برنامه بوی عیدی در بین برنامه های نوروزی تلویزیون نه تنها مردم را سرگرم کرد، بلکه نمره قبولی از آنها گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۵۰
برنامه بوی عیدی نمره قبولی از مردم گرفت

یکی از برنامه های ویژه ایام نوروز که می تواند نظر مخاطبان میلیونی را به رسانه ملی جلب کند، ویژه برنامه های سرگرم کننده و نشاط آفرین است.

در میان برنامه های نوروز ۹۶ سیما یک برنامه توانست با بهره گیری از فضای مناسب از اجرا و ارتباط خوب با مخاطب نمره قبولی بگیرد.

بوی عیدی ویژه برنامه ای است ضمن رعایت اصولی برنامه سازی مردمی و استفاده درست از فضاسازی های همسو با مضامین برنامه از طریق ارائه یکسری آیتم های مخاطب پسند از جمله برگزاری مسابقات نشاط آفرین میان هنرمندان و ورزشکاران توجه بینندگان را جلب کند.

البته این برنامه می توانست در ابعاد متنوع تر و با توجه به سنت های نوروزی و ایام دید و بازدید این مهم را به گونه ای در بطن و حاشیه آیتم های خود جای بدهد، ولی با این همه به دلیل اجرای خوب، طراحی سوالات مناسب و هماهنگی پرتحرک نیان اجراکنندگان و مهمانان با نظر و نگاه مساعد خانواده ها همراه شود و این نشان می دهد تهیه کننده به خوبی این مسیر را هدایت کرده است.

صرف سرگرم سازی گرچه می تواند در توفیق یک برنامه نقش مهم داشته باشد، ولی چنانچه سرگرم سازی همراه با آموزش، نشاط و امید آفرینی باشد، می تواند میان بینندگان سیما و تلویزیون آشتی مستمر برقرار کند. کاری که بوی عیدی در مجموع توانست در انجام آن به توفیق نسبی برسد.

گزینش مهمانان و ترکیب جذاب آنها و طرح سوالاهایی برگرفته از بازی های ملی و سنتی در تولید و ارائه بازی های نمایشی از برنامه و توفیق آم سهم ارزشمندی داشت به گونه ای که هیجان های ایجاد شده و رقابت های سالم دوستانه میان مهمانان باعث شد تا بینندگان هم از طریق همذات پنداری خود را در میان مردم احساس کنند و این نکته مهم مدیون نگاه حرفه ای برنامه سازان و تولیدکنندگان بوی عیدی است.

با توجه به ضعف هایی که در بخش های برنامه سازی و گاه تولید مجموعه های تلویزیونی به چشم می خورد، رسانه ملی می تواند با باز کردن فضایی ویژه برای تولید برنامه هایی مشابه بوی عیدی مخاطبان را به سمت سیما کشانده و از حضور پررنگ مخاطبان برنامه های ماهواره ای بکاهد.

توفیق بوی عیدی نشان می دهد رسانه ملی علیرغم همه کمبودهای مادی و ناهماهنگی موجود می تواند با یاری برنامه سازان حرفه ای برنامه های خوب و دیدنی تولید کند زیرا نیاز اصلی مردم امید، نشاط و سرگرمی است.

جبار آذین - مدرس دانشگاه، منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
من كه خوشم نیومد.كی نظرسنجی كردن؟از خودشون میگن؟فقط سریال مرز خوشبختی شبكه 2
باران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
سلام خسته نباشید سال نو رو بهتون تبریك میگم خیلی ممنون از برنامه فوق العاده خوبتون و این سرگرمی جذاب كه خلق كردیم عالیه خیلی ازتون ممنون كه آقای علوی روهم دعوت كردین
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
۰
۰
سلام خسته نباشید سال نو رو بهتون تبریك میگم خیلی ممنون از برنامه فوق العاده خوبتون و این سرگرمی جذاب كه خلق كردیم عالیه خیلی ازتون ممنون كه آقای علوی روهم دعوت كردین
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
سلام خسته نباشید میخواستم بگم اقای شاهرخ استخری رادعوت كنید ممنونم
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام
من به برنامه بوی عیدی رای دادم و حالا از اون موقع تا حالا كه یك هفته از 13 بدر هم گذشته ، روزی دو بار به من پیامك فرستاده میشه و 400 از من كم میكنه . من چیكار باید كنم، قرار نیست این بساط زودتر تموم شه، اگر بیشتر ازین ادامه پیدا كنه شكایت میكنم از برنامتون كه ناخواسته پول برمیداره. حداقل دیگه تموم كنید این كارو .
لطفاااااااااا نظر من رو پاك نكنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها