مجموعه علمی تخیلی «گمشده در فضا» که در دهه 60 میلادی تماشاگران بسیاری را جذب خود کرد، دوباره‌سازی می‌شود. نسخه تازه این اثر کلاسیک را (که در ایران چند دهه قبل با نام «کهکشان» نمایش موفقیت‌آمیزی داشت) شبکه معتبر نتفلیکس تهیه می‌کند و حال و هوایی امروزی خواهد داشت. نتفلیکس برای نقش اصلی نسخه تازه، از تابی استفنز دعوت به همکاری کرده است. این بازیگر معروف تلویزیونی، ازجمله هنرمندان فعال قاب کوچک است که برای بازی در درام «بادبان‌های سیاه» شهرت فراوانی دارد. او بزودی در نقش تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلستان، در مجموعه «سفر» ظاهر خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۴۶
دوباره‌سازی یک فیلم کلاسیک

استفنز در گمشده در فضا، در نقش کاراکتر جان رابینسون ظاهر خواهد شد. مجموعه تازه در یک فصل 13 اپیزودی وارد مرحله تولید می‌شود. اواسط تابستان سال 2018 هم به عنوان زمان پخش آن در نظر گرفته شده است. این نسخه که به نوعی به احیای داستان نسخه اصلی می‌پردازد، از همان داستان نسخه سال 1965 بهره خواهد گرفت. داستان مجموعه در یک سفینه فضایی شناور در فضای لایتناهی می‌گذرد. سرنشینان این سفینه اکتشافی، خانواده رابینسون هستند. آنها از ماموریت فضایی خود عقب افتادهاند و باید چند سال بیشتر در فضا باشند. ماموریت اصلی این خانواده فضانورد، پیدا کردن علائم حیات در کرات دیگر است. در این سفر هیجانانگیز فضایی، کاراکترهای داستان با انواع و اقسام موجودات بیگانه فضایی و دیگر مخلوقات عجیب و غریب بین سیاره‌ای روبهرو می‌شوند. در عین حال، آنها که دور از زمین و خانه هستند، باید با غم غربت و سیاهی محیط پیرامون خود هم کنار بیایند. در هر قسمت مجموعه، خانواده رابینسون با داستان و ماجراجویی تازه‌ای روبهرو می‌شوند.

در کنار جان رابینسون در داستان مجموعه، دو کاراکتر دختر و پسر او جودی و ویل هم اهمیت خاصی دارند. در نسخه تازه نقش این دو کاراکتر به تیلور راسل و مکسول جنکینز سپرده شده است. بخش مهمی از ماجراهای مجموعه، اختصاص به دسته گل‌هایی دارد که این خواهر و برادر به آب می‌دهند و ناخواسته، اعضای خانواده را با دردسر و مشکل تازه‌ای روبهرو می‌کنند. نسخه اصلی گمشده در فضا، به دنبال استقبال بالای تماشاگران تلویزیونی موفق شد تا سه سال به پخش خود ادامه دهد. با گذشت زمان، این مجموعه به صورت یک اثر خاص کلاسیک تلویزیونی درآمد. منتقدان رسانه کوچک از این مجموعه، به عنوان یکی از بهترین کارهای علمی تخیلی اسم می‌برند. بازیگران این نسخه در آن دوران، به مطرحترین بازیگران تلویزیونی تبدیل شدند.موفقیت این مجموعه تلویزیونی به قدری زیاد بود که صنعت سینما چند بار تصمیم به تولید نسخه سینمایی آن گرفت. صنعت سینما قصد داشت با توجه به موفقیت کلان مجموعه تلویزیونی، فیلم خود را نیز به صورت یک مجموعه فیلم سینمایی درآورد. اما نسخه‌ای که صنعت سینما در سال 1998 تولید کرد، نتوانست موفقیت زیادی کسب کند. منتقدان تلویزیونی در آن زمان گفتند شهرت و محبوبیت نسخه تلویزیونی بین تماشاگران آن قدر زیاد است، که نسخه سینمایی آن حتما باید بسیار خوش‌ساخت باشد تا بتواند توجه تماشاگران را به خود جلب کند. صنعت سینما بعد از برخورد معمولی تماشاگران با این فیلم پرخرج، دیگر سراغ تولید قسمت‌های بعدی سینمایی آن نرفت.

مترجم: مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها