مراسم بدرقه داود رشیدی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۸
مراسم بدرقه داود رشیدی برگزار شد/ نصیریان: من هرگز نمی خواستم بیایم

به گزارش جام جم آنلاین استاد داود رشیدی بازیگر سرشناس روز جمعه دار فانی را وداع گفت که مراسم تشییع و تدفین وی هم اکنون با حضور جمعی از هنرمندان و دوست داران وی در حال برگزاری است.

علی نصیریان،رضا کیانیان،مریلا زارعی،مانی حقیقی ، امین تارخ، داریوش فرهنگ، سیاوش طهمورث، مختاباد،عبد الله اسکندری ، سیروس الوند، تا به این لحظه در محل مراسم تشیع پیکر استاد داود رشیدی حضور پیدا کردند.

* علی نصیریان در مراسم وداع با داود رشیدی : من هرگز نمی خواستم بیایم به این تالار برای بدرقه تو در سفر آخرت. من میخواستم با تو برای اجرای تئاتر روی این صحنه باشم! نصیریان در ادامه صحبت های خود با ذکر تاریخچه ای از نیم قرن پیش تئاتر ایران، داود رشیدی را یکی از ستون های استوار تئاتر جدید ایران دانست.

* جمشید مشایخی در مراسم وداع با داود رشیدی: داود استاد من بود. امیدوارم قبل از اینکه کسی از دنیا برود دربارش صحبت کنیم. زمانی که ایشان بیمار بود چرا کسی نپرسید که ایشان کجا بود؟! الان چه نتیجه ای دارد که من از ایشان تعریف کنم!؟ خانم برومند در مدت بیماری داود زجر بسیار زیادی را کشید. من و داود با یکدیگر در 8 نمایش و چند کار سینمایی از جمله فیلم های علی حاتمی همکاری کردیم.

* داریوش فرهنگ در مراسم وداع با داود رشیدی: زمانی که داود رشیدی بود کسی نبود بیاد از من بخواهد درباره همکارم، درباره استادم حرف بزنم. اولین تئاتر حرفه ای را من در 1347 با او شروع کردم. همه داود رشیدی را به خاطر بلند نظری اش دوست داشتند. در فیلم ها، دیکتاتور مابانه ولی کلا خوشرو مهربان بود. هیچ چیزی را از کسی نمیخواست ولی خیلی چیزها به آدم ها داد.

* علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: از مردمی که امروز به این مراسم آمده‌اند و حضور دارند تشکر می‌کنم. خداوند این بزرگی را به هرکسی نمی‌دهد. شرایطی که او برای تئاتر ایران فراهم کرد، قابل تقدیر است. از همسر و دختر او صمیمانه تشکر می‌کنم که در این مدت همراه او بودند و همچنین به پرفسور رشیدی فرزند ایشان که خود را از راه دور به اینجا رسانده‌اند نیز تسلیت می‌گویم. یادمان نرود و فراموش نکنیم که رشیدی در کنار خداوند بزرگ جای گرفته و به معشوق خود رسیده است.

* حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی: از شما شهریاران فرهنگ و هنر ایران و همه کسانی که در این جمع هستید قدردانی می‌کنیم. شما قامت در کمان نشاندید تا ایران سربلند باشد. نمی‌دانم اگر این بزرگان فرهنگ و هنر نبودند از ما چه نشانه ای باقی می‌ماند؟ ما این بنای بزرگ را مدیون شما هستیم و می‌دانم همه کسانی که نام ایران را می‌شناسند امروز عزادارند. از بانو برومند متشکرم که در تمام این سال‌ها به خوبی از او مراقبت کرد.

* احترام برومند: واقعیت‌هایی هست که باید مطرح کنم. همه ایران در این مدت ما را از شمال تا جنوب یاری کردند و هدایایی بسیاری فرستادند. زمانی که مردم ما را دوست داشته باشند دولتمردان هم مجبورند ما را دوست داشته باشند. من بدون داوود هیچم... او ما را به خوبی سرپرستی می‌کرد. برای عباس کیارستمی و داود من دعا کنید.








newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
بی طرف
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
از خانم های بازیگر در خواست میكنم حرمت میت رو با اون سر و وضعشون حفظ كنن. بعضیا انگار اومدن مهمونی!
نظر
-
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
شما هم به همین حرمت سرتو بنداز پایین
آشنایی از شیراز
-
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
دوست خوب من سلام
1- من خانم بازیگری تو این عكسها نمیبینم.
2- این دو تا خانم محترم از خانواده مرحوم رشیدی میباشند.
3- فكر نكنم تیپ بدی داشته باشند دیگه چطوری باید لباس بپوشن شاید چون عینك زده خیلی....
شاد و تن درست باشی
فرهاد
-
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
به نظر مسخره می كنی و جدی نمی گی. به هر حال اینجا جاش نیست.
عباس
-
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
شما به سر و وضع مردم كاری نداشته باش , هر كسی اختیار خودش را دارد و به كسی ربطی ندارد و این خانم های محترم هم از خانواده مرحوم داود رشیدی هستند و خودشان بهتر میدانند چگونه باید حرمت خانواده شان را داشته باشند و احتیاجی به اظهار نظر شما نیست , شما سرت توی كلاه خودت باشد و در امور شخصی مردم دخالت نكن .
سید
-
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
با كمی دقت كاملا حسرت واندوه در چهره استادان بزرگ سینما وتاترآقایان نصیریان ومشایخی مشهود است و به این فكر میكنند چه آثاری را به اتفاق هم رقم زدند وگذشت زمان چه زود بود واقعا به یك چشم بهم زدن روحش شاد ورفعت ورحمت الهی بدرقه راهش
بهروز
-
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
دیگه تعداد انگشت شماری از این نسل بیشتر باقی نمونده ، ناصر ملك مطیعی ، جمشید مشایخی ، علی نصیریان ، محمد علی كشاورز ، عزت اله انتظامی و... كه گرد پیری و غبار غم بر چهره همگی آنها نمایان است ، نسلی كه تكرار شدنی نخواهد بود . دلم آدمهائی كه با این هنرمندان خاطرات به یاد ماندنی و خوشی داشتند خیلی میگیره .
درسا
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
میشه بگی كدومشون انگار اومده مهمانی اگه تو خوشت نیومده دلیل نمیشه مردم رو به راحتی نقد كنی
آقا
-
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
چرا ما ایرانیها منتظر مرگ آدما هستیم تا بعد از مردنشان از بزرگی اونا صحبت كنیم چرا تا در كنار هم هستیم قدر یكدیگر را نمی دانیم واقعا چرا
علی تهرانی
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
باسلام:پیشنهاد میشود نام یكی از خیابانهای تهران ویایكی ازمیادین شهر تهران با تندیسشان ونامشان مزین شود.ایشان حق بزرگی بر گردن ما ایرانیها دارند و حوزه هنر دارند .روحشان شاد ویادشان گرامی وخاطراتشان ماندگار.
دانشجوی ایرانی
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
به این كار میگن مرده پرستی - توی این مملكت انسانهای بزرگ كم نبودند كه اگر قرار باشد نام خیابانها را به نام آنها بزنیم , خیابان و كوچه كم میاوریم , هر چیزی جای خودش , نمی شود همه چیز را با احساسات تغییر داد .
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
مثل این شخص منوچهر نوذری هم بود پلی این قدر ارزش قایل نشدند
علی تهرانی
-
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
باسلام:اینكار مرده پرستی نمیباشد بلكه قدر شناسی از كسانی هست كه گوشه ای از زندگی من وشما با یاد وخاطره آنها پر شده .درضمن این كار باعث خواهد شد كه جوانان ما بیشتر دنبال فرهنگ وهنر این مرزوبوم رفته وپربارتر شوند.وبین هنرمندانی كه با تحصیلات عالیه وجدیت وپشتكار هنرمند میشوند باكسانیكه یك شبه بازیگر میشوند فرق قائل شد.واینكه انقدر تهران بزرگه كه تا دلتون بخواد خیابان ومیدان داره ومطمئن باشید نام اسطوره های ایران انقدر نیست كه با كمبود مواجه بشیم.
جوان ایرانی
-
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اشتباه نكن و نظر شخصی خودت را برای خودت نگه دار , این كار مرده پرستی است , توی ایران انسانهای بزرگ زیادی بودند و هستند كه اگر قرار باشد خیابان بنام هر یك از آنها زده شود در كل ایران خیابان كم میاوریم .
هر چیزی سر جای خودش , نمیشود هر چیزی را با احساسات تغییر داد - در ضمن شما از طرف خودت صحبت كن نه از طرف جوانان این مرز و بوم , جوانان ایرانی خودشان بهتر میدانند چگونه فرهنگ خودشان را حفظ و حراست كنند شما نمیخواهد جوش جوانان این مرز و بوم را بخورید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها