رئیس رسانه ملی با تجلیل از زحمات دست اندرکاران مجموعه «معمای شاه»، گفت: امروز تصویر، سینما و تلویزیون نقش تأثیرگذاری در روایت تاریخ ایفا می کند و مجموعه «معمای شاه» الگوی خوبی برای تولید آثار فاخر است.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۸
«معمای شاه» الگوی خوب برای تولید آثار فاخر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی عسکری در آئین تقدیر از عوامل سریال معمای شاه افزود: از آنجایی که این اثر روایت نقش برجسته تصویر در روایت تاریخ ؛ «معمای شاه» الگوی خوب برای تولید آثار فاخرصادقی از تاریخ است یقین دارم در آینده بیش از گذشته تأثیرگذار خواهد بود.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: از شما که هر کدام از افتخارات رسانه ملی هستید و دور هم جمع شدید و این اثر را خلق کردید تشکر می کنم؛ برخی افرادی که در سریال معمای شاه نقش داشتند امروز در بین ما نیستند، اما این اثر تاریخی به یادگار می ماند.

رئیس رسانه ملی افزود: تاریخ هویت ساز و بسیار تأثیرگذار است؛ کتاب آسمانی ما هم تاریخی هویت ساز دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تاریخ کوتاهی داشته ایم تأکید کرد: امروز سینما و تلویزیون نقش بسزایی در روایت تاریخ ایفا می کنند و خلق صحنه ای که ارتباط مخاطب را با تاریخ برقرار می کند کاری سخت اما ارزشمند است.

دکتر علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش گفت: از آنجایی که ظلم ها و خیانت های حکومت پهلوی بسیار گسترده است به نمایش گذاردن و به تصویر کشیدن تمامی آن دوران امکان پذیر نبود و هنوز تأثیر خرابی ها و ویرانی های زمان پهلوی در کشور مشاهده می شود و ما تنها گوشه هایی از آن را به نمایش در آوردیم.

وی تأکید کرد: گذشته چراغ راه آینده است و شکل گیری مبارزات مردم علیه حکومت شاه در این سریال به خوبی نشان داده شده است.

دکتر علی عسکری با اشاره به عبرت آموز بودن این سریال افزود: انقلاب ما مسیر تاریخ را تغییر داد و امروز جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه ای است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه می توان از این سریال به عنوان یک نمونه اثر تاریخی در مراکز آموزشی استفاده کرد گفت: رویدادهای مختلف تاریخ معاصر قابلیت تبدیل شدن به سریال را دارند و امیدواریم این جریان باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
مرگ بر شاه و مرگ بر ربع پهلوی
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
داستانش بیشتر تخیلی بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها