سفر دو روزه‌ای به ایلام داشتم. به مهران و پایانه مرزی رفتم تا استودیوی تلویزیونی در نقطه صفر مرزی را برای همایش بزرگ اربعین افتتاح کنیم.
کد خبر: ۹۶۷۰۰۲
در میان یادگاران شهیدان

جوانان عزیز، دانشجویان و طلاب مشغول برپا کردن موکب‌ها بودند و سر از پا نمی‌شناختند. امام‌جمعه مهران می‌گفت، شهر 15 هزار نفر جمعیت دارد، اما در ایام اربعین روزانه، صدها هزار غذا با کمال میل و رغبت به زائران هدیه می‌کنند. فرماندار شهر می‌گفت، مهران به برکت مانور حماسی بزرگ اربعین تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت و ساز و عمران و آبادانی شده است.

در نشست صمیمی با مدیران مرکز صداوسیمای ایلام بعد از شنیدن گزارش کارها و برنامه های آینده از زبان مدیران مرکز درباره سیاست‌ها و اولویت‌های کاری صحبت کردم. گفتم برای نخستین بار مستند بلند اربعین در وسعت ایران با مشارکت 33 مرکز صداوسیما با مشارکت و همکاری بیش از 300 نفر از هنرمندان، برنامه‌سازان و مدیران ساخته خواهد شد. در سفرم به ایلام، آنجا را سرزمین انسان‌های خلاق و انقلابی دیدم و دو چیز بیشتر جلب توجه می‌کرد؛ تعداد بالای ایثارگران و فرزندان پر‌افتخار شهیدان در کنار کارکنان مرکز و حضور هنرمندان خلاق و ارزشمند برای رسانه ملی. به‌رغم احساس محرومیت در میان پرسنل مرکز و این‌که کمتر مدیران ارشد کشور به آنها سر می‌زنند و کمتر در کانون توجه قرار دارند، اما ظرفیت عظیم نیروی انسانی که بزرگ‌ترین سرمایه یک سیستم فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بوده، غیرقابل کتمان است.

مهدی نورمحمدی، مستندساز ایلامی، یکی از این پدیده‌های قابل احترام در ایلام است. مستندسازی که آثار ارزشمند او تحسین جشنواره‌های داخلی و خارجی را برانگیخته است به نحوی که کارشناسان مستند «در پناه بلوط» او را در ردیف آثار برتر نشنال‌جئوگرافی می‌دانند.

«در پناه بلوط» جوایز ارزنده‌ای از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده و جایزه بهترین فیلم جشنواره «نامور» بلژیک از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های اروپا تنها یکی از این جوایزی است که نورمحمدی به خود اختصاص داده است.

فتح‌الله امیری، مستند ساز دیگر ایلامی با مستند زندگی در خسوف جوایز ارزنده جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است. از جمله جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی مونته نگرو و بهترین مستند تلویزیونی جشنواره اوراسیا و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

مدیر مرکز ایلام در انتهای این نشست گفت: مسئولانی که دور این میز نشسته‌اند یا خود از فرزندان شهیدان هستند یا رزمنده دوران دفاع مقدس بوده‌اند. من و همراهانم به خود بالیدیم که در جمع یادگاران شهیدان و رزمندگان خود را یافتیم.

از خدای بزرگ می‌خواهم ما را از پیروان حقیقی راه و آرمان شهیدان قرار دهد.

دکتر علی دارابی - معاون استان‌های سازمان صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها