جام‌جم از پشت صحنه یک سریال گزارش می‌دهد

روایت زندگی یک مستندساز جنگ در «بازگشت»

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بازگشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین عامری در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای و با موضوع اجتماعی و خانوادگی برای پخش از یکی از شبکه‌های سراسری تلویزیون در گرگان و حاشیه این شهر ادامه دارد و در این لوکیشن حسن پورشیرازی و فریبا کوثری به ایفای نقش می‌پردازند.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۱
روایت زندگی یک مستندساز جنگ در «بازگشت»

به گزارش جام‌جم، در کنار پورشیرازی و کوثری، کاوه خداشناس، امین گلستانه، مهران رجبی، سوگل طهماسبی، مجید مشیری، زهره حمیدی، زهره صفوی، مهری آل‌آقا و نسرین نکیسا به عنوان سایر بازیگران سریال حضور دارند. در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی «بازگشت» آمده است: زندگی می‌گذرد با روزها و شب‌هایش، با اتفاقاتش و گذشته‌ای می‌سازد. گذشته‌ای که در زمان گم شده است اما بعضی از گذشته‌ها دوباره در آینده اتفاق می‌افتند و ما را در زمان گم می‌کنند.

جنگل شصت کلا

حسین عامری، تهیه‌کننده و کارگردان سریال بازگشت درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: تصویربرداری سریال بازگشت از 5 مرداد شروع شده و همچنان ادامه دارد. البته روزهای پایانی تصویربرداری را سپری می‌کنیم. این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید و بعد از تمام شدن تولید، زمان پخشش مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: لوکیشن‌های این مجموعه در گرگان و اطراف این شهر است. در حال حاضر در جنگل شصت‌کلا در پنج کیلومتری گرگان مشغول ضبط هستیم.

این کارگردان با اشاره به داستان این سریال توضیح داد: موضوع مجموعه بازگشت، خانوادگی است. گرچه قصه در زمان حال می‌گذرد، اما بازگشتی هم به زمان جنگ داریم. این سریال روایتگر زندگی سعید شریفی، یکی از مستندسازان بنام کشور است. او همراه همسر و دو پسرش زندگی می‌کند. در زمان جنگ دوست شریفی با نام امیرحسین مهدوی به شهادت می‌رسد و شریفی خودش را در این اتفاق مقصر می‌داند. حال بعد از گذشت چند سال دوباره بر اثر اتفاقی این ماجرا سر باز می‌کند و زندگی خانوادگی شریفی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی درباره انتخاب بازیگران عنوان کرد: تلاش کردم متناسب با کاراکترها، بازیگران را انتخاب کنم. در زمان نگارش متن گزینه‌هایی به ذهنم رسید و درباره نقش با بازیگران صحبت کردیم. خوشبختانه انتخاب‌های بسیار خوب و بجا برای سریال تلویزیونی بازگشت داشتیم و از همکاری با آقای پورشیرازی، خانم کوثری، آقای خداشناس و دیگر بازیگران سریال لذت بردم. همکاری بسیار خوب و همدلانه‌ای داریم که به روند تولید کار بسیار کمک کرده است.

نقش دلخواه هر بازیگر

یکی از ویژگی‌های سریال بازگشت، حضور قاسم زارع در لباس روحانیت است که این روحانی هم ویژگی‌های خاصی دارد. عامری درباره انتخاب زارع برای این نقش عنوان کرد: زمان نگارش فیلمنامه، شخصیت‌ها به ذهنم می‌رسید. قاسم زارع هم جزو اولین کسانی بود که با او به توافق رسیدیم.

وی درباره فیلمنامه گفت: طرح اولیه فیلمنامه را مرجان اشرفی‌زاده و علی اصغری نوشتند و بعد خودم بر این اساس طراحی داستان را انجام دادم و با همکاری رضا بهشتی، فیلمنامه را در 13 قسمت نوشتیم. این کارگردان در پاسخ به این‌که طرح اولیه در مرحله نگارش تا چه میزان تغییر کرده است، توضیح داد: من تلاش کردم به طرح اولیه وفادار بمانم، چون ایده خوبی داشت. در واقع سعی کردم حق طرح را ادا کرده باشم. قاسم زارع، بازیگر در پاسخ به این‌که ایفای نقش روحانیت برایتان چه جذابیتی دارد، عنوان کرد: مسلماً هر بازیگری علاقه‌مند است یک بار در لباس روحانیت نقشی را ایفا کند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم و دوست داشتم این اتفاق بیفتد. در مجموع از نقش‌های متفاوت استقبال می‌کنم. وی ادامه داد: من در مجموعه بازگشت، نقش رئیس کنگره شهدا را با نام حاج‌آقا کشتکار بازی می‌کنم. البته ابتدا این نقش روحانی نبود، اما بعد از صحبت با دوستان و جمع‌بندی نهایی قرار شد این شخصیت، روحانی هم باشد. بنابراین خیلی اتفاقی قرار شد نقش روحانی را بازی کنم و من هم لباس روحانیت را پوشیدم. این بازیگر عنوان کرد: وقتی این لباس را پوشیدم، ناخودآگاه در فضای دیگری قرار گرفتم و تلاش کردم روحانی قصه را متفاوت، معقولانه و منطقی بازی کنم تا این شخصیت برای مخاطبان باورپذیر و دوست‌داشتنی باشد. در واقع روحانی قصه فردی بسیار واقع بین و دوستدار اهل فرهنگ و هنر است. در حرفه فیلمسازی کار می‌کند و اهل شعر و ادب است. وی درباره همکاری با عامری گفت: با توجه به این‌که اولین همکاری من با او بود، اما باید تاکید کنم که کارگردان مسلط به کاری است و سعی می‌کند همه چیز را خیلی خوب جمع کند. در مجموع از کار با او لذت بردم، چون همه تلاشش را می‌کند تا فضای صحنه و پشت صحنه آرام باشد.

پورشیرازی و ایفای یک نقش سخت

حسن پورشیرازی در سریال‌هایی همچون برادر، تنهایی لیلا، کیمیا، آسمان من، راستش را بگو و ... بازی کرده است. او در سریال تلویزیونی بازگشت، نقش پدر خانواده با نام سعید شریفی را بازی می‌کند که مستندساز است. به گفته کارگردان، این نقش بسیار سخت بوده، اما پورشیرازی به بهترین شکل این نقش را بازی کرده است.

عامری در این باره گفت: پورشیرازی از بازیگران بسیار خوب است که نقش سعید شریفی را با انرژی بازی می‌کند و اتفاقا نقش را خیلی هم خوب درآورده است.

وی ادامه داد: نقش همسر او را فریبا کوثری بازی می‌کند که مدیر یکی از سازمان‌های منابع طبیعی و استاد دانشگاه است. زندگی او و پورشیرازی بر اثر ماجرایی دستخوش تغییراتی می‌شود. در مجموع همه عوامل تلاش کردند تا یک اثر شایسته و مخاطب‌پسند تولید شود. امیدواریم بتوانیم نظر مخاطبان را در هنگام پخش سریال جلب کنیم و بینندگان از تماشای آن لذت ببرند.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها