با محمد برسوزیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون

بازیگر تلویزیون دیده می‌شود

محمد برسوزیان، بازیگر با سابقه و متینی است که فعالیت بازیگریش را از سال‌ 1356 آغاز کرده است و تجربه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر: مهریه بی‌بی را در کارنامه کاری‌اش دارد.
کد خبر: ۹۷۰۲۱۸
بازیگر تلویزیون دیده می‌شود

به گزارش جام جم، او در دهه 60 با حضور پررنگش در اغلب تولیدات سینما و تلویزیون حضوری مستمر و اثرگذار داشت و با کارگردان‌هایی چون حسن هدایت، یدالله صمدی، حسن فتحی و داریوش فرهنگ همکاری داشته است و توامان با توانمندی نقش‌های مثبت، خاکستری اعم از پهلوان، نظامی، افسر عراقی، پدر معتاد و پدر زحمتکش بازی کرده است.

مهریه بی‌بی، دعوت به شام، پنجه در خاک، روانی، شب روباه، پوتین، مردی که زیاد می‌دانست، زمانه و میهمانی خصوصی از جمله کارهای مهم کارنامه این بازیگر محسوب می‌شود.

با برسوزیان در باره ایفای نقش‌ها متنوعش و بازی در سریال زمانه و نفس گرم گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

در سال‌های اخیر بیشتر در تلویزیون بازی می‌کنید و از بازی در سینما فاصله گرفته‌اید، دلیل این تغییر رویه چیست؟

تا موقعی که بازی یک بازیگر روی آنتن پخش تلویزیون قرار دارد در کانون توجهات قرار می‌گیرد و مدام از سوی دوست و آشنا و همکار و کارشناس بازی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما به محض این‌که بین کارهای بازیگردر تلویزیون وقفه‌ای رخ می‌دهد از دید و توجه خارج می‌شود.

تا قبل از همکاری در سریال نفس گرم با محمدمهدی عسگرپور سابقه همکاری مشترکی داشتید؟

نه، این سریال اولین تجربه مشترکم با ایشان بود.

براساس چه ویژگی‌های در سریال نفس گرم نقش این پدر طبقه متوسط ایرانی را بازی کردید؟

نقش پدر هم جذابیت زیادی دارد و هم به آن علاقه دارم. ویژگی متفاوت این پدر علاقه و توجه‌اش به عروسش است و با واقع‌بینی و بدون احساسی شدن، طرف حق و حقیقت را می‌گیرد و متوجه می‌شود پسر خودش نقص‌هایی دارد و رفتارش قابل نقد کردن است. این پدر مردی دوستدار خانواده است که عمری برای خانواده‌اش زحمت کشیده و اینک دوران بازنشستگی را تجربه می‌کند. پدری که بعد از فوت همسرش تنها می‌شود و با مرگ پسر بزرگ‌ترش و اختلافی که پسر کوچکش با همسرش پیدا می‌کند از پسر کوچکتر و نوه‌اش در خانه‌اش پذیرایی و نگهداری می‌کند .

به نظر می‌رسد علاقه زیادی به دو نوه‌اش دارد ...

همانطوری که اشاره کردم مردی است که خانواده برایش اولویت دارد و تنهایی، علاقه‌اش به نوه‌هایش را دوچندان می‌کند.

در سریال زمانه در نقش پدری که کردارهای مناسبی ندارد و درگیر اعتیاد و کارهای خلاف است بازی تاثیر‌گذاری انجام دادید؟

سریال زمانه اولین تجربه همکاریم با حسن فتحی بود. حسن فتحی به لحاظ قدرت کارگردانی و منش شخصیتی انسان محترمی است و درطول کار خیلی حرفه‌ای و درست با عوامل برخورد داشت و متاسفانه تا امروز همکاری دیگری با ایشان میسر نشده است. پدر در فیلمنامه بدرستی پرداخته شده بود. درادامه با حضورم و شروع بازی‌ام بنا به صلاحدید کارگردان نقش پر وبال بیشتری پیدا کرد و حضور موثرتری در درام داستان پیدا کرد. پدری که خیلی ملموس و قابل باور بود و من آن شخصیت را خیلی دوست داشتم.

به نظرتان شخصیت این پدر منفی محسوب می‌شود یا خاکستری ...

پدر در این سریال آدم بد وشری نبود و شخصیتش بیشتر خاکستری بود. در واقع شرایط زندگی و محیطی که در آن زندگی می‌کرده چنین شرایطی را برایش به وجود آورده است. به عنوان یک پدر نگران و دوستدار خانواده‌اش است و حتی به خاطر سعادت و خوشبختی دخترش حاضر می‌شود در شناسانه خودش جعل انجام بدهد. ریشه گرفتاری‌های این آدم اعتیادش است.

به نوعی می‌شود گفت تنهایی این آدم برایش آزار دهنده و تلخ است ...

بله، همانطوری که اشاره کردم اعتیاد و زندگی خلافش باعث شده زن و بچه‌اش از او فاصله بگیرند و برایش این تنهایی تلخ و دشوار است. پدر در گذشته خلافکار بوده و برای این‌که خانواده‌اش آسیبی از اعمالش نبینند از آنها فاصله گرفته و در پیله تنهایی‌اش فرورفته است.

به کدام صحنه در سریال زمانه علاقه بیشتری دارید؟

در این سریال سکانس‌های خوب و به‌یاد‌ماندنی زیادی دارم، اما سکانسی که دختر بعد از چند سال دوری به خانه پدر می‌آید و پدر موقعی که دخترش را می‌بیند از فرط احساسات اشک از چشمانش سرازیر می‌شود و موقع رفتن دختر، کادوی ازدواجش را به او می‌دهد خیلی دوست دارم بازی در این سکانس برای من خیلی جذاب و تاثیر گذار بود و مدت‌ها مرا درگیر خودش کرد.

احمد محمداسماعیلی

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها