معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خبر داد:

تولید ۱۰۰ سریال دفاع مقدسی در دستور کار رسانه ملی

معاون امور استان‌های رسانه ملی خبر داد:

چشم انداز 2020 سازمان صدا و سیما

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: سازمان صدا و سیما در بخش رسانه‌ها باید تا 2020 گام‌های بلندی بردارد و اقدامات بزرگ و اساسی انجام دهد.
کد خبر: ۹۹۱۱۶۷
چشم انداز 2020 سازمان صدا و سیما

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، علی دارابی در گشایش سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه افزود: ایجاد شهر رسانه ای، قانون جامع صدا و سیما، تعیین و تکلیف مالکیت معنوی و کپی رایت، ایجاد قطب دینی و تولید پ‍ویانمایی، ماهواره مستقل رادیو - تلویزیونی، دیجیتال سازی، کادر سازی و تربیت نیروی انسانی برخی از این اقدامات بزرگ است.

وی گفت: انتخاب عنوان «همگرایی رسانه ها» برای این اجلاس نشانه هوشمندی و فراست برگزار کنندگان است که اهمیت و تأثیر فضای مجازی بر فضای پخش همگانی، جایگاه محتوایی و مخاطب در فضای مجازی، فناوری های نوین تولید محتوا در مقابل شیوه های سنتی، تلفیق محتوا و ارزش و رسانه تعاملی و برخی دیگر از موضوعات را در بر می گیرد.

دارابی افزود: تنوع و تکثر رسانه ای مانند رادیو شما، رادیو جاده، رادیو زیارت، ارتقاء فنی و تجهیزاتی رادیو نماها در سراسر کشور، ایجاد زیر ساخت های لازم بر ای تبدیل sd به hd برای رادیو و تلویزیون استان ها و فراهم کردن زیرساخت های مناسب در سراسر کشور برای بهرمندی از گیرنده های دیجیتال باید در اولویت های کاری قرار گیرد.

وی گفت: در سال های اخیر ورود سریع رسانه های نوین و پذیرش آن‌ها از سوی مردم به سبب ویژگی هایی مانند سیال و آنی بودن، تعاملی بودن و انطباق با شرایط جدید؛ مخاطراتی را به وجود آورده است.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما اضافه کرد: ظهور رقبای رسانه ای قدرتمند شامل ماهواره ها؛ اینترنت و سرعت فراوان تغییرات فناوری، سازمان صدا و سیما را ملزم به بازشناسی روندهای درونی و بیرونی کرده است تا با بهره گیری از روش های آینده پژوهی، نقشه راه آینده به درستی ترسیم شود.

دارابی افزود: تغییرات سریع فناوری در بخش ارتباطات موجب شده است که بسیاری از اندیشمندان و نظریه پردازان در حوزه های گوناگون به باز تدوین نظریه ها بپردازند و حکومت ها نیز رابطه میان رسانه و قدرت ها را بیش از گذشته مورد بررسی قرار داده اند که برآیند همه این ها افزایش نقش رسانه در مهندسی قدرت در جوامع امروزی است.

وی گفت: با توجه به این تحولات؛ رسانه در ساختار قدرت سیاسی از نفوذ و جایگاه بیشتری برخوردار شده است و در عرصه دیپلماسی نقش ایفا می کند.

دارابی با اشاره به عنوان این همایش (همگرایی رسانه ها) افزود: بسترهای فنی ایجاد شده در دهه آینده سبب خواهد شد که تلویزیون رایگان که تاکنون مهمترین و به نوعی ارباب رسانه ها بوده است از مقام اولی سقوط کند و بیشتر متکی بر برنامه های مرتبط با رویدادهای زنده در سطوح محلی؛ ملی و بین المللی باشد و در این شرایط برنامه های ضبطی دیجیتالی به شیوه های غیر همزمان از گیرنده های متنوع در دسترس بینندگان قرار خواهد گرفت.

سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه تا فردا (چهارشنبه) در مرکز همایش های صدا و سیما ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها