تاکید دکتر دارابی بر استودیوگریزی در نوروز 96

معاون امور استان‌های رسانه ملی از شبکه «شما» بازدید کرد

معاون امور استان های رسانه ملی تاکید کرد:

حرکت به سمت تخصصی کردن حوزه اجرا در صدا و سیما

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما گفت: باید متناسب با تحصیلات، سابقه و دانش مجریان برنامه ها به سمت تخصصی کردن اجرا پیش برویم.
کد خبر: ۹۹۹۳۴۶
حرکت به سمت تخصصی کردن حوزه اجرا در صدا و سیما

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی در نشست تخصصی مجریان، گویندگان و گزارشگران مراکز استان های صدا و سیما درباره سیاست های مد نظر در اجرا و گویندگی گفت: ارتقای دانش و مهارت همکاران از اهداف برگزاری این نشست هاست.

معاون امور استان های صدا و سیما گفت: جذب افراد برای اجرا، گویندگی و گزارشگری در استان ها تنها با هماهنگی دفتر امور مجریان انجام می شود.

وی افزود: این اجلاس فرصتی برای هماهنگی و تبادل نظر و دانش افزایی است تا بتوانیم در برگزاری انتخابات 96 خوب عمل کنیم.در این نشست می توانیم دیدگاه ها، سیاست ها و برنامه های جدید را تدوین کنیم.

دارابی گفت: آن چیزی که ما می توانیم در حوزه رسانه در خصوص مجریان و گزارشگران تعریف کنیم نقش ها و کارکردهای عوامل است.

وی تصریح کرد: گاهی شما در مقام نماینده رسانه هم حضور پیدا می کنید و گاهی افکار عمومی شما را به عنوان نماینده حاکمیت تلقی می کند.

معاون استان های صدا و سیما خاطر نشان کرد: باید حقوق مردم را پاس بداریم و سیاست های نظام را تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: این سخن به معنای گرفتن جسارت و ریسک از مجریان نیست.

دارابی با اشاره به تنوع اجرا در صدا و سیما گفت: باید در حوزه های مختلف به سمت تربیت نیروهای متخصص پیش برویم.

وی با بیان 12 مساله به عنوان بایسته های اجرا افزود: در اجرا باید یک خلاقیت و ابتکار وجود داشته و در مرحله بعد مطالعه مستمر و آموزش همراه باشد.

دارابی ادامه داد: الگو بودن و رعایت حریم ها، حفظ اصول و ضوابط برنامه زنده، ویژگی های شاخص مجریان از جمله چهره بودن، نقطه وصل برنامه و مخاطب بودن، هماهنگی با سایر عوامل، رعایت مشخصات ظاهری، مراقبت و صیانت از خود، رعایت زبان و ادب فارسی، خودسازی و یاددهنده و یادگیرنده بودن از جمله بایسته های اجراست.

معاون استان‌های صدا و سیما در خصوص نباید های موجود در اجرا گفت: پرهیز و اجتناب از رسانه برای شهرت طلبی و ثروت اندوزی، ممنوعیت ورود در دسته بندی های مختلف، پرهیز از سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد، دامن نزدن به شایعات، ممنوعیت به کارگیری از واژه های بیگانه و ممنوعیت استفاده از زیورآلات و خودنمایی از جمله نبایدها در اجراست.

وی افزود: در معاونت استان‌ها بانک اطلاعاتی مجریان، گویندگان و گزارشگران تشکیل شده و به زودی کامل و نهایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها