قائم مقام رسانه ملی در دیدار با اعضای هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی در دانشگاه صدا وسیما گفت: برگزاری جشنواره دانشجویی موجب تقویت روحیه کار در دانشجویان می شود.
کد خبر: ۹۵۴۴۱۴
برگزاری جشنواره فیلم دانشجویی، لازمه اصلی کار صداوسیماست

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم 13 مهر در نشستی با اعضای هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی در دانشگاه صداوسیما گفت:به‌ واسطه این جشنواره‌ها بعضی از موضوعاتکه از آنها غفلت شده برجسته می شوند.

قائم مقام رسانه ملی گفت:نامه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جوانان اروپا باید به‌عنوان سرفصلی در برنامه‌های هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی قرار گیرد.

وی به تاثیر این جشنواره ها در تقویت روح رقابت در میان جوانان اشاره کرد و افزودگفت: نباید چنین تلقی‌ای وجود داشته باشد که این جشنواره، جشنواره‌ای‌ تشریفاتی است. جشنواره دانشجویی به ارتقای علمی و تحصیلی دانشجویان کمک می‌کند و ان‌شاءالله توسعه پیدا کند و در عرصه بین‌المللی هم اثرگذارتر شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم گفت: برگزاری این جشنواره لازمه اصلی کار صداوسیماست، چرا که رشته‌های صوت و تصویر کشور در این دانشگاه متمرکز است و باید همه توان خود را به کار بگیریم تا این جشنواره توسعه پیدا کرده و کارش را ادامه بدهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کارکرد جشنواره، شناسایی و پرورش استعدادهاست و خلاقیت و نوآوری نیز از ویژگی‌ تولیدات دانشجویی است.

قائم مقام رسانه ملی گفت: دانشگاه صداوسیما نقش بی‌بدیل و منحصر به فردی در حوزه آموزش ایفا می‌کند، به طوری که بر پایه بررسی‌های صورت گرفته، کیفیت و اثرگذاری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه که در سازمان مشغول به کار هستند بحمدالله از سطح علمی و عملی خوبی برخوردارند.

قائم مقام رسانه ملی گفت: خوشبختانه این جشنواره تنوع بسیار بالایی دارد و در همه ساختارهای برنامه‌سازی، آثار تولیدی را ارزیابی می‌کند و لازم است بخش فضای مجازی و تولیدات مجازی هم در آن گنجانده شود.

در ادامه این نشست، اردشیر زابلی‌زاده سرپرست دانشگاه صداوسیما نیزگفت: این جشنواره که هر دو سال یک‌بار در دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود، قدمتی 14 ساله دارد و در تقویم جشنواره‌های کشور نیز به ثبت رسیده است.

وی افزود: جشنواره فیلم دانشجویی 21 تا 23 آذربرگزار می‌شود و فرصت خوبی است تا سازمان بتواند با بدنه دانشجویی در داخل و خارج از سازمان ارتباط برقرار کند.

زابلی‌زاده افزود: دانشگاه صداوسیما در بین دانشگاه‌های حوزه رسانه بی‌بدیل است؛ چرا که تنها دانشگاهی است که در آن رشته‌های رادیو و تلویزیونی تدریس می‌شود. برگزاری جشنواره فیلم دانشجویی نیز فرصت خوبی است تا این دانشگاه بتواند هر چه بهتر خودش را معرفی و محصولاتش علمی و رسانه‌ای‌اش را عرضه کند.

کاظم نظری دبیر جشنواره فیلم دانشجویی نیز گفت: امسال بخش «رادیو» و «دانشگاه‌های اسلامی» را نیز به این جشنواره اضافه کردیم تا بتوانیم تولیدات دانشجویان سراسر کشور را در آن بگنجانیم.

وی افزود: جلسات متعددی برای این جشنواره برگزار شد و سعی کردیم موضوعاتی که سازمان مد نظر داشت و مایل بود که جوانان به آن ها بپردازند، را استخراج کنیم.

نظری تصریح کرد: جلسات متعددی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره با وزارت علوم برگزار شد و همه دانشگاه ها متقاضی آن هستند که در این دوره از جشنواره آثار آن‌ها پخش شود و همچنین جلسات و نشست‌های تخصصی برای آن‌ها برگزار کنیم.

نظری تصریح کرد: از بیستم شهریور پخش تیزرهای تبلیغاتی این جشنواره در تلویزیون آغاز شده و تا امروز 410 اثر به دبیرخانه فرستاده شده است.

وی افزود: جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه صداوسیما قدیمی‌ترین جشنواره دانشجویی در ایران است که چند سالی است بخش بین‌الملل آن نیز فعال شده‌است.

دبیر هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: جلسات متعددی با حوزه برون‌مرزی داشتیم که دانشجویان را در خصوص موضوع نامه حضرت آقا به جوانان اروپایی، فعال و آگاه کنند. جلساتی هم با معاون فرهنگی وزیر علوم برگزار شد و اعلام آمادگی کردند دانشجویانی را که در اروپا و آمریکا در رشته هنر تحصیل می‌کنند مجاب کنند تا درباره این موضوع، دست به تولید اثر بزنند.

وی گفت: این جشنواره در چهار بخش مسابقه ملی، بخش آزاد، بین‌الملل و دانشگاه اسلامی برگزار می‌شود و دانشجویان فیلم‌سازی سراسر جهان که آثاری با موضوعات فیلم‌های مقاومت، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، اسلام تکفیری و سیطره جهانی صهیونیست ساخته باشند، می‌توانند در بخش بین‌الملل شرکت کنند.

سعید سرابی دبیر بخش بین‌الملل جشنواره نیز توضیح داد: از دو جشنواره پیش، بخش بین‌الملل رسماً به جشنواره فیلم دانشجویی اضافه شد و ما در جشنواره ششم که با موضوع مبارزه با افراط‌گرایی در قم برگزار شد، شاهد استقبال دانشجویانی از کشورهای سوریه، لبنان و عراق بودیم.

وی افزود: برگزاری این جشنواره کمک می‌کند تا دانشگاه صدا‌و‌سیما چنان که شایسته است در دنیا مطرح شود و به‌عنوان یک برند و الگو شناخته شود.

در ادامه، علی خراسانی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی دانشگاه صداوسیما نیز گفت: خوشبختانه این جشنواره در زمان حضور دکتر ‌علی عسکری در دانشکده سازمان، در تقویم جشنواره‌های کشور ثبت شد و شاهد جهشی خوب در حوزه بین‌الملل آن بودیم.

وی افزود: هفتمین دوره جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه صداوسیما با حمایت دیگر سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود و امیدواریم بتواند مانند دوره‌های گذشته اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه صدا‌و‌سیما، آذرماه در سه بخش آزاد، بین‌الملل و دانشگاه اسلامی با هدف ترویج دین، اخلاق، امید و آگاهی، ایجاد تعامل هنری بین دانشگاه‌های سراسر کشور و مراکز فرهنگی و هنری، ایجاد فضای رقابتی، پویا، شاداب و سالم و اخلاق‌مدار برای دانشجویان، استعدادیابی و کشف و هدایت نیروهای خالق مستعد و متعهد دانشجویی، تشویق دانشجویان فیلم‌ساز به خلاقیت و نوآوری در حوزه قالب و محتوا، توجه دادن دانشجویان به منویات مقام معظم رهبری پیرامون «هویت ملی و مذهبی، عزم ملی و مدیریت جهادی» و تقویت روحیه ملی در آن‌ها، شناسایی آثار برتر برای نمایش در رسانه ملی و شبکه دانشجویی، مشارکت بین‌المللی در گسترش پیام اسلام اصیل و گسترش عرصه بین المللی در مسیر تبادلات فرهنگی برگزار می‌شود.جشنواره امسال با شعار «تجربه، پویایی و کشف استعدادهای نوین» برگزار خواهد شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها