برخی بازیگران را همیشه با لبخند به یاد می‌آوریم؛ در عکس‌هایی که در مصاحبه‌ها از آنها منتشر می‌شود، عموما با چهره‌ای خندان دیده می‌شوند و این صورت گشاده، حال خوبی به بیننده و خواننده مطلب می‌دهد و رغبت او را برای خواندن مشتاقانه گفت‌وگو بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۹۷۵۷۲۴
مرد خندان روی قله

از آنجایی که این گروه از بازیگران، باطن بشاش، نرم، مهربان، مثبت و اخلاق نیکویی دارند، در گفتار و همصحبتی و همنشینی هم، دل مخاطب را با حرف‌هایی دلنشین به دست می‌آورند. حالا اگر این ویژگی‌ها با تجربیاتی گرانبها و ماندگار در عرصه بازیگری و دانشی وسیع نیز همراه باشد، نتیجه، شخصیتی منحصربه فرد و بی‌اندازه دوست‌داشتنی خواهد بود.

چنین افرادی در دیدارهای حضوری چنان رفتار و گفتار دلپذیری دارند که دوست دارید زمان در این ملاقات‌ها و گفت‌وگوها متوقف شود و حال خوشتان تا همیشه تکثیر شود. طرفداران و دوستداران این بازیگران محبوب و مردمی هم اگر شانس دیدار با آنها را داشته باشند، قطعا از آن لحظه به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین و دوست‌داشتنی‌ترین اوقات زندگی خود یاد می‌کنند؛ چراکه این بازیگران گشاده‌رو و خوش‌اخلاق، برای یکایک مردم احترام قائل هستند و دوست دارند تصویر دلپذیری از خود نزد مخاطبان باقی بگذارند و این مکمل بسیار خوبی برای همه آن نقش‌های درخشانی است که طی سال‌ها مردم با آنها خاطره دارند.

مهدی هاشمی که امروز 70 ساله می‌شود، یکی از بهترین مصداق‌های این گروه از بازیگران است. بازیگری توانا و تمام‌نشدنی که هنوز آن شور و شوق روزهای جوانی و سال‌های اوج کارنامه‌اش در دهه‌های 60 و 70 را می‌توان در انتخاب‌های درست و بازی‌های تاثیرگذارش دید. او در بازیگری به قله‌ای رسیده و خیال پایین آمدن از آن را هم ندارد. برای اثبات این ادعا و به عنوان پایان مجال اندک این نوشته، فقط محض نمونه تازه‌ترین بازی او در سینما را ببینید؛ شخصیت متفاوت و تاثیرگذاری که او از یک شکنجه‌گر ساواک در «سیانور» ارائه می‌دهد، بیانگر این است که بازیگران بزرگ می‌توانند با هنرمندی و درک و تحلیل درست نقش، کلیشه‌ها را کنار بزنند و حتی در فضایی مستعد تکرار، شخصیت‌هایی نو و منحصربه‌فرد خلق کنند.

علی رستگار - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها