گیلرمو دل تورو، تهیه‌کننده و فیلمساز مکزیکی‌تبار سینما، مجموعه تازه تلویزیونی خود به نام «شکارچیان کوتوله‌های ساکن غار» را با همکاری شرکت دریم‌ورکز تولید کرده است. این انیمیشن کامپیوتری، حال و هوای کمدی، اکشن و ماجراجویانه دارد.
کد خبر: ۹۷۰۶۳۱
ماجراجویی‌های انیمیشنی شهر زیرزمینی

در عین حال، مثل تمام کارهای زنده دل تورو، فانتزی هم نقش مهمی در ماجراهای مجموعه دارد. دل تورو کار تازه تلویزیونی خود را براساس داستان کتابی از خودش به همین نام تولید کرده است. استیون اسپیلبرگ، مدیر دریم ورکز پس از مطالعه این کتاب، به دل تورو پیشنهاد کرد تا براساس آن یک مجموعه تلویزیونی را به صورت مشترک تهیه کنند. پخش مجموعه به عهده واحد توزیع شرکت دریم‌ورکز است.

تهیه‌کنندگان شکارچیان کوتوله‌های ساکن غار، آن را برای پخش در اواخر ماه دسامبر آماده می‌کنند. نکته جالب این که شبکه معتبر و موفق نتفلیکس که خودش دستی در تولید مجموعه‌های پرسروصدا و پربیننده دارد کار مشترک دل تورو و دریم ورکز را روی آنتن می‌فرستد. کاراکتر محوری داستان مجموعه نوجوانی 15 ساله به نام جیم لیک جونیور است. آنتون یلچین که سال قبل در جریان یک تصادف دردناک درگذشت، به جای این نوجوان ماجراجو و کنجکاو صحبت کرده است. جیم در جریان گشت‌زنی‌های خود با دوستانش، متوجه حقیقتی می‌شود که اهالی شهر از آن بی‌اطلاعند. یک اتفاق عجیب و غریب از جنس سفر با ماشین زمان، باعث جابه‌جایی مکانی جیم می‌شود. به دنبال این جابه‌جایی مکانی جیم متوجه می‌شود زیر شهری که زندگی می‌کند، یک شهر زیرزمینی بزرگ وجود دارد. اهالی این شهر نه آدم‌ها که موجوداتی عجیب و غریب هستند. آنها تلاش دارند آدم‌ها متوجه زندگی زیرزمینی‌شان نشوند و مزاحمتی برایشان ایجاد نکنند. ابتدای امر، این موجودات زیرزمینی ناخشنودی خود از کشف شدن هویتشان توسط جیم را اعلام می‌کنند؛ اما وقتی تمدن آنها توسط گروهی از موجودات شرور و بدطینت مورد حمله و نابودی قرار می‌گیرد، از جیم و دوستانش تقاضای کمک می‌کنند. جیم هم که به دنبال ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز است، به درخواست کمک آنها پاسخ مثبت می‌دهد. بازیگران مطرحی همچون ران پرلمن، کسلی گرامر، استیون یئون و چارلی ساکسون، صداهای خود را به کاراکترهای مختلف و رنگارنگ این انیمیشن کامپیوتری قرض داده‌اند. استیون اسپیلبرگ از داستان کتاب دل تورو، به عنوان یک افسانه کلاسیک یاد می‌کند که نبرد بین دو نیروی خیر و شر را به تصویر کشیده است. مجموعه شکارچیان کوتوله‌های ساکن غار در یک فصل 13 اپیزودی تولید شده و از قرار معلوم، قرار نیست به یک مجموعه طولانی و چند فصلی تبدیل شود. وظیفه کارگردانی 13 قسمت این کمدی اکشن را یک تیم چهار نفره انجام داده‌اند که دو نفر آنها مکزیکی هستند. دل تورو، نویسنده اصلی فیلمنامه مجموعه است و در این کار، سه فیلمنامه‌نویس دیگر هم به او یاری رسانده‌اند. این هنرمند خلاق روی این نکته تاکید می‌کند که شکارچیان کوتوله‌های ساکن غار، یک محصول مشترک مکزیکی و آمریکایی است. اشاره او به این مسأله است که تماشاگران مجموعه با دیدن نام شرکت دریم ورکز فکر نکنند با یک محصول کاملا هالیوودی روبه‌رو هستند.

منبع: اسکرین اینترنشنال

مترجم: مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها