شنوندگان رادیو تهران می توانند جزئیات ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن را از صدای پایتخت پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۴۹۱۳۳
جزئیات ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن از رادیو تهران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، دکتر اشکان شباک، مدیرکل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح های آماری مرکز آمار ایران، با حضور در برنامه «ذره بین» رادیو تهران با بیان توضیحات بیشتر درباره این دوره از سرشماری نفوس و مسکن گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در دو حالت ترکیبی انجام می شود، هم از طریق مراجعه حضوری و هم اینترتنی است.

شهروندان از امروز تا 24 مهرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت https://www.sarshomari95.ir اطلاعات خود را وارد کنند و فرم خانوار را تکمیل کنند.

افراد در این فرم اطلاعات شخصی و مسکن را وارد می کنند؛ وضعیت سواد، تحصیلات، مهاجرت، تعداد فرزند، پوشش بیمه و...

مدیرکل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح های آماری مرکز آمار ایران افزود: کسانی که اینترنتی ثبت نام کنند، با ارائه کد رهگیری به مامور سرشماری نیازی به ثبت نام دوباره ندارند و از میان کسانی که ثبت نام اینترنتی کرده باشند به صورت قرعه هزار جایزه یک میلیون تومانی به آنها اهدا می شود و هر خانواده ایرانی هم که به صورت اینترنتی ثبت نام کند یک گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می کند.

شباک افزود: فقط خانواده های غایب می توانند از 25 مهرماه از طریق اینترنتی ثبت نام کنند، این افراد با کد دوازده رقمی که در برگه ای که مامور سرشماری تحویل داده است، از 25 مهرماه می توانند اینترنتی ثبت نام کنند.

بنا براین گزارش، تعداد 25 هزار مامور از 25 مهرماه در خانه ها حاضر می شوند تا سرشماری نفوس و مسکن انجام شود.

وی با اشاره به اهداف سرشماری نفوس و مسکن خاطر نشان کرد: اهداف کلی سرشماری در بحث نفوس جمع آوری اطلاعات پایه ای در مورد تعداد، ساختار و ویژگی های جمعیتی کشور است و در بحث مسکن هم از لحاظ تملیکی، ویژگی های مسکن، نحوه تصرف واحد مسکونی، ساخت و مصالح به کار رفته از اهداف سرشماری است که البته هدف سرشماری به این هم محدود نمی شود.

برنامه ذره بین شنبه ها با حضور مدیران شهری و پاسخگویی آنها به مشکلات و دغدغه های شهروندن از رادیو تهران پخش می شود که به تهیه کنندگی فهیمه طهرانی از ساعت 11 تقدیم مخاطبان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها