داور نوزدهمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما:

برگزاری جشنواره‌ تولیدات استانی باعث ایجاد انگیزه می شود

داور نوزدهمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما معتقد است برگزاری چنین جشنواره‌ای موجب می‌شود فیلمسازان انگیزه بهتری پیدا کنند و در عین حال با حضور در این جشنواره در کنار یکدیگر تجربه خوبی برای ادامه راهی که در پیش دارند، کسب کنند.
کد خبر: ۹۷۰۲۴۶
برگزاری جشنواره‌ تولیدات استانی باعث ایجاد انگیزه می شود

به گزارش جام جم آنلاین، سید ضیاءالدین دری در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره در مورد سطح کیفی کارهای ارائه شده از مراکز استان‌ها به جشنواره این دوره گفت: در بین سریال‌ها و فیلم‌های ارسالی که از مراکز استان‌ها برای داوری و حضور در جشنواره ارسال شده بود، با توجه به بودجه‌ای که برای ساخت فیلم و سریال در این مراکز در اختیار فیلمسازان قرار می‌گیرد، کارهای خوبی به چشم می‌خورد. در برخی از فیلم‌های ارسال شده متن‌ها بسیار خوب بود، در بعضی‌ها کارگردانی و در یک فیلم که شاید تمامی عوامل و اجرا ضعیف عمل می‌کردند، یک بازیگر درخشان حضور داشت که می‌توانست به نوعی فیلم را جمع کند.

کارگردان سریال «کلاه پهلوی» با اشاره به این موضوع که فیلم‌های منتخب برای گرفتن جایزه در جشنواره دوباره باید داوری شوند، بیان کرد: داوری دوباره فیلم‌های انتخاب شده باید به صورت تخصصی‌تر انجام شود تا بتوان در بین این فیلم‌ها بهترین‌ها را انتخاب کرد. در طی داوری‌های اولیه‌ای که بر روی فیلم‌ها انجام شد، هیات داوران اختلاف نظری نداشتند و به جمع‌بندی خوبی رسیدند.
وی تصریح کرد: ما در مورد فیلم‌هایی که از نیروهای خود استان‌ها استفاده کرده بودند، نگاه ویژه‌ای داشتیم.

وی در مورد تاثیر برگزاری جشنواره گفت: جشنواره‌ها آنجایی تاثیرگذار خواهند بود که منتخبین هیات داوران به جشنواره دعوت شده و دیده شوند. ما باید فیلمسازانی را که اثر آنها به جشنواره راه یافته، دعوت کرده و از آنها تقدیر کنیم تا هم انگیزه خوبی بگیرند و هم بتوانند با فیلمسازان دیگر استان‌ها ارتباط برقرار کرده و از تجربه یکدیگر استفاده کنند. برگزاری جشنواره این فرصت را به فعالان عرصه هنر می‌دهد تا با حضور و شناخت و تعامل و کسب تجربه در سال‌های آینده کارهای بهتری را از آنها شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها