دکتر علی عسکری خبر داد ؛

تبیین منشور رسانه ملی در انتخابات 96

رئیس سازمان صداوسیما در همایش سراسری مدیران رسانه ملی با توجه به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها در سال 96 راهبردها و رویکردهای این سازمان را در قبال این دو رویداد مهم تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۱۶
بی‌طرفی رسانه ملی در انتخابات سال 96

دکتر علی‌ عسکری با تاکید بر این‌که صداوسیما همه توانایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه، سالم و رقابتی بسیج کرده است، بیان کرد: کشور ما مهد دموکراسی است، زیرا بهترین نوع دموکراسی که مردم‌سالاری دینی است را برگزیده است، بنابراین هیچ کشور و نظامی نمی‌تواند خواسته‌اش را به مردم کشور ما تحمیل کند.

وی از سیاست بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات یاد کرد و گفت: صداوسیما به اندازه کافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد و اصل را بر بی‌طرفی گذاشته است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تأکید امام (ره) به رعایت اخلاق و تعهد به صراط مستقیم در انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب نیز انتخابات را جشنواره‌ای با هدف عالی و ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌دانند که در برگزاری آن باید از هر جنجال و تخریبی پرهیز کرد.

دکتر علی‌عسکری در تبیین و تشریح راهبردها و سیاست‌های کلان رسانه ملی در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: فراهم کردن عدالت رسانه‌ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی‌طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان‌های سیاسی و مردم و نامزدها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه محور به جای شکل‌گیری دوقطبی‌ها یا چند قطبی‌های کاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی به‌جای فضای احساسی و غیرقانونی و اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، آگاهی و بصیرت‌بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.

رئیس رسانه ملی، رعایت حریم خصوصی افراد، رعایت حرمت مدیران و مسئولان کشور، حفظ امنیت روانی جامعه، حفظ و تقویت انسجام و همگرایی ملی، رعایت امنیت و منافع و مصالح ملی و رعایت جایگاه قومیت‌ها و مذاهب مختلف را از دیگر نکات مورد اهتمام رسانه ملی در انتخابات اردیبهشت ماه برشمرد و درخصوص برنامه‌های انتخاباتی افزود: برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده که برنامه‌های تبیینی انتخابات از 24 بهمن آغاز شده است و تا 8 فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه‌های تبلیغی و فراخوان آغاز می‌شود.

وی اهداف و راهبردهای تبلیغی رسانه ملی، اقدامات، بایدها و نبایدهای برنامه‌های رسانه ملی و نکاتی که باید در مناظره‌ها رعایت شود را تشریح کرد و یادآور شد که برنامه‌های رسانه ملی باید وحدت آفرین و نمایانگر امید و نشاط در جامعه باشد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی‌رسانی به مردم و امیدآفرینی در جامعه‌، گفت: در مدت 20 روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، 1210 دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه‌های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شرایط و گرفتاری‌هایی که نظام سلطه با آن مواجه است تاکید کرد: نظام سلطه رو به افول بوده و نظام اسلامی در حال رشد است، بنابراین انتخابات گام جدیدی برای بالا بردن اقتدار نظام به شمار می‌رود.

قدردانی از همکاری رسانه ملی با وزارت کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز که در این همایش حضور داشت، با بیان این که انتخابات و حاکمیت مردم بر سرنوشت از مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی است، گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب رأی مردم حق‌الناس است و بر ماست که این حق را رعایت و از آن صیانت کنیم.

وزیر کشور افزایش نارضایتی در میان مردم را از سیاست‌هایی دانست که دشمن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ضربه زدن به نظام دنبال می‌کند و افزود: به رغم گسترش رسانه‌های نوظهور در فضای مجازی و افزایش شبکه‌های معاند ماهواره‌ای، صداوسیما کماکان مرجع داوری و قضاوت مردم است و این مرجعیت نیز افزایش یافته است و ما باید با جلب اعتماد مردم و تامین و پیگیری مطالبات آنها این مرجعیت را تقویت و حفظ کنیم.

وی بزرگنمایی و سیاه‌نمایی مشکلات و القای بی‌عدالتی و نبود توازن در کشور را زمینه‌ای برای ضربه دشمنان به نظام ذکر و تصریح کرد: تبلیغات در رسانه باید به گونه‌ای هدایت شود که خدشه‌ای به وحدت ملی وارد نکند.

رحمانی فضلی از همکاری نزدیک صداوسیما با وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قدردانی کرد.

صداوسیما و آموزش‌ قوانین انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان نیز که از جمله شرکت‌کنندگان در این همایش بود، با بیان این که توجه به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی به عنوان اجماع و اعمال حق تعیین سرنوشت مردم از جایگاه خطیر و اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: حضور و مشارکت مردم، میزان و معیاری برای نشان دادن اعتماد و اطمینان مردم به نظام سیاسی است و ما باید بکوشیم انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

عباسعلی کدخدایی درخصوص نقش رسانه ملی در این زمینه عنوان کرد: رسانه ملی در تمام حوادث، بحران‌ها و برهه‌های انقلاب، نقشی تعیین‌کننده و اثرگذار داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان قدرت آگاهی‌بخشی صداوسیما در افکار عمومی افزود: رسانه ملی با تشریح اصل 115 قانون اساسی در‌خصوص ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند شرایط لازم برای حضور اشخاص در صحنه انتخابات را تشریح کند.

وی با اشاره به مستندهای خوبی که در زمینه‌های مختلف در رسانه ملی تولید شده است، عنوان کرد: برای بالا بردن ضریب اطمینان مردم به انتخابات، می‌توان کار عظیم هیات‌های نظارتی و اجرایی انتخابات را در مستندهایی به تصویر کشید و نقش دستگاه‌ها را در این زمینه برای مردم تبیین کرد.

کدخدایی افزود: صداوسیما می‌تواند با آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم قوانین انتخابات را به مخاطبانش آموزش دهد.

ویژه نامه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها