سال 2016 میلادی در حالی به پایان رسید که 93 خبرنگار و فعال رسانه ای در بحران های جهانی و منطقه ای کشته شدند.
کد خبر: ۹۸۵۷۱۷
ناراستی رسانه های غربی - عبری و عربی در سال 2016

به گزارش جام جم آنلاین فاطمی نویسی در ادامه یادداشت خود می نویسد: یکی از این افراد شهید محسن خزایی خبرنگار رسانه ملی بود. کسی که پا به پای رزمندگان مقاومت در نبردها حاضر می شد و از دل معرکه اخبار مظلومیت مردم سوریه و مقاومت اسلامی و رزمندگان ایرانی و لبنانی و لشگر فاطمیون را گزارش می کرد. خزایی دو سه هفته قبل از آزادی حلب وعده پیروزی رزمندگان و شکست مسلحین را داده بود.
شهید خزایی تنها خبرنگار ایرانی نبود که از میدان نبرد گزارش های خود را می فرستاد. پیش از این نیز شهید باغبانی تصویربردار و مستندساز ایرانی در سوریه به شهادت رسیده بود و «سید محمدحسینی» خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در استان لاذقیه سوریه به شدت مجروح گردیده بود. این در حالی بود که مدتی قبل خبرنگار بنگاه دروغ پراکنی bbc مدعی شده بود که خبرنگاران ایرانی در نقطه های خیلی دور از میدان نبرد گزارش های خبری تهیه و منتشر می کنند.
از آنجا که دروغگو کم حافظه می شود همین رسانه بود که تصاویر بکر و دست اول شهید باغبانی را دو سال و اندی قبل از معرکه نبرد با تروریستها توسط مسلحین جنایتکار دریافت و پخش نمود.
با این حال آیا حضور در نزدیکی منطقه درگیری فضیلتی برای خبرنگاران است؟ آیا صرف حضور نشان از انجام درست رسالت خبری یک بنگاه خبری است؟ اگر چنین است باید به بنگاه سخن پراکنی بی بی سی نمره بیست داد چرا که خبرنگاران این بنگاه جزو چند هزار نفری بودند که با اتوبوس شرق حلب را ترک کردند.
همین خبرنگاران بودند که تصاویر آدم سوزی و جنایات داعش را به حرفه ای ترین سبک تولید و برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی با عنوان دولت اسلامی منتشر می کردند.
آیا این تعداد خبرنکار کشته شده در نبردها و بحران های منطقه ای و جهانی دلیل اطلاع رسانی درست و صادقانه است؟ آیا آن چه که در رسانه های جهانی و منطقه ای منتشر می شود قابل اعتنا و اعتماد هستند؟
نگاهی به اسناد منتشرشده در آمریکا، انگلیس و غرب که مطالب محرمانه را بعد از بیست سی سال که از رخدادها گذشته، نشان می دهد بسیاری از اخبار منتشره در زمان نشر درست نبوده و رسانه های غربی با مخاطبان خود صادق نبوده اند. این اسناد بیشتر اعتراف به خیانت و دروغ هایی است که در زمان رویداد در رسانه های غربی بیان نشده و یا با تحریف و انکار واقعیات در اختیار مخاطبان قرار گرفته اند.
مهندسی افکارعمومی توسط رسانه های استکباری اغلب مبتنی بر اهداف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ژئوپلیتیکی کشورهای هدف انجام می شود. همین رسانه ها بودند و هستند که از کودتای ننگین و آمریکایی 28 مرداد 1332 با عنوان قیام ملی یاد کردند و همین ها بودند که از شرارت و جنایت مشتی بی دین و آلت فعل سازمانهای اطلاعاتی غربی و عبری و عربی با عنوان دولت اسلامی یاد می کردند. در این رابطه به هیچ عنوان حاضر به تغییر بیان خود نمی شوند و بر دروغ خود پافشاری می کنند.
از طرفی در نبرد سهمگین مردم منطقه با متجاوزین به جان و مال و ناموس و سرزمین به جای حمایت از مقاومت اخبار را به نحوی منتشر می کنند که امید متجاوزین به یاس بدل نشود.
این رسانه ها تا آخر از قبول امکان آزادی شهر مهم و استراتژیک حلب خودداری کرده و اخبار دروغ منتشر می کردند تا جائیکه پس از قطع امید شروع به دروغ پردازی جدید کرده و خبرهای موهوم از احتمال کشتار شهروندان و مردم بی گناه را مطرح کرده و برای خبر دروغ خود اشک تمساح ریختند.
وظیفه اصلی این رسانه ها بایکوت مقاومت و خاموش کردن شعله های استقلال و آزادی در دل ملتهاست. به نظر می رسد ناکامی این رسانه ها در ماههای اخیر در دو عرصه بیشتر مشهود بود:
1) شکست تبلیغاتی در برابر ترامپ کاندیدایی که حرف های متفاوتی می زد.
2)شکست در حلب
سایت روسی اسپوت نیک روسیه در گزارشی درباره حلب مطلبی صریح و غرورانگیز منتشر کرد. مطلبی که بی شک نشان از حقانیت رزمندگان دلیر عرصه دفاع و مقاومت از عزت و شرف و آزادی ملتهای منطقه بود. این سایت نوشت:
"سی و چهارسال پیش خرمشهر آزاد شد تا نقطه تحولی در جنگ ایران وعراق باشد امروز حلب آزاد شد تا نقطه تحولی دیگر در جنگ سوریه باشد، جالب اینکه همان هایی که خرمشهر را آزاد کردند امروز حلب را آزاد کردند و همان هایی که آنروز شکست خوردند امروز هم شکست خوردند."
با این بیان می توان به یاد آورد رسانه های غربی و بویژه بی بی سی فارسی و ... که تا چند روز بعد از آزادی خرمشهر حاضر نشدند بدلیل اینکه امکان دسترسی ازر نزدیک به میدان نبرد خرمشهر ندارند و به همین دلیل نمی توانند ادعاهای دو طرف را قضاوت کنند لذا از تایید آزادی خرمشهر طفره رفتند و دیدیم در نبرد آزادی خرمشهر هم صدام و صدامیان و حامیانش شکست خوردند و هم رسانه های حامی صدام.
به امید آنکه سال جدید شاهد تکمیل آزادی سرزمین های اسلامی از دست غاصبین و متجاوزین صهیونیستی و عوامل آنها باشیم.

سیدعباس فاطمی نویسی- رئیس مرکز سیمای استانهای رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها