با بهزاد رحیم‌خانی، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون

ایفای نقش خاکستری همیشه جذابیت ندارد

با امیر کربلایی‌زاده، بازیگر کمدی تئاتر و تلویزیون

عمر محبوبیت از شهرت بیشتر است

امیر کربلایی‌زاده فعالیت حرفه‌ای خود را با کلاس‌های حرفه‌ای تئاتر دانشگاه آغاز کرد و توانست در سال‌های 77، 78 و 79 برنده دیپلم افتخار بازیگری اول در جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی مراکز عالی سراسر کشور شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۷۱
عمر محبوبیت از شهرت بیشتر است

او در سال 77 با حضور در نمایش «تلخ بازی قمر در عقرب» به کارگردانی شهره لرستانی فعالیت حرفه‌ایش را شروع و در آثاری نظیر ساقی، شهرکی‌ها، روز روشن، معمای شاه، قرعه و شهرک جیم به بازی پرداخت.

اوج دوران محبوبیت کربلایی‌زاده برای مخاطبان بعد از حضورش در خندوانه و در بخش استندآپ کمدی بود.

چندی بعد هم استندآپ کمدی آقای شهروند و صلح جهانی علیه تروریسم را در سالن مهر با موفقیت اجرا کرد.

با کربلایی‌زاده درباره ویژگی‌های کاریش گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

بیش از یک دهه است در تئاتر حضور جدی داشتید، اما با حضور در برنامه تلویزیونی خندوانه شرایط برای شما تغییر کرد و به چهره محبوبی تبدیل شدید. حضور در قاب کوچک تلویزیون برایتان چه ویژگی‌های دارد؟

همیشه مردم را به دیدن تئاتر دعوت می‌کنم تا اجازه ندهند چراغ سالن‌های نمایشی خاموش شود. موقعی که از تئاتر وارد عرصه تصویری شدم در حقیقت با پشتوانه گرانقدر بازی صحنه به این موقعیت رسیدم. برای من مهم‌تر است که یک بازیگر به واسطه چهره و بازی تئاتریش شناخته شود. امیدوارم مردم تئاتر را جزو سبد فرهنگی خانواده‌شان قرار بدهند. تلویزیون در همه جای دنیا در حکم یک جعبه جادویی جذاب و دوست‌داشتنی است و دسترسی به تلویزیون در روزگار فعلی برای مردم خیلی آسان و سهل شده است. در تلویزیون توانمندی‌های یک بازیگر به طور موثری دیده می‌شود.

حفظ شهرت و محبوبیت برای یک بازیگر کار دشواری است؟

حفظ شهرت و داشتن جایگاه بین مردم برای هنرمند خیلی مهم است و برخی از مواقع شهرت در حکم یک حباب است. بازیگر موقعی که به شهرت رسید باید مواظب خودش باشد و در انتخاب و رفتارهایش تمرکز و توجه زیادی داشته باشد.

خودتان را یک کمدین صرف می‌دانید؟

من خودم را بازیگر می‌دانم و انتظارم این است که دوستان کارگردان فقط به یک جنبه از توانایی‌های بازیگر برای پیشنهاد بازی بسنده نکنند. این رویه، بازیگر را به سمت کلیشه شدن می‌برد. به نظرمن کمدین صرف بودن اشکالی ندارد، اما در مورد من قضیه تفاوت دارد، سال‌ها پشتوانه ایفای نقش‌های جدی و درام را در تئاتر و سینما دارم. خیلی از بازیگران مطرح دنیا که بین مردم کمدین شناخته می‌شوند، نظیر جیم کری در زمینه بازی درام هم توانمند است.

اساسا شهرت برایتان چه طعمی دارد؟

شهرت جذابیت‌های خاص خودش را دارد .خندان مردم یک نعمت مهم برایم محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر در کارهای مهم و خوبی مثل گاهی به پشت سرت نگاه کن (مازیار میری) نقش یک پلیس را بازی کرده ام .در سریال همه بچه‌های ما ساخته تاجبخش فنائیان هم در نقش یک پدر معتاد حضور متفاوتی را تجربه کردم. شوی تلویزیونی خندوانه به دلیل موقعیتش درحکم ابزاری بود برای نشان دادن توانایی‌های بیشترمن. البته پیش از حضور در خندوانه در سال 90 تجربیات خوبی در حوزه استند آپ کمدی به دست آورده بودم. استادانی همچون علیرضا نادری، پانته‌آ بهرام ، گلاب آدینه و داریوش مودبیان کارم را دیدند و تائیدش کردند. سجاد افشاریان دستیار رامبد در خندوانه در جریان کارهایم بود. یکی از ویژگی‌های استند آپ کمدی‌ها نقد هوشمندانه‌ای است که در آن کمدین نسبت به مسائل مختلف اجتماعی ابراز می‌کند. برایم جالب است حتی در شهرستان‌های دور افتاده هم من را می‌شناسند و درباره کارهایم اظهار نظر می‌کنند.

به نظر شما شهرت و محبوبیت چه تعاریفی دارند؟

محبوبیت عمرش طولانی و مهم است شما در قلب مردم محبوب و ماندگار بوده و تا چندسالی دارای شهرت باشید. برای من خیلی مهم است که یک آدم روستایی موقعی که من را در محل زندگیش می‌بینید این‌قدر درست و حرفه‌ای در باره کارهایم و شیوه استند آپ کمدی نظر می‌دهد.

پس به رقابت کردن هم علاقه دارید؟

موقعی که شما تصمیم می‌گیرید در مسابقه یا مراسمی شرکت کنید ناخواسته وارد یک رقابت با سایر شرکت‌کنندگان می‌شوید و انجام این رقابت جذاب و دوست داشتنی است و در حکم یک چالش و اثبات توانایی‌هایتان است.

هونام حقانی

ضمیمه قاب کوچک جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها