۴۰ درصد مردم ایران سرشماری شدند

ادامه سرشماری حضوری تا ۲۸ آبان

رئیس مرکز آمار ایران در دیدار با رئیس صداوسیما:

مشارکت در سرشماری را مرهون همراهی رسانه ملی هستیم

رئیس مرکز آمار ایران در دیدار با رئیس صداوسیما، از اهتمام ویژه این رسانه در بسیج عمومی مردم برای شرکت فعالانه در سرشماری نفوس و مسکن 95 قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۷
مشارکت در سرشماری را مرهون همراهی رسانه ملی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری رئیس صداوسیما در سخنانی با اشاره به نقش و اهمیت آمار در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان، تصریح کرد: حضور فعالانه و موثر بخش‌های مختلف رسانه ملی از جمله معاونت‌های سیما، صدا، سیاسی و استان‌ها در طرح ملی سرشماری سال 95 موجب افزایش مشارکت مردم در این طرح ملی شد. وی یادآور شد: کار تبلیغی صداوسیما بسیج عمومی مردم را برای شرکت در این طرح رقم زد که امیدواریم کشور از نتایج و منافع آن حداکثر بهره را ببرد.

در این دیدار، رئیس مرکز آمار ایران نیز گفت: اعتماد عمومی به آمار به عنوان پایه و اساس سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که نقش رسانه در پدید آمدن اعتماد موثر است.

وی تصریح کرد: ثبت رکورد 64 درصدی مشارکت مردم در نخستین تجربه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن که با حمایت گسترده و موثر صداوسیما انجام شد، جمهوری اسلامی ایران را در ردیف کشورهای توسعه یافته از این منظر قرار داد.

پارسا در ادامه یادآور شد: کشورهایی مانند، ژاپن، کانادا و استرالیا در سرشماری‌های اینترنتی، نخستین بار رکورد بین 18 تا 37 درصد را برای خود ثبت کرده‌اند، اما آنچه با همراهی و مشارکت رسانه ملی در ایران اتفاق افتاد، رکوردی بالا و غیرمنتظره بود.تا امروز بیش از 9 میلیون خانوارسرشماری شده‌اند.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به آمار 6 درصدی غایبان در طرح سرشماری حضوری تصریح کرد: از کسانی که نتوانسته‌اند در این سرشماری شرکت کننده تقاضا می‌شود به‌صورت اینترنتی، یا تلفنی در طرح شرکت کرده تا مرحله دوم سرشماری نیز با بهترین نتیجه به اتمام برسد.

گفتنی است که در پایان این نشست، رئیس مرکز آمار ایران با اهدای سپاس نامه به دکتر عسکری از تلاش‌ها و اقدامات ارزنده رسانه ملی در همراهی طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن قدردانی کرد.

رئیس مرکز آمار ایران در این سپاس نامه، ضمن اشاره به دستاورد بزرگ نظام در انجام این طرح ملی، موفقیت در این طرح را نتیجه تشریک مساعی کارآمد و اثربخش دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه سازمان صداوسیما با مرکز آمار ایران دانسته که اعتماد عمومی و مشارکت چشمگیر ملت شریف ایران و نیز شکسته شدن رکوردهای جهانی را در نوع خود در پی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها