رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه ورود به ایام الله دهه فجر چند خبر خوش را در بخش برنامه هسته ای ایران اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۳۱۳۲
خبرهای خوش دکتر صالحی در آستانه دهه فجر

دکتر علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم بازدید از شبکه جهانی سحر به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: تمام تلاش مان این است قرارداد ساخت بیمارستان هسته ای ایران در ایام الله دهه فجر نهایی شود تا خبر و رویداد خوشی برای مردم ایران باشد. تقریباً 95 درصد کارهای عقد قرارداد انجام شده اما به دلیل حساس بودن این امر، این احتمال هم می رود که عقد قرارداد با کمی تاخیر به اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه موکول شود.

معاون رییس جمهور افزود: برای ساخت بیمارستان هسته ای ایران که بزرگترین بیمارستان در نوع خود در غرب آسیا خواهد بود مبلغی معادل یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

صالحی گفت: در ایام دهه فجر چهار طرح عمرانی در بخش انرژی هسته ای ایران در کرج، اراک، سایت شهید شهریاری تهران و سایت فردو را شاهد خواهیم بود. این طرح ها شامل یک افتتاح و سه مورد کلنگ زنی و آغاز عملیات ساختمانی خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ساخت 2 نیروگاه هسته ای را در دستور کار داریم که این دو پروژه بودجه 10 میلیارد دلاری معادل 40 هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به نقش اساسی رسانه ملی در معرفی دستاوردهای هسته ای ایران گفت: چند پروژه دیگر هم در دستور کار است که صدا و سیما بدرستی می تواند در این حوزه اطلاع رسانی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها