فصل هشتم برنامه «زنده باد زندگی» با رویکرد اقتصادی تولید می‌شود و بر اساس اظهارات محمدجعفر خسروی، تهیه‌کننده و مجری این برنامه، فصل جدید قرار است با نگاهی کاربردی به مساله اقتصاد در زندگی ساخته شود.
کد خبر: ۹۹۱۰۲۱
بازگشت «زنده باد زندگی» با رویکرد اقتصادی

به گزارش جام‌جم، «زنده باد زندگی» طی هفت فصل و در 700 برنامه به سبک زندگی توجه داشت و برنامه‌ای بود که در آن خانواده محور توسـعه و جبهه مقدم نـبرد فرهـنگی و نرم‌افـزاری جامعه انقلابی تعریف شده بود. حالا این برنامه در ادامه همان دیدگاه بر مهم‌ترین مساله امروز خانواده و جامعه ایرانی یعنی اقتصاد تمرکز خواهد داشت.

اقتصاد در فرهنگ زندگی

زنده باد زندگی در دور هشتم خود خواهد کوشید اقتصاد را در سفره مردم تا سامانه‌های دانشگاهی و دولتی جست‌وجو و آگاهی نسبت به موضوعات اقتصادی را اجتماعی کند.

این نکته را تهیه‌کننده و مجری برنامه زنده باد زندگی تاکید می‌کند و در همین زمینه توضیح داد: اقتصاد فصل مشترک خانواده، جامعه، ملت و دولت است و رسانه وظیفه دارد زمینه ایجاد یک فهم مشترک در این زمینه را فراهم کند و به روند ایجاد چنین فهمی سرعت ببخشد.

محمدجعفر خسروی ضمن اشاره به تعریف مفهوم زنده باد زندگی و هدفی که تا امروز دنبال کرده، گفت: این برنامه کنایه‌ای از غفلت عمومی نسبت به فرصت بدیهی زندگی است و اشاره‌ای به مغتنم شمردن و نکوداشت شاکرانه زندگی با همه فرازها و فرود‌ها و رنگ‌ها و رخسارهایش. بنابراین در شرایط کنونی به فصل مشترک طبقات، لایه‌ها، گروه‌های جامعه و قشــرهـایی چون خانواده، تولیدکنندگان و مدیران اقتصادی رسیده‌ایم که همان اقتصاد است.

به گفته این تهیه‌کننده و مجری باسابقه تلویزیون، تلاش فصل هشتم زنده‌ باد زندگی این خواهد بود که به صورت مصداقی و نه علمی، آکادمیک به اقتصاد بپردازد و به این منظور بر دغدغه‌های مردم استناد خواهد کرد.

خسروی معتقد است: اقتصاد دامنه‌ای به گستره تمام زندگی دارد که فقیر و غنی را شامل می‌شود و در این برنامه، مردم محور اساسی تحقق اهداف و برنامه‌ها هستند؛ آنان پیش از آن که تقاضاکننده و مصرف‌کننده باشند تولیدکننده و مصلِح عادات زندگی خویش به حساب خواهند آمد.

از سخنان رهبری تا تجربه‌های عینی

برنامه‌ریزی و تدارک فصل جدید برنامه زنده باد زندگی آغاز شده و تهیه‌کنندگی آن به عهده خسروی است. بر اساس اظهارات خسروی، فصل هشتم این برنامه به لحاظ مضمونی در ادامه فصل‌های قبلی است با این تفاوت که این بار می‌کوشد همراه مخاطبان به مفاهمه درستی از اقتصاد دست پیدا کند. تهیه‌کننده زنده‌باد زندگی در این باره گفت: امروزه درباره برخی موضوعات مانند موضوعات فرهنگی یا امنیتی به فهم مشترک رسیده‌ایم، اما درباره اقتصاد چنین اتفاقی رخ نداده است، چرا که اقتصاد علم پیچیده و دشواری است و برای درک درست از آن نیازمند واسطه‌هایی هستیم که آن را با زبان مردم بازگو کنند.

خسروی از نقش پررنگ خود مردم در فصل جدید برنامه خبر داد و این‌که قرار است زنده باد زندگی اقتصاد کاربردی را از زبان خود مردم طرح کند. وی همچنین توضیح داد: در کنار مستنداتی که از تجربه‌های واقعی مردم به نمایش می‌گذاریم، از همراهی کارشناسان و زبد‌گان اقتصادی و کسانی که نگاه مبتنی بر علوم انسانی و دیدگاه‌های اسلامی به اقتصاد دارند در این برنامه بهره خواهیم برد اما مهم‌ترین، بهترین، دقیق‌ترین و قابل‌استنادترین منبع قابل تفسیر در این زمینه بیانات مقام معظم رهبری است.

تهیه‌کننده زنده‌باد زندگی از سرمشق قرار دادن بیانات رهبری در این برنامه خبر داد و تصریح کرد: ما در این برنامه به دنبال دیده‌شدن نیستیم؛ بلکه به دنبال این هستیم که به درد بخوریم و بتوانیم گوش مخاطبان را تیز کنیم.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها