آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صداوسیما با حضور رئیس رسانه ملی، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳۴
دانشگاه صداوسیما باید در حوزه رسانه جریان‌ساز باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، رئیس رسانه ملی در این مراسم با اشاره به جایگاه دانشگاه صداوسیما و اهمیت آن در کشور اظهار داشت: دانشگاه صداوسیما همچون رسانه‌ملی از جایگاهی برجسته برخوردار است. براین اساس باید تلاش شود تا ضمن جذب جوانان نخبه، با انگیزه، خلاق و توانمند و آموزش آن‌ها، زمینه معرفی این نیروها به رسانه‌ملی فراهم شود.

وی افزود: دانشگاه صداوسیما باید بتواند با رعایت استانداردهای ملی و اسلامی ضمن تولید آثار فاخر دانشجویی، زمینه بهره‌برداری این آثار را در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی فراهم سازد.

دکتر عسکری با اشاره به برخی مشکلات پیش روی رسانه و با تأکید بر اینکه همه این مشکلات قابل حل است، بیان داشت: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات پیش روی، دانشگاه صداوسیما باید در حوزه رسانه جریان‌ساز باشد.

رئیس سازمان در ادامه با ترسیم افق پیش‌روی دانشگاه صداوسیما در دستیابی به قله‌های علمی کشور و پیشتازی در حوزه رسانه، تأکید کرد: کار متوسط در دانشگاه صداوسیما نباید معنا داشته باشد. باید طرحی نو در انداخت و با همه محدودیت‌ها، ضمن جذب نیروهای نخبه علمی کشور، افقی روشن و فراملی برای این دانشگاه ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار در رسانه یعنی تعهد و قبول مسئولیت و کسی که پای در رسانه می‌گذارد باید بتواند فداکاری کند و در برابر جامعه متعهد باشد.

رئیس سازمان صداوسیما رمز ماندگاری در دنیای هنر و رسانه را داشتن شور و اشتیاق و روحیه حماسی دانست و تصریح کرد: اگر کسی این روحیه را نداشته باشد به ابتذال کشیده می‌شود و بر این اساس کسانی باید در این دانشگاه جذب شوند که مؤمن، انقلابی و علاقه‌مند باشند؛ چراکه رسالت این رسانه انتقال پیام انقلاب به اقصی‌نقاط عالم است و یقیناً در این مسیر، مدیریت بهتر پیام، اثرگذاری آن‌را بیش‌تر خواهد کرد.

رئیس رسانه‌ملی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌ریزی دشمنان در مقابله با نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌ملی همواره با درک و تحلیل درست از آرایش رسانه‌ای دشمن، ضمن ارتقای جایگاه خود در بین مخاطبان، همواره نقشه آنان را در مقابله با نظام، خنثی کرده است.

وی سپس با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ملی در صیانت از نظام اسلامی افزود: صداوسیما امروز درکانون مقاومت رسانه‌ای جهان اسلام قرار دارد و برای پیروزی در این جنگ نابرابر، بیش از پیش نیازمند حمایت و کمک جامعه نخبه و دانشگاهی کشور است. براین اساس، در دور جدید فعالیت‌های رسانه، پیش‌بینی لازم برای بهره‌گیری از نظرهای همه دلسوزان فراهم شده‌است.

وی افزود: دنیای امروز، تشنه حرف تازه است و اگر حرفی نو و کلامی جدید متناسب با تحولات جهانی داشته باشیم، می‌توانیم اثرگذار باشیم.

در این مراسم شهاب اسفندیاری سرپرست دانشگاه صداوسیما در سخنانی با قدردانی از حسن اعتماد دکتر علی عسکری به وی، از جسارت رئیس رسانه ملی در انتخاب نیروی جوان برای این مسئولیت خطیر قدردانی و اظهار امیدواری کرد بتواند با عملکرد مناسب این اعتماد را حفظ کند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه، گنجینه‌ای از نیروهای انسانی است؛ اما وقتی تعلق خاطر دکتر عسکری را به دانشگاه دیدم، برایم حجت شد تا این مسئولیت را بپذیرم.

اسفندیاری با اشاره به اهمیت رسانه گفت: آینده هر جامعه‌ای در گرو رسانه است. جامعه بی‌رسانه، جامعه بی‌تصویر است و جامعه‌ای که نمی‌داند از کجا آمده و به کجا می‌رود، جامعه‌ای است که دیگران تصویرش را می‌سازند.

وی ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه در حوزه نظری هم بتواند به قطب مطالعات رسانه در کشور و منطقه تبدیل شود.

اردشیر زابلی‌زاده نیز با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله خود در دانشگاه صداوسیما اظهار امیدواری کرد در آستانه پنجاه سالگی حیات علمی این دانشگاه شاهد نقش‌آفرینی بیش از پیش آن در پرورش نیروهای مورد نیاز رسانه باشیم. در این مراسم علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما در سخنانی، رئیس جدید دانشگاه صداوسیما را نیروی جوان، انقلابی، فهیم و تحصیل کرده برشمرد و انتخاب شایسته او را نوید بخش روزهای خوب برای دانشگاه صداوسیما دانست.

سخنران دیگر این مراسم حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی بود. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش اثرگذار و کلیدی دانشگاه صداوسیما در حل مسائل رسانه ملی، گفت: اگر دانشگاه صداوسیما در این مسیر حرکت کند می‌تواند بار عظیم فرهنگ‌سازی در جامعه را که بخش مهمی از آن برعهده رسانه ملی است به دوش بکشد.

در ادامه، احمد ضابطی جهرمی - پدر تدوین ایران- نیز به نمایندگی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صداوسیما با قدردانی از دکتر عسکری گفت: شک ندارم که دانشگاه صداوسیما که امروز در مرحله تحول تاریخی قرار دارد، در صف اول توجه رئیس رسانه ملی است و باید برای جهشی بلند آماده باشیم.

وی دانشگاه صداوسیما را میراث معنوی و علمی رسانه ملی دانست و افزود: این دانشگاه سومین دانشگاه پلی‌تکنیک رسانه در آسیاست و موقعیت ممتاز خود را در خاورمیانه نیز حفظ کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها