مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در گفتگو با تسنیم:

پیام راهپیمایی اربعین حسینی «صلح و دوستی» است

رئیس کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد اربعین:

اولویت رسانه ملی تبیین فلسفه راهپیمایی اربعین است

جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین روز دوشنبه سوم آبان با حضور اعضای کمیته و به ریاست قائم مقام صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۹
اولویت رسانه ملی تبیین فلسفه راهپیمایی اربعین است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راوبط عمومی رسانه ملی، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم ضمن قدردانی از اعضای کمیته به دلیل برنامه ریزی مناسب در خصوص انجام وظایف محوله، به اهمیت فعالیت‌های انجام شده در کمیته اطلاع‌‌رسانی و مستند سازی ستاد اربعین اشاره و اظهار داشت: راهپیمایی اربعین اتفاق بزرگی است که در سال‌های اخیر شاهد برگزاری آن هستیم، بنابراین باید در حوزه اطلاع‌رسانی و برنامه‌سازی به خوبی به آن پرداخته شود تا ضمن ایجاد فضای مناسب برای بهره‌مندی زائران از این سفر معنوی، تصویر مناسبی از شکوه و عظمت ارادت زائران اربعین به ساحت مقدس امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک ظرفیت بزرگ اعتقادی، مردمی، فرهنگی و سیاسی است، تصریح کرد: رسانه‌های کشورهای استکباری نسبت به این اجتماع بزرگ اسلامی، سیاست بی‌تفاوتی در پیش گرفتند و هدف آن‌ها بایکوت خبری این رویداد است بنابراین رسانه‌های داخلی و مهم‌تر از همه صداوسیما باید در جریان‌سازی و تبیین فلسفه راهپیمایی اربعین اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

قائم مقام رسانه ملی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی و مستند‌سازی ستاد اربعین برعهده صداوسیما است رسانه ملی با برنامه‌ریزی دقیق و جامع در تلاش است تا این رویداد بزرگ اسلامی را برای مخاطبانش در کشورهای مختلف تبیین کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم ضمن تشریح شرایط کنونی منطقه و تلاش جریانات تکفیری و وهابی برای مقابله با این همایش عظیم اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم ضمن پرهیز از پخش برخی رفتارهای نادرست، زمینه انسجام بیشتر بین فرقه‌های مختلف اسلامی را فراهم سازیم.

وی افزود: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی برای معرفی اسلام واقعی و راستین به جهان است و به نوعی مانور نمایش اقتدار مسلمانان محسوب می‌شود که باید به شکلی مناسب پیام این راهپیمایی را به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعین به شعار این ستاد در اربعین امسال اشاره و خاطر نشان کرد: "شعار انی احامی ابدا عن دینی" برخاسته از عشق و ارادت همه ما به باورهای دینی و آموزه‌های اسلامی است، و رسانه ملی تبیین و تشریح این شعار را از وظایف اصلی خود می داند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در پایان اظهار امیدواری کرد، همکاران برنامه ساز در رسانه ملی بتوانند از فرصت این راهپیمایی برای ساخت مستندهای تاثیر گذار که نشان‌دهنده عمق ارادت و فهم مردم از حماسه حسینی است استفاده کنند.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای عضو کمیته اطلاع رسانی، گزارش فعالیت‌های حوزه های مرتبط با خود را بیان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها