کشور گفت: با وجود این که این برنامه فقط از شبکه یک پخش می‌شود و از شبکه بین‌المللی مثل شبکه جام‌جم هم روی آنتن نمی‌رود و حتی در عراق هم پخش نمی‌شود، اما مخاطبانی از خارج از کشور داریم و از هلند، آمریکا، آلمان و... برای برنامه پیام‌های صوتی ارسال می‌کنند که برای خود ما هم قابل تصور نیست که برنامه را چطور دریافت می‌کنند. این وظیفه ما را به عنوان برنامه‌ساز سنگین‌تر می‌کند. البته ما در فضای مجازی هم فعال هستیم.

نعمت‌اللهی عنوان کرد: برنامه پیاده آمده‌ایم، صرفا یک برنامه ترکیبی نیست و کاملا استاندارد و به صورت زنده از کربلا پخش می‌شود. در واقع پیاده آمده‌ایم، نخستین برنامه مشترک بین ایران و عراق است، زیرا بخش زیادی از عوامل برنامه عراقی هستند و برای ما میسر نبود که تعداد زیادی عوامل را هر هفته به کربلا ببریم. گرچه در ابتدا سلایق‌مان یکی نبود یا این که هر کدام قاب دیگری برای تصاویر می‌پسندیم، اما با صحبت کردن به نتیجه قطعی رسیده‌ایم و در حال حاضر برنامه با کیفیت بالا پخش می‌شود.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها