ویژه برنامه «عبور آه تا شانه‌های ماه» با آیتم‌های متنوع، واقعه کربلا و فرهنگ عاشورایی را از رادیو تهران مرور می کند.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۶
مقتل خوانی در قاب محرم

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، عبور آه تا شانه‌های ماه برنامه ای ترکیبی است که با بخش های نمایشی، قصه و روایت واقعه کربلا را ترسیم می کند. بخش با عنوان «منم او را می‌شناسم» طراحی شده است که با روایت راوی، قصه یک خیر بازگو می شود و «در مسیر ماه» احمد گنجی بازیگر به مقتل خوانی می‌پردازد.

در بخشی از برنامه به معرفی کتاب در حوزه قیام امام، ارزش‌ها و سنت‌ها و ادبیات عاشورایی پرداخته شده است. قسمتی از برنامه به داستانک‌های دفاع مقدس و انطباق آن با واقعه عاشورا اختصاص یافته و در بخش‌هایی در مورد خاک کربلا با عنوان «منم کربلا» و بررسی «تاریخچه تعذیه» در ایران پرداخته می‌شود.

در بخش «قاب محرم» شخصیت‌های خوب و بد معرفی و «در مسیر ولایت» به شروع نهضت امام حسین (ع) و یاران اختصاص می‌یابد.

عبرت‌های عاشورایی از دیگر بخش هایی این برنامه است که نوشته‌های نویسندگان خارجی در خصوص عاشورا بازخوانی و در ادامه گفت‌و‌گویی با هنرمندان فیلم‌های تاریخی و مذهبی همچون مختارنامه، دعوت و... می شود.

نوشین رهگذر تهیه کننده، یوسف رحیمی گوینده، لیلا میر محمدی آذر نویسنده، معصومه مالکی، قدم علی سرامی، قطب الدین صادقی، حجت الاسلام والمسلمین علی آقا بابا، حامد رضا مهتدی، دکتر مهدی حاج زمانی کار‌شناس مجری، فریبا طیبی کار‌شناس، احمد گنجی و مریم چوپانی بازیگر، اجرا مریم چوپانی، مهین نثری و پژمان کریمی از عواملی هستند که در این برنامه همراه شما هستند.
«عبور آه تا شانه‌های ماه» هر شب از ساعت 3 بامداد از رادیو تهران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها