رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اصل اساسی در حوزه تولید، تمرکز بر آثار شاخص و گفتمانی خواهد بود گفت: این امر با کاهش برخی تولیدات و تغییر در رویه‌ها اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۹۶۲۸۳
تمرکز بسیج صدا و سیما بر تولید آثار شاخص و گفتمانی است

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه ملی ، نشست کارکنان و مدیران بسیج صدا و سیما به منظور تبادل نظرات و پیشنهادات به منظور ارائه راهکارهای سوق به اهداف پیش‌بینی شده برگزار شد.
در این جلسه علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی به ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماه گذشته این مرکز پرداخت.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین جلساتی اظهار کرد: در دوره جدید مرکز بسیج صدا و سیما، روزهای خوبی را گذراندیم و همه لحظات و دقایق این پنج ماه، پر خیر و برکت بودند.
فروغی با اشاره به تجربه انجام اقدامات سخت و دشوار با همکاری کارکنان مرکز بسیج گفت: همه موفقیت‌ها در سایه عنایات الهی، توجهات امام عصر(عج) و برکت خون شهدا حاصل شده‌اند.
رئیس مرکز بسیج رسانه ملی با بیان اینکه 6 مأموریت اصلی با هماهنگی ریاست سازمان صدا و سیما برای این مرکز در نظر گرفته شده است عنوان کرد: تاکنون جلسات مختلفی برای احصاء و شناخت اولویت‌ها برگزار شده تا بتوانیم محورهای اصلی فعالیت‌ها را تعیین کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه تولید، ارتقاء کیفی آثار مرکز بسیج و تمرکز بر تولید آثار شاخص در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، مهمترین محور تعیین شده است.
فروغی خاطرنشان کرد: حدود 140 شبکه رادیویی و تلویزیونی در کشور فعالیت می‌کنند، تعداد زیاد این شبکه‌ها ایجاب می‌کند به سمت ارتقا کیفی تولیدات شاخص و اثرگذار حرکت کنیم وگرنه نخواهیم توانست نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشیم.
رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اصل اساسی در حوزه تولید، تمرکز بر آثار شاخص و گفتمانی خواهد بود گفت: این امر با کاهش برخی تولیدات و تغییر در رویه‌ها اتفاق می‌افتد که البته این روند به حول و قوه الهی شروع شده است اما زمان‌بر خواهد بود.
وی تصریح کرد: برای دهه فجر انقلاب در سال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده و همچین چندین کار نمایشی با موضوعات معرفتی درباره حکومت پهلوی و منافقین در نظر گرفته شده است علاوه بر این در حوزه راهیان نور هم توافقاتی با ستاد کل و قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور صورت گرفته است.
فروغی شناسایی ظرفیت‌های جبهه فرهنگی و نخبگان انقلابی در عرصه رسانه و ایجاد بستر همکاری و تعامل با آنها را یکی دیگر از اولویت‌های مرکز بسیج دانست و افزود: این امر نیاز به معبر و هماهنگی دارد که مرکز بسیج رسانه ملی می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.
رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما ادامه داد: جشنواره عمار به عنوان نماد مهمترین حرکت هنری جبهه فرهنگی انقلاب یکی از تجارب موفق در این زمینه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر چند کار نمایشی فاخر با موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز مسائل اجتماعی بر اساس دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حال تولید است؛ در حوزه مستند نیز به جای فیلم‌های تک قسمتی، به سمت مجموعه مستند پیش‌ می‌رویم.
فروغی با اشاره به تولید مستندهای چند قسمتی پهلوی اول با همکاری حوزه هنری عنوان کرد: این مجموعه در 13 قسمت تولید می‌شود همچنین مراحل اجرایی تولید مجموعه‌عای مستند با موضوع اقتصاد مقاومتی و نیز دخالت‌ها و کودتاهای آمریکا در کشورهای مختلف در حال پیگیری است.
رئیس مرکز بسیج رسانه ملی افزود: در حوزه برنامه‌های تلویزیونی هم تولیدات فاخر و تاثیرگذار در دستور کار قرار دارند که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ای با موضوع سبک زندگی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان، خانواده و راهیان نور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در بخش راهیان نور به دنبال افزایش کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی و تلویزیونی هستیم گفت: این کار در کنار برنامه‌های زنده‌ای که از سفرهای راهیان نور روی آنتن می‌رود در نظر گرفته شده است.
فروغی با تاکید بر تقویت و بهبود شبکه بسیج در سطح سازمان با هدف حفظ روحیه انقلابی عنوان کرد: امروز یکی از مهمترین اولویت‌های موجود، تقویت پایگاه‌های بسیج در سطح سازمان صدا و سیماست.
وی گفت: این امر می‌تواند به کادرسازی برای بسیج بینجامد، هدفی که شاید نتوان با شیوه‌های گذشته به آن رسید.
رئیس مرکز بسیج رسانه ملی افزود: تقویت پایگاه‌های بسیج در سطح سازمان صدا و سیما و سپس پرداختن به مراکز استانی در اولویت قرار دارد و هر چند روند امور سنگین است، ولی باید با مدیریت و روحیه جهادی وارد میدان شویم.
فروغی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در معرض حوادث گوناگون مانند فتنه 88 قرار دارد خاطرنشان کرد: باید آمادگی لازم را در مرکز بسیج و در حوزه‌های مختلف نیروی انسانی و عملیاتی ایجاد کنیم تا به عنوان سازمان دوم عمل کنیم.
رئیس مرکز بسیج صدا و سیما تصریح کرد: معنویت‌افزایی در سطح سازمان هم
جزو اولویت‌ها و وظایف مرکز بسیج محسوب می‌شود؛ این رسالت عظیم بر عهده یکایک کارکنان مرکز است و همه باید در این زمینه پیشگام باشند.
همچنین در پایان این نشست از دکتر کیقبادی به پاس زحماتشان در مدیریت تهدیدات نرم بسیج صداوسیما که به درجه بازنشستگی نائل شدند ، تقدیر به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها