در گفت وگو با رادیو تهران اعلام شد

جشنواره پاییزی با 600 رقم از گل های داوودی

رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در گفت وگو با برنامه صبح تهران از رادیو تهران از برگزاری جشنواره پاییزی گل های داوودی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۵
جشنواره پاییزی با 600 رقم از گل های داوودی

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، عادل جلیلی با اعلام این که در این جشنواره 600 تیپ از گل های داوودی به نمایش گذاشته شده است، گفت: گل های داوودی گیاهان زیبای پاییزی هستند که با کوتاه شدن روزها و خنک شدن هوا، شروع به گل دادن می کنند. پژوهشگران و محققان پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در محلات در چند سال گذشته زحمات بسیاری کشیده اند تا رقم های زیادی از گل های داوودی را اصلاح کنند، آنها توانسته اند حدود 600 رقم از گل های داوودی را اصلاح کنند، وجود این گیاه علاوه بر زیبایی یک اقتصاد است.

در جشنواره گل های داوودی 600 تیپ مختلف از گل های داوودی در شکل، طیف وسیعی از رنگ و اندازه های متفاوت عرضه شده است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند و مناسب با شرایط اقلیمی کشور هستند.

وی افزود: برای این که کارهای محققان به مردم شناسانده شود با همکاری این پژوهشکده در باغ گیاه شناسی ملی ایران مکانی را برای برگزاری این جشنواره اختصاص داده شد. در حال حاضر این گل ها شروع به گل دادن کرده و حدود یک ماه در گل خواهند بود، دیدن این گل ها در طیف رنگ های متنوع، بی نظیر است.

رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور تاکید کرد: بازدید برای عموم شهروندان آزاد است، هموطنان می توانند برای بازدید از این جشنواره به باغ گیاه شناسی ملی ایران واقع در منطقه 22 تهران حضور یابند. مسیرهای دسترسی به باغ گیاه شناسی ملی ایران از طریق مترو، ایستگاه متروی ایران خودرو و ایستگاه متروی وردآورد است.

بنا بر این گزارش، باغ گیاه شناسی ملی ایران شامل 4۰۰۰ گونه از انواع گیاهان درختچه‌ای، بوته‌ای و درختی است. علاوه بر آن در این باغ قطعات تخصصی نظیر گیاهان دارویی و صنعتی، گیاهان پیاز دار ایران و باغ میوه ایرانی و همچنین قطعات آموزشی – نمایشی شامل باغ های سنگی و صخره‌ای، باغ های نمایشی، آبشار ها و دریاچه‌ها وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها