گزارشی از پشت صحنه برنامه رادیویی که پاسخگو مخاطبان است

از رادیو تهران بپرسید

برنامه‌های رادیویی بیشتر به منظور اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادها و البته تفریح و سرگرمی خانواده‌ها تدارک دیده می‌شود اما برنامه «از رادیو تهران بپرسید» جز مواردی که ذکر شد، پیگیر پرسش‌هایی است که شاید مدت‌ها در ذهن ما جا خوش کرده و نمی‌دانیم چه شخص یا مسئولی پاسخگو خواهد بود. برنامه‌ای که هدفش پیگیری مشکلات و دغدغه‌های شنونده‌هاست.
کد خبر: ۹۹۵۲۷۸
از رادیو تهران بپرسید

مردم به‌وسیله این برنامه از طریق سامانه پیامکی یا تماس تلفنی هر سوال و مشکلی داشته باشند از کارشناسان و مسئولان رادیو تهران می‌پرسند، برنامه‌ای که تمام هم وغمش مخاطب است و با مشارکت خود مردم تهیه می‌شود.

از رادیو تهران بپرسید در حوزه‌های مختلفی از هنر و فرهنگ گرفته تا اقتصاد، صنعت و موضوعات شهری پاسخگوی مخاطبان است و مردم می‌توانند حتی آخرین اطلاعات فیلم‌های روی پرده و تئاترهای روی صحنه را از رادیو تهران بپرسند. گزارش پشت صحنه این هفته ما درباره چگونگی تهیه و اجرای این برنامه است.

رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم

«محمدهادی نه برادر»، تهیه‌کننده این برنامه است و می‌گوید:‌ ما در این برنامه به پرسش‌هایی از جمله چگونگی نگهداری گل‌های آپارتمانی، بیمه، نظام وظیفه، نحوه استفاده از موبایل‌های جدید و... توسط مسئولان و کارشناسان پاسخگو خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که بیشترین پرسش‌های شهروندان مربوط به چه حوزه‌ای است، می‌افزاید: ما تمام موضوع‌ها را از خود مردم دریافت می‌کنیم.

مسائل پزشکی از جمله موضوع‌هایی که مردم از کارشناسان ما می‌پرسند. درباره علل و عوامل بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری و... و به‌دلیل استقبال مردم بیشتر مواقع ما زمان کم می‌آوریم. از دیگر سوالاتی که بیشتر پرسیده می‌شود درباره خودروست.

نه برادر در ادامه می‌گوید: سوالات مردم از رادیو تهران ابتدا از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود، در وهله اول برای دریافت سوالات و مشکلات مردم سامانه پیامکی برنامه فعال می‌شود و بعد از آن تلفن گویا هم در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین در نسخه جدید سایت رادیو تهران بخشی در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند این سوالات را همراه با پاسخ‌ها مشاهده کنند.

محمدحسین امیدی از سال 89 با اعلام اخبار ترافیکی استودیو صدای شهر رادیو تهران کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر هم اجرای برنامه‌های چراغ و تهران در شب را در رادیو تهران بر عهده دارد. با او درباره اجرای این برنامه به گفت‌وگو نشستیم.

پرسش‌های که بی‌پاسخ نمی‌ماند

مجری برنامه می‌گوید: با توجه به این که زمان برنامه کوتاه است ریتم باید تندتر باشد و از آنجایی که من پل ارتباطی بین کارشناسان و مردم هستم گاهی کارم سخت‌تر می‌شود. گاهی مخاطبان پرسش‌های پزشکی دارند و از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کنند و انتقال درست آن به کارشناس برنامه کار سختی است و باید همان پرسش‌ها یا مفهومی را که مدنظر آنهاست منتقل کرد. این اجرا را سخت‌تر می‌کند و باید خیلی امانت‌دار باشم. ریتم و مدیریت زمان هم خیلی حائزاهمیت است.

امیدی درباره وجه تمایزی که از رادیو تهران بپرسید با دیگر برنامه‌ها دارد صحبت می‌کند و می‌گوید: وجه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌ها در کاربردی بودنش است. من در برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی ندیده‌ام که این گونه باشد. این برنامه در دسترس بودن رادیو را نشانه می‌رود بویژه برای اقشاری که کمتر به اینترنت دسترسی دارند و خیلی اهل جست‌وجو در فضای مجازی نیستند و این برنامه کار آنها را آسان می‌کند. کار مهمی که انجام می‌دهیم این است که به سوالات مخاطبان در لحظه پاسخ می‌دهیم و گاهی هم موضوع‌هایی را که مردم از ما می‌پرسند دسته‌بندی می‌کنیم و با دعوت از یک کارشناس و متخصص به آنها پاسخ می‌دهیم.

برخی اوقات اگر خودمان پاسخ پرسش‌ها را بدانیم، در لحظه پاسخگو خواهیم بود؛ مثل این که طرح زوج و فرد چه روزهایی است، اما پرسش‌های تخصصی را کارشناسان باید پاسخ دهند. تنوع موضوع‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این برنامه است و یکی دیگر از ویژگی‌هایی که گاهی برنامه ما را متمایز می‌کند این است ما سراغ موضوع‌های نو می‌رویم. البته باید گفت که این موضوع‌ها را هم خود مخاطبان از ما درخواست می‌کنند که به آنها پرداخته شود.

رادیو، شما را 24 ساعته خواهد شنید

محمدحسین امیدی، مجری برنامه ضمن معرفی خودش، مخاطبان را ترغیب می‌کند تا مسائل و مشکلات‌شان را در این برنامه مطرح کنند: «در این برنامه همراه با کارشناسان رادیو تهران به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.علیرضا نیک‌آئین، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران یکی از کارشناسان ما هستند و به سوالات شما درخصوص اتومبیل و نگهداری از آن در حوزه فنی پاسخ می‌دهیم، اگر پرسشی دارید می‌توانید از طریق شماره پیامکی سوالات خود را مطرح کنید.

مریم کریمی

ضمیمه قاب کوچک جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها