نشست سراسری مدیران کل مراکز استان‌های صداوسیما با حضور معاونان رسانه ملی در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۴۹
شبکه‌های استانی باید صدای مردم باشند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دکترعلی دارابی در جمع مدیران کل مراکز استانی با اشاره به اقدامات خوب مراکز طی مناسبت‌های مختلف و لزوم آمادگی آنها برای نوروز 96 اظهار کرد: امیدواریم در مراکز استانی شاهد اتفاقات جدی و رو به جلو باشیم و به این ترتیب گامی مثبت در جهت اهداف رسانه ملی برداریم.

معاون امور استان‌های صداوسیما تهیه و تولید بسته‌های معرفی استان در قالب برنامه‌های کوتاه و جذاب و استودیوگریزی را یکی از سیاست‌های اساسی صداوسیما دانست و بیان کرد: این مساله باید از مراکز استانی و در فرصت نوروز که آب و هوای بیشتر استان‌ها مناسب است، شروع شود.

وی با بیان این‌که مدیرانی همچون استانداران عنایت ویژه‌ای به جشنواره تولیدات مراکز استانی دارند، گفت: استان‌های متعددی خواهان برگزاری این جشنواره و در نوبت انتظار هستند.

دکتر دارابی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استانی شهریور 96 در شهر سنندج عنوان کرد: ارزیابی و داوری آثار در بازه زمانی سال 1395 و سه ماهه نخست سال آینده خواهد بود.

معاون امور استان‌های صداوسیما افزود: اردیبهشت‌96 انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود، مشارکت مردمی و تبیین دیدگاه‌های امام و رهبری در مورد نامزد‌ اصلح اولویت رسانه ملی است، البته در زمینه انتخابات شوراها، بار اصلی بر دوش مراکز استانی خواهد بود. وی با بیان این‌که برگزاری نشست مجریان اقدام ارزنده‌ای است، عنوان کرد: بخشی از خروجی این کار در 22 بهمن مشهود بود و به همین دلیل، دومین نشست مجریان هم بزودی برگزار خواهد شد.

دکتر دارابی گفت: رادیونمای استانی باید به‌عنوان پدیده نوروزی در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد، همچنین توجه به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 97 هم ضروری است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: مراکز استانی باید از هم اکنون برای ماه رمضان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و با آمادگی کامل به استقبال این ماه بروند.

دکتر دارابی با بیان این‌که شبکه‌های استانی صداوسیما باید صدای مردم باشند، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و ارتباط مسئولان استانی و نمایندگان مجلس با مردم از طریق شبکه‌های استانی در این زمینه موثر خواهند بود.

در ادامه این نشست، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما گفت: برنامه تحولی رسانه ملی در دست پژوهش و تدوین است و شبکه‌های استانی به‌عنوان اولویت جدی سازمان در این برنامه جایگاه مهمی دارند.

دکتر حسین رضی با اشاره به اهمیت شبکه‌های استانی در اطلاع‌رسانی‌های منطقه‌ای اظهار کرد: لازم است برنامه‌ریزی تحول برای شبکه‌های استانی و سراسری در سطح سازمان ارائه شود و نقطه هدف مشخص شود.

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما نیز در این نشست با بیان این‌که به‌منظور بهبود وضعیت بودجه‌ای اقداماتی صورت گرفته است، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، درتلاشیم مشکلات موجود را بخصوص در مراکز استان‌ها مرتفع کنیم.

مهندس احمد شهریاری ادامه داد: معاونت امور استان‌ها و مدیران مراکز استانی تلاش کرده اند با بودجه موجود نسبت به اداره امور اقدام کنند که جای قدردانی و تشکر دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها