گزارش جام‌جم از مجموعه‌هایی که نوروز امسال روانه آنتن می‌شوند

سریال‌های تلویزیونی؛ سین هشتم نوروز

سال 95 آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و بهار بزودی با مجموعه‌ای از رنگ‌ها و تازگی‌هایش از راه می‌رسد. رسانه ملی هم چون همیشه همسو با این بهار تازه، در راه نو شدن گام برداشته و به روال سال‌های پیش، مجموعه‌های نمایشی متنوع و رنگارنگ را برای پخش در روزهای تعطیل مخاطبانش تدارک دیده است. بی‌گمان سریال‌های تلویزیون سهم قابل توجه و عمده‌ای دارند در پر کردن اوقات فراغت نوروزی مخاطبان قاب کوچک.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۵۷
سریال‌های تلویزیونی؛ سین هشتم نوروز

گزارش زیر، نگاهی است به سریال‌های مختلفی که در ایام نوروز از شبکه‌های سیما به روی آنتن خواهد رفت.

درگیری‌های 2 خان در شبکه یک

سیروس مقدم حالا جزو آن دسته کارگردانانی است که مخاطبان هرساله و در هر مناسبتی انتظارش را می‌کشند و حتی شبکه‌های مختلف تلویزیونی را در جست‌وجوی بازپخش یکی از مجموعه‌هایش زیر و رو می‌کنند. مقدم پس از ساخت چهار سری موفق از مجموعه «پایتخت» که سه سری اولش در روزهای نوروز روی آنتن رفت و نیز مجموعه‌های نوروزی دیگری چون «پیامک از دیار باقی»، «چهاردیواری» و «چک برگشتی»، این بار با «علی‌البدل» به سیما برگشته است؛ مجموعه‌ای که از داستانی متفاوت هم برخوردار است و در موقعیتی تازه و فرضی واقع در روستایی با نام «چشمه قُل‌قُل» می‌گذرد. در خلاصه داستانی که از سوی عوامل این مجموعه در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده، آمده است: «من علی‌البدل هستم. فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی؛ حرف نزنم میگن مگه لالی، حرف بزنم میگن حق رأی نداری. خلاصه هم هستم، هم نیستم.»

محسن تنابنده، سرپرست نویسندگان هم به همین خلاصه دو خطی اکتفا کرده و هرگونه صحبت بیشتر درخصوص کار را به بعد از پخش مجموعه موکول می‌کند. علی‌البدل داستان درگیری میان دو خان اصلی یک روستا با اعضای شورا و نیز عضو علی‌البدلشان است. در این مجموعه نوروزی بازیگران شناخته شده و شاخصی چون مهدی هاشمی و مهدی فخیم‌زاده در کنار بازیگران کارهای پیشین سیروس مقدم، یعنی محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، هومن حاجی‌عبداللهی، هادی کاظمی، بهرام افشاری، فروغ قجابگلو و سیما خضرآبادی به بازی می‌پردازند.

الهام غفوری، تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی که پیش از این تهیه مجموعه‌های دیگر مقدم چون «چهاردیواری»، «زیر هشت» و «تا ثریا» را هم عهده‌دار بوده است، به جام‌جم گفت: هدف اصلی از ساخت مجموعه علی‌البدل، در وهله اول ارائه یک طنز سرگرم‌کننده و اجتماعی بود تا در ایام نوروز بتواند مخاطبان را مشغول و سرگرم کند و اوقات شادی را برایشان رقم بزند. در کنار این قضیه سعی کرده‌ایم نقدی هم به روابط اجتماعی آدم‌ها در قبال هم داشته باشیم و بگوییم اصلاح شدن جامعه نیاز به اصلاح تک‌تک افرادش دارد.

غفوری افزود: من معتقدم بهترین زمان ممکن برای پخش علی‌البدل همین نوروز 96 است و خوشحالیم که مدیران سیما نیز همین تصمیم را گرفته‌اند. همچنین به استقبال مخاطبان هم امیدوارم و فکر می‌کنم استقبال‌شان موجب شود نتیجه زحمات‌مان را ببینیم و با انرژی بیشتر سراغ ساخت «پایتخت5» برویم.

علی‌البدل هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

ترسیم مرز خوشبختی در شبکه 2

سعید سهیلی‌زاده کارگردانی است که در سال‌های اخیر مخاطبان خاص خودش را پیدا کرده و بویژه توانسته بینندگان جوان‌تر رسانه ملی را هم پای تماشای مجموعه‌هایش بنشاند. او همین امسال مجموعه «پریا» را با داستانی کاملا اجتماعی از شبکه سه سیما روی آنتن داشت و بلافاصله پس از ساخت آن، به پیشواز تولید مجموعه‌ای تازه و نوروزی این بار برای شبکه دو سیما رفته است؛ مرز خوشبختی که تیمی کاملا جوان و متفاوت دارد و سه بازیگر نسل نوی تلویزیون را در کنار هم نشانده است. امیرحسین آرمان، پوریا پورسرخ و مهدی سلوکی سه جوان اصلی این مجموعه هستند که باهم رفاقت‌ها دارند. درخلاصه داستان این مجموعه آمده: «همه‌چیز از یک وسوسه شروع و به یک وسوسه ختم می‌شود. از رفاقت شروع می‌شود و به رفاقت می‌رسد. داستان مرز خوشبختی، داستان انتخاب‌هاست؛ دوراهی‌ها. زمانی که بر لب مرز ایستاده‌ای، یک‌سو شاید خوشبختی است و در سوی دیگر هم شاید خوشبختی. انتخاب با توست؛ و انتخاب، نهایت خوشبختی ا‌ست.»

از این خلاصه چندخطی به نظر می‌رسد که این مجموعه تازه سهیلی‌زاده هم باز اشاره به معضلات روز جوانان دارد و مشکلات مختلف‌شان چون بیکاری، ازدواج و مسائل مالی را به تصویر می‌کشد. این مجموعه مناسبتی نوروز شبکه دو را علی خودسیانی نوشته است.

بخشی از داستان مرز خوشبختی، با اشاره به خلاصه داستان آن که روند مهاجرت معکوس است، در شهر محلات می‌گذرد و لذا گروه و عوامل تولید کار مدتی را در این شهر به سر برده و مشغول فیلمبرداری بودند. مهران رسام، تهیه‌کننده این کار نوروزی هم با تائید همین خلاصه داستان، معتقد است کوشیده شده کاری جذاب برای ایام نوروز مخاطبان تولید شده و روی آنتن برود.

این تهیه‌کننده همچنین تاکید کرد: اولویت ما ساخت یک کار خوب است و به دنبال رقابت با مجموعه‌های دیگر نیستیم. درخصوص همکاری با سعید سهیلی‌زاده هم از آنجا که پیش از این چند کار مشترک دیگر را تولید کرده بودیم، تصمیم گرفتیم دوباره با هم به فعالیت بپردازیم، لذا سراغ ساخت این مجموعه رفتیم.

سروش جمشیدی، مریم معصومی، جمشید جهان‌زاده، عباس محبی، مهدی صباغی، فرزانه نشاط‌خواه، رضا یزدانی، جواد زیتونی و عباس محبوب از دیگر بازیگران این مجموعه نوروزی هستند. مخاطبان شبکه دو سیما می‌توانند در ایام نوروز
هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه به تماشای سریال مرز خوشبختی بنشینند.

خانه‌ای شلوغ و مسکونی در شبکه3

سامان مقدم که پیش از این دو مجموعه موفق «پری‌دخت» و «شمس‌العماره» را با حضور بازیگرانی متعدد و سرشناس از شبکه دوی سیما روانه آنتن کرده و مخاطبانی را هم جذب آثارش کرده بود، این بار هم دوباره با مجموعه‌ای تازه و پربازیگر به تلویزیون برگشته است. مجموعه‌ای که ابتدا «خانه ما» نام گرفته و بعد به «دیوار به دیوار» تعییر نام داده و قرار است در ایام نوروز از شبکه سه سیما روی آنتن برود. دیوار به دیوار در دکوری عظیم و مجلل واقع در یکی از خانه‌های محله نیاوران تهران در حال فیلمبرداری است و مراحل ضبط و تدوین آن هم به صورت همزمان ادامه دارد. در خلاصه داستان این مجموعه که مضمونی کمدی دارد، آمده است: «دیوار به دیوار داستان چهار خانواده را روایت می‌کند که هیچ نوع آشنایی با یکدیگر ندارند، اما به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با هم زندگی کنند و ماجراهایی را رقم بزنند.»

گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، رویا تیموریان، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، حسن زارعی، پژمان جمشیدی، امیرمهدی ژوله، یاسمینا باهر، علی شادمان و مهسا طهماسبی ازجمله بازیگران اصلی این سریال پربازیگر هستند و تهیه‌کنندگی کار را هم حمید رحیمی نادی عهده‌دار است. دیوار به دیوار به قلم خشایار الوند، ازجمله طنزپردازان موفق این سال‌ها و نویسنده مجموعه‌هایی چون «پایتخت» و «در حاشیه» به نگارش درآمده است.

رحیمی نادی، تهیه‌کننده سریال دیوار به دیوار گفت: تصویربرداری سریال اواخر آذر در تهران آغاز شد و قبل از آن‌که شخصیت‌های قصه با هم مجبور به سکونت در یک خانه بشوند، ماجرای بی‌خانه شدن آنها به تصویر کشیده شده است.

وی که پیش از این ازجمله تهیه‌کنندگان برنامه موفق «دورهمی» هم بوده است، ادامه داد: علاوه بر بازیگران اصلی، تعداد زیادی بازیگر مهمان نیز در دیوار به دیوار حضور خواهند داشت که بازی در نقش دوستان و بستگان خانواده‌های حاضر در این سریال را به‌عهده دارند. این مجموعه با کارگردانی سامان مقدم و حضور چهره‌های سرشناسش احتمالا از جمله مجموعه‌های موفق و پربیننده در ایام نوروز خواهد بود. دیوار به دیوار هرشب ساعت 20 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

زهرا غفاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها