با وجود عدم موفقیت بالای مالی نسخه سینمایی اکشن پررمز و راز «هانا» در سالن‌های سینما، صنعت تلویزیون در تدارک تولید یک مجموعه براساس آن است. دیوید فار که در کارنامه‌اش مجموعه پرتنش و موفق «کارگزار شب» را دارد، مدیر تولید و تهیه‌کننده اصلی هانای تلویزیونی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۷۵
ماجراجویی‌های «هانا» در تلویزیون

فار یکی از نویسندگان فیلم‌نامه نسخه سینمایی هم بود. او در زمان تولید فیلم گفته بود این داستان بیشتر به درد قاب کوچک می‌خورد تا پرده سینما. اکران عمومی فیلم سینمایی نشان داد دیدگاه او درست بوده است. حالا فار تصمیم گرفته روایت تلویزیونی خود از این داستان پرکشمکش را تعریف کند.

خط اصلی قصه هانا درباره دختری نوجوان به همین نام است که بعد از سال‌ها دوباره پدرش را پیدا می‌کند. در اتحاد دوباره، پدر به هانا آموزش‌های لازم آدمکشی را می‌دهد. هانا یاد می‌گیرد چگونه از خودش محافظت کند و کسانی را که سد راهش هستند، به قتل برساند. خیلی زود هانا و پدرش با ماموران سازمان‌های ضدامنیتی رودررو شده و برخورد پیدا می‌کنند.

این داستان شباهت بسیاری به چند فیلم معروف لوک بسون از جمله «نیکیتا» و «لیون» دارد. شبکه تلویزیونی ان.بی.سی که به کمپانی یونیورسال وابسته است، کار تولید هانا را به‌عهده دارد. دیوید فار نویسنده اصلی تمام اپیزودهای مجموعه هاناست. احتمالا او کارگردانی چند قسمت آن را هم به‌عهده خواهد گرفت. هانا در 13 قسمت تهیه می‌شود.

فار در ارتباط با کار تازه‌اش می‌گوید: «این روزها بیشتر از سینما به تلویزیون فکر می‌کنم و می‌خواهم کارهای بیشتری در این رسانه انجام دهم. البته همیشه ستایشگر فیلم‌های سینمایی بوده‌ام، اما مجموعه‌های تلویزیونی برد و تماشاچی بیشتری دارند. با نگاهی به موفقیت مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های اخیر و استقبال بالای مردم از آنها، به‌راحتی می‌توان متوجه شد اوضاع تغییر کرده است. امروز مثل ده یا 15 سال قبل نیست که مردم به کارهای تلویزیونی پشت کنند و رغبتی به تماشای آنها نشان ندهند. مجموعه‌های تلویزیونی خیلی سریع به صورت رقیبی جدی برای تولیدات سینمایی درآمده‌اند. این مجموعه‌ها به توقعات تماشاگران از یک کار جذاب و دیدنی پاسخ مثبت می‌دهد و در همان حال، توقع آنها را از کارهای خوب بالا می‌برد.»

فار قصد دارد از لوکیشن‌های بدیع و دست‌نخورده شمال فنلاند به عنوان مکان اصلی فیلم‌برداری استفاده کند. هنوز معلوم نیست اریک بانا و کیت بلانشت دو بازیگر سرشناس نسخه سینمایی، با مجموعه تلویزیونی آن همکاری دارند یا خیر. فار اعلام کرده سایرس رونان، بازیگر نقش هانا در فیلم سینمایی آن، با این پروژه همکاری ندارد. برای این نقش در مجموعه تلویزیونی باید یک بازیگر نوجوان پیدا کرد.

منتقدان سینمایی که در سال 2011 چندان روی خوشی به نسخه سینمایی هانا نشان ندادند، منتظرند ببینند فار و همکارانش در نسخه تلویزیونی آن چه می‌کنند و آیا این نسخه تبدیل به کاری تماشایی و جذاب خواهد شد یا نه. جو رایت، کارگردان نسخه سینمایی، از خبر تولید مجموعه تلویزیونی آن اعلام تعجب کرده است. او در مصاحبه‌ای گفت نمی‌داند تهیه‌کنندگان مجموعه، قصد بیان چه چیز تازه‌ای را در 13 قسمت دارند!

منبع: اسکرین اینترنشنال

کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها