معاون امور استان های صداوسیما:

برنامه های خنثی و کم بیننده حذف می شوند

معاون امور استان های صدا و سیما گفت: برنامه های خنثی و کم بیننده از شبکه ها حذف می شوند و در این دوره شبکه محوری در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۰۶۶۷
برنامه های خنثی و کم بیننده حذف می شوند

به گزارش جام جم آنلاین، علی دارابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درمورد چگونگی اشاعه فرهنگ مناطق مختلف کشور در سریال های تولیدی مراکز استان افزود: معتقدیم لوکیشنی که در استان هست و سریال در آن ساخته می شود، باید معرف لباس، خوراک و رفتار آن استان باشد؛ اما این هنر کارگردان و نویسنده و عوامل است که آن را به خوبی با موضوع پیوند بزنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه آنها باید با استفاده از هنرمندان محلی و چند سوپر استار، جذابیت رسانه ای سریال را بالا ببرد.

وی با اشاره به ساخت سریال 300 قسمتی با همکاری مرکز گیلان گفت: سریال «گذر از رنج ها» یا «از یاد رفته» را هم فریدون حسن پور در گیلان ساخته بود که بعد از شبکه یک سیما پخش شد و تمام آن در این استان فیلمبرداری شده بود.

معاون امور استان ها صدا و سیما افزود: بارها گفته ایم سریال ها باید از آپارتمان نشینی نجات پیدا کند، زندگی همه مردم در این آپارتمان نمی گذرد. اقلیم زیبایی داریم که باید به سمت معرفی آن برویم.

وی اضافه کرد: در این دوره فیلمنامه، درام و بازی ها را ارتقا می دهیم؛ زیرا حتی اگر این سریال ها از شبکه های سراسری پخش نشود شبکه های استانی روی ماهواره است و همه آن را می بینند. بنابراین باید در تراز بین المللی کارها را ارتقا دهیم.

دارابی تاکید کرد: در دوره جدید برنامه های خنثی و کم بیننده نباید از تلویزیون پخش شود شبکه محوری سیاست جدید است و برای تحقق آن باید ملاحظات و کنداکتور پخش را رعایت کنیم.

معاون امور استان های صداوسیما گفت: برای نمونه در حوزه انیمیشن مسابقه اتومبیلرانی بزرگی را برای کودکان طراحی کرده ایم که در 11 استان می گذرد و در هر استان ویژگی های آن و قهرمانانش را معرفی می کند.

وی درمورد تلاش برای شناساندن جذابیت های گردشگری استان ها گفت: تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی تصویب شده و چندی قبل در دیدار با مرتضی رحمانی موحد معاون گرشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بر این موضوع تاکید شد. همین حالا برنامه های روتین را در شبکه شما برای گردشگری تهیه و پخش می کنیم؛ مانند برنامه «چمدان». ضمن اینکه برنامه های جدیدی نیز در دست تولید داریم.

دارابی گفت: گردشگری از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است زیرا ما به لحاظ گردشگری جزء 20 کشور مهم دنیا هستیم اما درآمد ما در این بخش بسیار کم است حتی راه اندازی شبکه گردشگری مطرح بود که فعلا در دستور کار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
باسلام:سریالهای شاد وكمدی كلاسیك ایرانی وخارجی وكنسرتهای داخلی وبرنامه های متنوع پخش كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها