در اجلاس سالانه آسیاویژن مطرح شد

صدا و سیمای ایران فعال ترین عضو «ای بی یو» +عکس

مدیر آسیا ویژن، نیروهای کارآمد و تحریریه خبری ثابت و تمام وقت را عامل موفقیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانست.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۵۶
صدا و سیمای ایران فعال ترین عضو  «ای بی یو» +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، چه ایل، مدیر آسیاویژن، بخش مبادله خبری اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ای بی یو) اعلام کرد؛ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (آی آر آی بی) با ارسال 946 خبر در شش ماه گذشته جایگاه نخست را در این اتحادیه به خود اختصاص داده است. شبکه های «ان اچ کی» ژاپن با 798 و «امکات» تایلند با 714 و «کی بی اس» کره با 642 خبر در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

چه ایل که در نشست سالانه مسئولان مبادله خبری کشورهای عضو سخن می گفت، افزود: اعضای آسیاویژن در مجموع 8485 خبر در شش ماهه سپتامبر 2016 تا فوریه 2017 به مقر این اتحادیه ارسال کرده‌اند که در این میان سهم ایران 946 خبر بوده است.

وی در بررسی علل موفقیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد داشتن تحریریه خبری ثابت و تمام وقت با نیروی کارآمد مهمترین علت توفیق ایران بوده است.

اجلاس سالانه آسیاویژن با هدف بررسی و بحث درباره مهمترین مسائل این اتحادیه و ایجاد هماهنگی میان اعضا و ارتقاء سطح کمی و کیفی در اخبار ارسالی از دیروز در ماله، بایتخت مالدیو آغاز شد. تعداد اعضای آسیاویژن اکنون به 32 شبکه رسیده است.

اخبار ارسالی شبکه های عضو نه تنها در اختیار دیگر اعضا قرار می‌گیرد بلکه با اتحادیه های رادیو و تلویزیون های اروپایی ایی بی یو، اتحادیه رادیو و تلویزیون های عربی آزبو مبادله خبری روزانه دارد و اخبار خود را به شبکه های سی ان ان و صدای آمریکا و ای پی هم می فروشد.

مقر «ای بی یو» در کوالالامپور پایتخت مالزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها